Τέσσερα ναυπηγεία, συμπεριλαμβανομένης της Navantia, δημιουργούν μια κοινοπραξία που έχει ήδη αρχίσει να σχεδιάζει μια κορβέτα για το να...
Τέσσερα ναυπηγεία, συμπεριλαμβανομένης της Navantia, δημιουργούν μια κοινοπραξία που έχει ήδη αρχίσει να σχεδιάζει μια κορβέτα για το ναυτικό της Ισπανίας, της Ιταλίας, της Γαλλίας και της Ελλάδας
Θα είναι το πρώτο κοινό ευρωπαϊκό στρατιωτικό πλοίο και το έργο ήδη κάνει τα πρώτα του βήματα.
Υπάρχει για αυτό ήδη μια ομάδα που σχηματίζεται από το προσωπικό του ισπανικού ναυπηγείου Navantia, του French Naval Group και της ιταλικής Fincantieri, εκτός από την εταιρεία Naviris, που δημιουργήθηκε από τα δύο τελευταία εργοστάσια που αναφέρθηκαν συν οικονομικά κονδύλια και θεσμική υποστήριξη.
Ακριβώς επειδή είναι ένα έργο σε εμβρυϊκό στάδιο, είναι άγνωστο ποια θα είναι τα χαρακτηριστικά του, αν και η βασική ναυτική αρχιτεκτονική που έχουν συμφωνήσει οι υποστηρικτές του ορίζει ότι θα έχει μήκος περίπου 110 μέτρα και βάρος 3.000 τόνους.
Έπεσαν οι υπογραφές
Πριν από λίγες μέρες ξεκίνησε η πρώτη φάση, με την υπογραφή όλων των συμβατικών εγγράφων του έργου MMPC (Modular and Multirole Patrol Corvette) και επίσης με την υπογραφή, από τους αντιπροσώπους των διαφόρων εταιρειών, της συμφωνίας της κοινοπραξίας, «της οποίας στόχος είναι να κατευθύνει την εκτέλεση του έργου, μεγιστοποιώντας τις συνέργειες και τη συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών ναυπηγικών βιομηχανιών».
Σαράντα εταιρείες συστημάτων και εξοπλισμού από 12 χώρες της ΕΕ έχουν ανακοινώσει τη συμμετοχή τους σε αυτό το πρόγραμμα, το οποίο θα έχει πολύ μεγαλύτερο αντίκτυπο στην αλυσίδα αξίας του κοινοτικού ναυτικού τομέα.
Ο προϋπολογισμός αυτής της πρώτης φάσης ανέρχεται στα 87 εκατ. ευρώ και υποστηρίζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή μέσω του Ευρωπαϊκού Ταμείου Άμυνας. Υπό αυτή την έννοια, 60 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθούν μέσω επιδοτήσεων, ενώ τα υπόλοιπα 27 θα συνεισφέρουν οι χώρες που υποστηρίζουν την εκτέλεσή του, δηλαδή η Ιταλία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Δανία, η Ελλάδα και η Νορβηγία.
Δύο παραλλαγές
Σε αυτή τη φάση, που θα διαρκέσει δύο χρόνια, θα γίνει ο σχεδιασμός του πλοίου. Ωστόσο, δύο εναλλακτικές θα υλοποιηθούν: μια κορβέτα πολλαπλών χρήσεων μεγάλης εμβέλειας και μια κορβέτα πολλαπλών χρήσεων πλήρους μάχης, μεγιστοποιώντας και στις δύο τις καινοτομίες, τις συνέργειες και την αλληλεπίδραση μεταξύ των τριών κύριων ευρωπαίων αρχιτεκτόνων και κατασκευαστών ναυπηγικής.
Σύμφωνα με τις εταιρείες, το πρόγραμμα «αντιπροσωπεύει την πρόοδο στην ευρωπαϊκή αμυντική συνεργασία», ένα από τα εκκρεμή κοινοτικά ζητήματα, που κινείται με την ιδέα της δημιουργίας ενός ισχυρού βιομηχανικού ομίλου στην ΕΕ εδώ και δεκαετίες.
