Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

SOS του ΕΚΑΒ για τα ασθενοφόρα! Είναι Διθέσιμα 45, ενώ χρειάζονται 130...!!!

Πριν από αρκετό καιρό σας είχα δείξει φωτογραφίες από το νεκροταφείο των ασθενοφόρων που παραμένουν εγκαταλελειμμένα στο προαύλιο του νο...


Πριν από αρκετό καιρό σας είχα δείξει φωτογραφίες από το νεκροταφείο των ασθενοφόρων που παραμένουν εγκαταλελειμμένα στο προαύλιο του νοσοκομείου ΣΩΤΗΡΙΑ. Ανεβαίνοντας την Μεσογείων είναι πολύ εύκολο να τα διακρίνεις, πρόχειρα στοιχισμένα, πίσω από την περίφραξη.







Του Δημήτρη Γιαγτζόγλου

Στην ουσία δεν πρόκειται απλά και μόνο για παροπλισμένα ασθενοφόρα. Βρίσκονται εκεί λίγο πριν την καταστροφή τους. Και θα διαπιστώσει κανείς ότι πολλά από τα εξαρτήματά τους έχουν χρησιμοποιηθεί σαν ανταλλακτικά.

Ο Γιώργος Μαθιόπουλος, πρόεδρος των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ μας επιβεβαίωσε ότι «πολλά από αυτά χρησιμοποιήθηκαν ως ανταλλακτικά και είναι ασθενοφόρα που πάνε για καταστροφή. Ότι είχαμε να πάρουμε από αυτά το έχουμε πάρει και το έχουμε χρησιμοποιήσει στα υπόλοιπα που κινούνται. Αυτά βρίσκονται στο προαύλιο του ΣΩΤΗΡΙΑ γιατί δεν χωρούσαν στα κεντρικά του ΕΚΑΒ. Ακόμη κι εκεί έχουμε αρκετά ακινητοποιημένα ασθενοφόρα με βλάβες εδώ και αρκετό καιρό γιατί δεν υπάρχουν ανταλλακτικά και η επισκευή τους παίρνει αρκετό χρόνο».

Ο κ. Μαθιόπουλος προσθέτει ότι «ακόμη και καινούργια ασθενοφόρα από αυτά που έγιναν δωρεά από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος έχουν αρχίσει και παρουσιάζουν κάποιες βλάβες. Οι διαδικασίες αγοράς και προμήθειας ανταλλακτικών είναι χρονοβόρες. Πρέπει αυτές να απλοποιηθούν. Μπορεί να χαλάσει κάτι απλό και μέχρι να γίνει ο διαγωνισμός το πιθανότερο είναι να περάσουν ακόμη και 20 μέρες για να επιδιορθωθεί η βλάβη. Πολλά από αυτά τα ασθενοφόρα είναι από το 2004. Για αυτά είναι σε πολλές περιπτώσεις δύσκολο ακόμη και το βρούμε ανταλλακτικά. Πολλά δε έχουν ξεπεράσει ακόμη και το ένα εκατομμύριο χιλιόμετρα. Από το 2015 περιμέναμε κάποιον διαγωνισμό και δεν έχουμε δει έρχεται κάποιο ασθενοφόρο. Έχουμε δικαστικές διαμάχες μεταξύ των εταιρειών κι έτσι μπλοκάρεται ο διαγωνισμός και στην ουσία είμαστε στο μηδέν».

Πόσα ασθενοφόρα αυτή την στιγμή είναι πραγματικά «μάχιμα»;

«Πρωί – απόγευμα στην Αττική επιχειρούν 45 ασθενοφόρα για τα επείγοντα. Το καλοκαίρι μπορεί να είναι ακόμη λιγότερα. Κάποιοι συνάδελφοι θα πάρουν την άδειά τους, κάποιοι άλλοι πάνε στα νησιά για να καλύψουν τις τεράστιες ανάγκες εκεί και την νύχτα έχουμε διαθέσιμα 25 με 30. Κανονικά χρειάζονται 130 πρωί – απόγευμα και 60 το βράδυ. Φανταστείτε τι γίνεται με τις αναμονές. Πολλές φορές υπάρχουν επιθέσεις και κατά των συναδέλφων μας από κόσμο που αγανακτεί λόγω της μεγάλης αναμονής».

Η άλλη μεγάλη μάστιγα σύμφωνα με τον Γιώργο Μαθιόπουλο είναι τα ιδιωτικά ασθενοφόρα. «Ναι έγινε ο έλεγχος από το υπουργείο Μεταφορών και από εμάς για το αν υπήρχε ο απαραίτητος εξοπλισμός. Το θέμα είναι το αν θα υπάρχει αυτό πάντα. Γίνονται έλεγχοι; Τι νομικό πλαίσιο υπάρχει; είναι πολλές οι καταγγελίες που γίνονται ακόμη και για μαύρα χρήματα».

Ο πρόεδρος των εργαζομένων στο ΕΚΑΒ καταλήγει. «Ποτέ δεν έχουμε βάλει μπροστά δικά ας θεσμικά αιτήματα. Μόνο την έλλειψη διασωστών και ασθενοφόρων. Θα σας δώσω κι ένα τελευταίο παράδειγμα. Έχουμε ζητήσει να μας εντάξουν στα βαρέα και ανθυγιεινά. Μπορεί κάποιος στα 67 του να είναι διασώστης; Στα 67 θα θέλει ο ίδιος ασθενοφόρο» τονίζει χαμογελώντας.