Tελευταια Νεα

Σάββατο, Ιουλίου 03, 2021

Πολεμικό Ναυτικό – ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ: Γιατί οι Τούρκοι τα τρέμουν από το βόρειο Αιγαίο ως την Αν. Μεσόγειο








Τα ελληνικά υποβρύχια έχουν γράψει σελίδες δόξας και απαράμιλλης αυτοθυσίας και οι Ελληνες ναυτικοί έχουν πληρώσει ακριβό τίμημα γι’ αυτό. Η Ελλάδα υπήρξε, από τις πρώτες χώρες που απέκτησε υποβρύχιο, ακόμη κι όταν η νέα εφεύρεση ήταν στα σπάργανα. Έκτοτε έχει χτίσει ένα ισχυρότατο στόλο υποβρυχίων, για τα μεγέθη της, ο οποίος της προσφέρει πλεονεκτήματα στα θέατρα επιχειρήσεων σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο.

Γράφει ο ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΤΣΙΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΗΓΗ: SLpress

Στα μέσα της δεκαετίας του 1880, το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, θέλοντας να παραμείνει μέσα στις τεχνολογικές εξελίξεις της εποχής, αλλά και να διατηρήσει το αξιόμαχο του Στόλου, είναι από τα πρώτα στον κόσμο που προσπάθησε να εντάξει στη δύναμή του υποβρύχιο σκάφος. Πρόκειται για το “NORDENFELT-I”. Κατασκευασμένο στο Ekensberg της Σουηδίας, έφτασε στην Ελλάδα τον Ιανουάριο του 1886 (αποσυναρμολογημένο).

Τον Μάρτιο του ίδιου έτους κάνει τις πρώτες του δοκιμές στον Φαληρικό Όρμο, αλλά παρουσίασε προβλήματα που το κατέστησαν μη αποδεκτό από το Πολεμικό Ναυτικό και ανενεργό έως το 1901 οπότε και κατεστράφη. Το Δελφίν Ι παραγγέλθηκε από την στα γαλλικά ναυπηγεία SCHNEIDER τον Σεπτέμβριο του 1910. Ιδίου τύπου υποβρύχιο και ο Ξιφίας Ι. Το Δελφίν κατέπλευσε στο Ναύσταθμο εγκαίρως για να λάβει μέρος στους πολέμους 1912-1913

Τον Μάρτιο του ίδιου έτους κάνει τις πρώτες του δοκιμές στον Φαληρικό Όρμο, αλλά παρουσίασε προβλήματα που το κατέστησαν μη αποδεκτό από το Πολεμικό Ναυτικό και ανενεργό έως το 1901 οπότε και κατεστράφη. Το Δελφίν Ι παραγγέλθηκε από την στα γαλλικά ναυπηγεία SCHNEIDER τον Σεπτέμβριο του 1910. Ιδίου τύπου υποβρύχιο και ο Ξιφίας Ι. Το Δελφίν κατέπλευσε στο Ναύσταθμο εγκαίρως για να λάβει μέρος στους πολέμους 1912-1913.

Τα ελληνικά υποβρύχια σήμερα
Σήμερα η Ελλάδα διαθέτει 11 υποβρύχια και η Τουρκία 12. Τα υποβρύχια και των δύο χωρών είναι γερμανικής προέλευσης. Τα τέσσερα από τα ελληνικά υποβρύχια είναι της πλέον σύγχρονης κλάσης 214 και υπάρχει ένα αναβαθμισμένο Type 209 με αναερόβια πρόωση. Τα υπόλοιπα είναι Type 209 με συμβατικά συστήματα πρόωσης.

Ανάμεσα στις επιχειρησιακές λειτουργίες των υποβρυχίων είναι η αποβίβαση/επιβίβαση καταδρομέων και η ναρκοθέτηση. Την πρώτη αποστολή τα σημερινά υποβρύχια δεν μπορούν να την φέρουν σε πέρας λόγω της στενότητας χώρου. Η δεύτερη λειτουργία είναι προς το παρόν άγνωστη και παραμένει διαβαθμισμένη. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΑ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΗΓΗ

---------------

✝️✝️✝️ΤΑ ΓΕΡΑ ΔΕΝΤΡΑ ΠΕΤΡΟΒΟΛΑΝΕ

Η Ομάδα «φίλοι εφημερίδας Στόχος» διεγράφη από το Facebook... Κάνε λάϊκ στη νέα ομάδα και προσκάλεσε τους Ελληνόψυχους φίλους σου https://www.facebook.com/groups/filoistoxou2 ✝️✝️✝️

--------------

« Προηγουμενη
Επομενη »