Με καινοτόμες και ανατρεπτικές τεχνολογίες, «η νέα κλάση θα αντιπροσωπεύει μια ομάδα έξυπνων, καινοτόμων, προσιτών, βιώσιμων, διαλειτουργικών και ευέλικτων πλοίων σχεδιασμένων να εκπληρώνουν ένα ευρύ φάσμα αποστολών σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο πλαίσιο», αναφέρουν οι υποστηρικτές. Έτσι, θα σχεδιαστεί για να αναλαμβάνει επιχειρήσεις τόσο ποικίλες όπως η επιτήρηση στην ανοιχτή θάλασσα -με υψηλό βαθμό αυτονομίας- ή αποστολές στις ακτές.
Η μελλοντική ευρωπαϊκή κορβέτα δεν θα είναι πανομοιότυπη για όλες τις χώρες. Τα πλοία θα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα και θα επιδιωχθεί η μέγιστη ομοιότητα εξοπλισμού και συστημάτων, αλλά θα προσαρμόζονται στις ανάγκες κάθε Ναυτικού. Είναι ένα φιλόδοξο και πολύ καινοτόμο έργο, αν και έχουν ήδη προηγηθεί άλλες περιπτώσεις συνεργασίας μεταξύ ναυπηγείων και ναυτικών από διάφορες χώρες.
Σε αυτή τη φάση, που θα διαρκέσει δύο χρόνια, θα γίνει ο σχεδιασμός του πλοίου. Ωστόσο, δύο εναλλακτικές θα υλοποιηθούν: μια κορβέτα πολλαπλών χρήσεων μεγάλης εμβέλειας και μια κορβέτα πολλαπλών χρήσεων πλήρους μάχης, μεγιστοποιώντας και στις δύο τις καινοτομίες, τις συνέργειες και την αλληλεπίδραση μεταξύ των τριών κύριων ευρωπαίων αρχιτεκτόνων και κατασκευαστών ναυπηγικής.
Σύμφωνα με τις εταιρείες, το πρόγραμμα «αντιπροσωπεύει την πρόοδο στην ευρωπαϊκή αμυντική συνεργασία», ένα από τα εκκρεμή κοινοτικά ζητήματα, που κινείται με την ιδέα της δημιουργίας ενός ισχυρού βιομηχανικού ομίλου στην ΕΕ εδώ και δεκαετίες.
Με καινοτόμες και ανατρεπτικές τεχνολογίες, «η νέα κλάση θα αντιπροσωπεύει μια ομάδα έξυπνων, καινοτόμων, προσιτών, βιώσιμων, διαλειτουργικών και ευέλικτων πλοίων σχεδιασμένων να εκπληρώνουν ένα ευρύ φάσμα αποστολών σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο πλαίσιο», αναφέρουν οι υποστηρικτές. Έτσι, θα σχεδιαστεί για να αναλαμβάνει επιχειρήσεις τόσο ποικίλες όπως η επιτήρηση στην ανοιχτή θάλασσα -με υψηλό βαθμό αυτονομίας- ή αποστολές στις ακτές.
Η μελλοντική ευρωπαϊκή κορβέτα δεν θα είναι πανομοιότυπη για όλες τις χώρες. Τα πλοία θα μοιράζονται την ίδια πλατφόρμα και θα επιδιωχθεί η μέγιστη ομοιότητα εξοπλισμού και συστημάτων, αλλά θα προσαρμόζονται στις ανάγκες κάθε Ναυτικού. Είναι ένα φιλόδοξο και πολύ καινοτόμο έργο, αν και έχουν ήδη προηγηθεί άλλες περιπτώσεις συνεργασίας μεταξύ ναυπηγείων και ναυτικών από διάφορες χώρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.