Tελευταια Νεα

Σάββατο, Οκτωβρίου 23, 2021

Φουλ οι μηχανές για την Ευρωπαϊκή Κορβέτα η Ελλάδα - Δεν τελείωσε η ενίσχυση του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού

 





Μεταμορφώνεται ολοκληρωτικά το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό τα επόμενα χρόνια

Πρώτη συνάντηση μεταξύ των αντιπροσώπων των Πολεμικών Ναυτικών της Ιταλίας, της Γαλλίας, της Ελλάδας, της Ισπανίας και της Πορτογαλίας (παρατηρητής), καθώς και της βιομηχανικής κοινοπραξίας που συντονίζει το πρόγραμμα κατασκευής της ευρωπαϊκής Κορβέτας, NAVIRIS έλαβε χώρα.

Στην πραγματικότητα, το Ιταλικό Ναυτικό ηγείται του προγράμματος European Patrol Corvette, ενός πλοίου που σχεδιάστηκε σε συντονισμό με το πολεμικό ναυτικό χωρών της ΕΕ ( συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδος) το οποίο θα κατασκευαστεί από τέσσερις εταιρείες σε τρεις διαφορετικές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της ιταλικής Fincantieri.

Η πρώτη συνάντηση εργασίας μεταξύ του Ιταλικού Ναυτικού, των εκπροσώπων της Ισπανίας, της Γαλλίας, της Ελλάδας και της Πορτογαλίας, της Βιομηχανικής Κοινοπραξίας (NAVARIS, FINCANTIERI, NAVAL GROUP, NAVANTIA) και του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Άμυνας (AND FROM), έλαβε χώρα και αυτό είναι πλέον πραγματικότητα.

«Η συνάντηση ήταν πολύ επιτυχημένη και αντιπροσώπευε την πρώτη δέσμευση σχετικά με το σχέδιο EPC, από το οποίο προέκυψαν πολλές χρήσιμες ιδέες. Αυτή η ανταλλαγή απαιτήσεων υψηλού επιπέδου εκτός της κυβερνητικής σφαίρας είναι στην πραγματικότητα θεμελιώδης για τη συνέχιση του έργου, λαμβάνοντας επίσης υπόψη ότι η προθεσμία του ευρωπαϊκού διαγωνισμού που ανακοινώθηκε από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας, ένα χρηματοδοτικό μέσο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το οποίο, μαζί με τα προγράμματο PESCO, στοχεύουν στην ανάπτυξη της Ευρωπαϊκής Άμυνας, θα λήξει στις 9 Δεκεμβρίου 2021», δηλώνει ο Ιταλός Πλοίαρχος Andrea Quondamatteo, επικεφαλής του προγράμματος για το ιταλικό ναυτικό.

Πρόκειται για το σημαντικότερο έργο στον ναυτικό τομέα στο πλαίσιο της μόνιμης δομημένης συνεργασίας της ΕΕ στην άμυνα (Pesco).

Το όλο σχέδιο εγκρίθηκε από την Επιτροπή της ΕΕ στις 12 Νοεμβρίου 2019. Οι πρώτες χώρες που προσχώρησαν ήταν Ιταλία και Γαλλία, και ακολούθησε η Ελλάδα και η Ισπανία.

Η Πορτογαλία παραμένει προς το παρόν παρατηρητής, δηλαδή συμμετέχει στις συναντήσεις αλλά διατηρεί το δικαίωμα να συμμετάσχει στο σχέδιο αργότερα.

Η νέα ευρωπαϊκή κορβέτα θα είναι ένα σύγχρονο σκάφος, με σύγχρονο οπλισμό και πολύ ευέλικτη. Τα σκάφη αυτού του τύπου θα μπορούν να εκτελούν επιχειρήσεις θαλάσσιας επιτήρησης και ασφάλειας, ενώ θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την καταπολέμηση της τρομοκρατίας και της παράνομης διακίνησης.


Το συνολικό της εκτόπισμα δεν θα ξεπερνά τους 3.000 τόνους, γεγονός που θα επιτρέπει στο σκάφος να ελλιμενίζεται ακόμα και μικρά λιμάνια.

