Tελευταια Νεα

Τρίτη, Οκτωβρίου 27, 2020

Ψάχνουν πώς έγινε το ατύχημα με το «Καλλιστώ»: Σοκάρουν οι εικόνες με το πλοίο κομμένο στα δύο





Το ατύχημα σημειώθηκε στις 7:30 το πρωί - Το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού ρυμουλκήθηκε στη Σαλαμίνα - Ο πλοηγός που προβλέπεται να υπάρχει στα πλοία, όταν αποπλέουν από Πειραιά, είχε αποβιβαστεί από το Maersk Launceston δύο ναυτικά μίλια πριν το σημείο της πρόσκρουσης
Τις συνθήκες κάτω από τις οποίες σημειώθηκε το ναυτικό ατύχημα με το ναρκοθηρευτικό του Πολεμικού Ναυτικού «Καλλιστώ» το οποίο «κόπηκε στα δύο» από το φορτηγό-πλοίο της Maersk το πρωί της Τρίτης ερευνούν οι αρχές καθώς ολοκληρώθηκε λίγο πριν τις 12:30 η επιχείρηση ρυμούλκησής του στον ναύσταθμο της Σαλαμίνας.

Το ατύχημα σημειώθηκε στις 7:30 το πρωί της Τρίτης όταν το εγάλο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας Maersk «πέρασε απο πάνω» του! Το «Καλλιστώ» έβγαινε από το ναύσταθμο, όταν το φορτηγό πλοίο έπεσε στην πρύμνη του με αποτέλεσμα να υπάρξει ρήγμα και εισροή υδάτων.

Σύμφωνα με πληροφορίες του protothema.gr, ο πλοηγός που προβλέπεται να υπάρχει στα πλοία όταν αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά είχε αποβιβαστεί από το Maersk Launceston δύο ναυτικά μίλια πριν το σημείο της πρόσκρουσης.

Όπως λένε οι ίδιες πηγές το πλοίο που μεταφέρει εμπορευματοκιβώτια είχε πάρει την ρότα του προς το separation traffic scheme, τη ζώνη κυκλοφορίας των πλοίων όταν καταπλέουν και αποπλέουν από το λιμάνι του Πειραιά.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες ο πλοηγός φέρεται να δήλωσε ότι αποβιβάστηκε απο το πλοίο της Maersk μόλις βγήκε απο τα όρια της πλοηγήσεως και ότι το πλοίο του Πολεμικού Ναυτικού πήγαινε κι αυτο προς την είσοδο του separation zone.

«Ο πλοηγός συνήθως ανεβαίνει στο πλοίο σαν σύμβουλος του καπετάνιου διότι γνωρίζει τις τοπικές ιδιαιτερότητες, τα βυθίσματα, τις προβλήτες και τους ανέμους στο εκάστοτε λιμάνι. Ο πλοηγός επιβιβάζεται κατά την αναχώρηση του πλοίου απο την προβλήτα που είναι δεμένο και στη συγκεκριμένη περίπτωση από την προβλήτα του Ικονίου. Ειναι παρών κατά τη διάρκεια των ελιγμών απόπλου, κατά τον διάπλου της Ψυτάλλειας και μολις περάσει το λιμάνι του Πειραιά αποβιβάζεται και μετά από μερικά ναυτικά μίλια ξεκινά το separation traffic scheme» εξηγούν στο protothema.gr πλοίαρχου του Εμπορικού Ναυτικού.

Κύκλοι της ναυσιπλοΐας εξηγούσαν επίσης ότι αν κάποιο πλοίο πλησιάσει πολύ την πλώρη ενός πλοίου του μεγέθους του Maersk Launceston δεν υπάρχει οπτική επαφή μαζί του.

Σύμφωνα με νεώτερες πληροφορίες η σύγκρουση έγινε σε χώρο ευθύνης του Λιμενικού. Πιο συγκεκριμένα στη δικαιοδοσία του VTS (Vessels Traffic Services) που ρυθμίζει, όπως ο πύργος ελέγχου στα αεροδρόμια, την κυκλοφορία των πλοίων κατά τον απόπλου και τον κατάπλου στο λιμάνι του Πειραιά.
« Προηγουμενη
Επομενη »