Tελευταια Νεα

Κυριακή, Νοεμβρίου 01, 2020

ΑΝΑΣΤΑΣΗ! Υπογραφή της σύμβασης για τις νέες τορπίλες: 36 DM2A4 για τέσσερα Type 214 και ένα 209/1500 ΑΙΡ





Υπογράφηκε η σύμβαση για την προμήθεια νέων τορπιλών για τα τέσσερα υποβρύχια Type 214 και το ένα 209/AIP «Ωκεανός», μετά από χρόνια άκαρπων διαγωνισμών και αναβολών.

Πρόκειται για 36 τελικά γερμανικές τορπίλες DM2A4 SeaHake Mod 4 και για την αναβάθμιση αριθμού παλαιότερων τορπιλών SUT Mod0 σε SUT Mod4. Το συνολικό πακέτο της συμφωνίας ανέρχεται στα 105 εκατ. €.

Αυτό σημαίνει ότι για κάθε υποβρύχιο αντιστοιχεί ένας φόρτος από 7 νέες τορπίλες συν όποιο αριθμό επιλεγεί για τις SUT Mod4.

Η DM2A4 της γερμανικής STN Atlas συνιστά εξέλιξη της πετυχημένης τορπίλης DM2A3 της ίδιας εταιρείας.

Πρόκειται για τορπίλη ενσύρματης καθοδήγησης των 533 χλστ. και είναι διπλού ρόλου δηλαδή μπορεί να προσβάλει σκάφη επιφανείας όσο και υποβρύχια.

Η καθοδήγηση της DM2A4 είναι συνδυασμός από ενσύρματη καθοδήγηση (μέσω οπτικής ίνας, κάτι που την κάνει την πρώτη επιχειρησιακή τορπίλη που καθοδηγείται από οπτική ίνα) και ενεργού και παθητικού σόναρ και μαγνητικού πυροσωλήνα.

Η DM2A4 κινείται από ηλεκτροκινητήρα με ενέργεια που παρέχεται από συσσωρευτές. Φέρει κεφαλή 260 χλγρ. υψηλής εκρηκτικότητας PBX (Polymer-bonded explosive) πολυμερούς συνδεδεμένου εκρηκτικού, με ισοδύναμη ισχύ 460 χλγρ. ΤΝΤ, ενώ ανάλογα με την έκδοση είναι ικανή για επίτευξη μέγιστης ταχύτητας της τάξης των 50 κόμβων (92,6 χ.α.ω.) και εμβέλεια έως και 50 χλμ.

Στην έκδοση mod 44 έχει συνολικό μήκος 6,6 μέτρα ενώ ανάλογα με τον αριθμό των ηλεκτρικών συσσωρευτών που φέρει μεταβάλλεται και το μήκος της. Υπάρχουν 4 εκδόσεις, οι Μod41, Μod42, Μod43 και Μod44 με ένα, δύο, τρία, τέσσερα σύνολα ηλεκτρικών συσσωρευτών αντίστοιχα. Η DM-2A4 διαθέτει και μια ειδική έκδοση με ένα σύνολο ηλεκτρικού συσσωρευτή με μόνο “wake homing” ικανότητα, δηλαδή προσανατολισμού ακολουθώντας τα απόνερα του πλοίου.

Εντυπωσιακή είναι η δυνατότητα μετατροπής της σε Μη Επανδρωμένο Υποβρύχιο όχημα ROV (Remotely Operated underwater Vehicle) με την αφαίρεση του αισθητήρα σόναρ, της πολεμικής κεφαλής και τριών συνόλων ηλεκτρικών συσσωρευτών.

Η ενσύρματη καθοδήγηση επιτρέπει την ανταλλαγή δεδομένων ανάμεσα στους αισθητήρες της και σε αυτούς του υποβρυχίου μέσω του Κέντρο Διαχείρισης Μάχης του τελευταίου.

Σε περίπτωση αποκοπής του καλωδίου της οπτικής ίνας η τορπίλη διαθέτει δυνατότητα αυτόνομης συνέχισης εμπλοκής του στόχου. Η τορπίλη έχει επιλεγεί από το ναυτικό της Γερμανίας (για τον εξοπλισμό των υποβρυχίων τύπου 212), του Πακιστάν (για τον εξοπλισμό των υποβρυχίων τύπου Agosta 90B) και της Ισπανίας (για τον εξοπλισμό των υποβρυχίων τύπου Scorpene).

Τον Μάρτιο του 2012 η κατασκευάστρια εταιρεία παρουσίασε μια έκδοση αυξημένης εμβέλειας, την SeaHake mod4 ER (Extended Range), με μέγιστη απόσταση τα 140 χλμ. κάνοντας τη συγκεκριμένη τορπίλη το υποβρύχιο όπλο με την μεγαλύτερη εμβέλεια παγκοσμίως. defencenet.gr
« Προηγουμενη
Επομενη »