Το μήκος του πλοίου, που θα εξοπλιστεί με κινητήρες ντίζελ και ηλεκτρικούς, δεν θα υπερβαίνει τα 110 μέτρα.

Η Ιταλία και η Ελλάδα συμφώνησαν για την έκδοση Full Combat Multipurpose. Η Ισπανία και η Γαλλία, από την άλλη πλευρά, ενδιαφέρονται για σκάφος με δυνατότητες Μακράς Εμβέλειας.

Η ανάγκη Ιταλίας και Ελλάδας, αφορούν την κατασκευή ενός σκάφους ικανά εξοπλισμένου, που θα χρησιμοποιείται με ιδιαίτερη έμφαση στην κεντρική και Ανατολική Μεσόγειο, για αποστολές επίδειξης ισχύος και επιτήρησης, εξοπλισμένου με μια ποικιλία συστημάτων.

Η Γαλλία και η Ισπανία χρειάζονται ένα πλοίο με εκτεταμένη αυτονομία για να μπορούν να εκτελούν δραστηριότητες σε υπερπόντια εδάφη.

Από βιομηχανική άποψη, η NAVIRIS (η κοινοπραξία που δημιουργήθηκε μεταξύ του ιταλικού κολοσσού FINCANTIERI και της γαλλικής NAVAL GROUP) συντόνισε τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας μαζί με τις FINCANTIERI, NAVAL GROUP και NAVANTIA για να παρουσιαστεί ως μια ενιαία οντότητα και να ζητήσει πρόσβαση στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας, με σκοπό να κερδίσει τον διαγωνισμό, καθώς οι όροι υποβολής αιτήσεων θα λήξουν στις 9 Δεκεμβρίου 2021.

Τα συμμετέχοντα κράτη-μέλη στοχεύουν στην παραγωγή του πρώτου τους πρωτοτύπου πλοίου το 2027.

Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες για την Ελλάδα έχει δοθεί η τοποθέτηση ισχυρών συστημάτων αντιαεροπορικής της άμυνας αλλά και η δυνατότητα να φιλοξενεί ελικόπτερα προδιαγραφών ΝΗ-90.

Ο οπλισμός της θα αποτελείται από ένα (1) κύριο πυροβόλο διαμετρήματος 76 χιλιοστών, έναν κάθετο εκτοξευτή 16 θέσεων για ισάριθμα βλήματα Aster-30, δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς όπλων Marmin με πυροβόλο των 30 χιλιοστών, οκτώ (8) βλήματα κατά πλοίων MM-40 Block.3 Exocet, μαζί με σύστημα εγγύς αντιαεροπορικής άμυνας RAM με 21 βλήματα.

Θα διαθέτει δε τακτικό σύστημα μάχης αλλά και ολοκληρωμένο σύστημα ανθυποβρυχιακού πολέμου για την αυτοπροστασίας της.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η Ελλάδα έχει δηλώσει ενδιαφέρον για 3 κορβέτες μέσω του ευρωπαϊκού μηχανισμού αμυντικής βιομηχανίας PESCO.Αυτή η νέου τύπου ευρωπαϊκή Κορβέτα, θα αποτελέσει το “κλειδί” των εξελίξεων στο Αιγαίο.

Λέμε στο Αιγαίο, διότι οι νέες φρεγάτες που θα εφοδιαστούμε θα δύνανται να εκτελούν αποστολές και στα βαθιά ύδατα της Α.Μεσογείου, εκεί που ετοιμάζεται ο αγωγός φυσικού αερίου East Med τον οποίο ήδη οι Τούρκοι έχουν βάλει στο στόχαστρο τους μαζί με τους ισλαμιστές τρομοκράτες που πατρονάρουν.

Ο εκσυγχρονισμός του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού δεν σταματά στην αγορά των Belhara, αλλά θα έχει και συνέχεια λόγω τουρκικών βλέψεων που δεν θα τερματιστούν ακόμα και να φύγει από την εξουσία ο Ερντογάν.pentapostagma.gr

« Προηγουμενη
Επομενη »