Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Εμάς μας αρέσει... Leonardo Centauro: Έχει θέση στην ΑΣΔΕΝ και τα ελληνικά νησιά;

Τροχός ή ερπύστρια; Το ερώτημα αυτό εν πρώτοις φαίνεται να έχει απαντηθεί, καθώς τα ερπυστριοφόρα τεθωρακισμένα οχήματα καταλαμβάνουν το με...



Τροχός ή ερπύστρια; Το ερώτημα αυτό εν πρώτοις φαίνεται να έχει απαντηθεί, καθώς τα ερπυστριοφόρα τεθωρακισμένα οχήματα καταλαμβάνουν το μεγαλύτερο μέρος του οπλοστασίου κάθε χώρας. Με μια προσεκτικότερη όμως παρατήρηση, διαπιστώνεται πως τα τροχοφόρα τεθωρακισμένα έχουν ορισμένα πλεονεκτήματα που δεν μπορούν να παραγνωριστούν.



  • Χρειάζονται σημαντικά λιγότερη συντήρηση, καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο, επομένως η χρήση τους ενέχει πολύ χαμηλότερο κόστος.
  • Η τακτική και επιχειρησιακή τους ευκινησία είναι σημαντικά ανώτερη από ένα ερπυστριοφόρο. Αναπτύσσουν μεγαλύτερη ταχύτητα σε οδικό δίκτυο, μπορούν να κινούνται σε μεγάλες αποστάσεις εντός αυτού άνετα, χωρίς αρματοφορείς όπως και να ελίσσονται με εξαίρεση μόνο τον κύκλο στροφής.
  • Έχουν χαμηλότερο βάρος, γεγονός που τους επιτρέπει να χρησιμοποιούν μεγαλύτερο εύρος του επαρχιακού οδικού δικτύου.
  • Εξασφαλίζουν για το πλήρωμα λιγότερη κόπωση, καθώς ο θόρυβος και οι κραδασμοί είναι σαφώς μειωμένοι.
  • Παρέχουν μεγαλύτερη προστασία στο πλήρωμα κατά ναρκών, καθώς έχουν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος λόγω του μεγέθους των τροχών.

Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει επιτρέψει σε πολλές από τις σύγχρονες σχεδιάσεις τροχοφόρων, να ενσωματώσουν χαρακτηριστικά που μέχρι τώρα τα βρίσκαμε μόνο σε κύρια άρματα μάχης. Ένα από αυτά είναι και το Centauro της Ιταλικής εταιρείας Leonardo.

Η ιστορία του Centauro

Τα πρώτα οχήματα μπήκαν σε υπηρεσία το 1991, έπειτα από την απαίτηση του Ιταλικού στρατού για ένα καταστροφέα αρμάτων που θα μπορούσε να συνδυάζει μεγάλη ισχύ πυρός (ουσιαστικά αυτή ενός άρματος μάχης Leopard 1), και αυξημένη στρατηγική ευκινησία.Επίσημη παρουσίαση στην Ιταλία του Τεθωρακισμένου ”Centauro II” στον Ιταλικό Στρατό.

Έτσι δημιουργήθηκε ένα όχημα που φέρει ένα πυροβόλο 105 χιλιοστών, 52 διαμετρημάτων, υψηλής πίεσης και χαμηλής ανάκρουσης σε πύργο πλήρους σταθεροποίησης και μπορεί να κάνει χρήση όλων των βλημάτων πιστοποιημένων κατά NATO. Tο σύστημα ελέγχου πυρός TURMS, προήλθε από το άρμα μάχης C1 Ariete, είναι ψηφιακό ενώ η ανεξάρτητη διάταξη και λειτουργία των διπλών οπτικών βοηθημάτων και περισκοπίων που είναι τοποθετημένα, επιτρέπουν την δράση Hunter-Killer, με εκτέλεση έρευνας, σκόπευσης και προσβολής στόχου, από τον πυροβολητή και από τον αρχηγό πληρώματος.

Καταστροφέας Αρμάτων B1 Centauro του συντάγματος ιππικού της Σαβοΐας του Ιταλικού Στρατού.

Η θωράκιση του οχήματος αντέχει σε πλήγματα βλημάτων των 14,5 χιλιοστών περιμετρικά και 25 χιλιοστών στο εμπρόσθιο τόξο ενώ υπάρχει δυνατότητα τοποθέτησης προσθαφαιρούμενης θωράκισης. Το βάρος παραμένει χαμηλά στους 24 τόνους με μέγιστη ταχύτητα επί οδών τα 110 χ.α.ω. Επιχειρησιακά έχει αναπτυχθεί με επιτυχία στις συμμαχικές επιχειρήσεις στην πρώην Γιουγκοσλαβία, στη Σομαλία, στο Ιράκ και υπό τη σημαία των Ηνωμένων Εθνών στον Λίβανο.

Το όχημα έχει υιοθετηθεί από την Ιταλία, την Ισπανία, την Ιορδανία και το Ομάν, ενώ καθώς φαίνεται αποτέλεσε τη βάση για την ανάπτυξη του τροχοφόρου οχήματος Stryker του Αμερικανικού στρατού, μιας και 16 οχήματα αποκτήθηκαν με leasing για αξιολόγηση από το 2000 μέχρι το 2002.



Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.