Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Το ρεπορτάζ στη φρεγάτα «Languedoc», οι διαβουλεύσεις για Belh@ra και η αναγέννηση των ελληνογαλλικών σχέσεων

Η εν όρμω επίσκεψη μας στη γαλλική φρεγάτα «D653 Languedoc» ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία. Κι αυτό γιατί η παρουσία μας σε πλοία ξένων χωρών ...


Η εν όρμω επίσκεψη μας στη γαλλική φρεγάτα «D653 Languedoc» ήταν μια ξεχωριστή εμπειρία. Κι αυτό γιατί η παρουσία μας σε πλοία ξένων χωρών είναι κάτι που συμβαίνει αρκετά σπάνια. Το πλοίο του Γαλλικού Ναυτικού ήταν ελλιμενισμένο στην αποβάθρα Ε11 «Θεμιστοκλής» εκεί όπου ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοιά στο λιμάνι του Πειραιά. Ήταν η δεύτερη φορά που βρεθήκαμε εν πλω σε γαλλικό πλοίο. Η πρώτη ήταν τον Σεπτέμβριο του 2018 όταν επισκεφθήκαμε στα γαλλικά ναυπηγεία της Naval Group στην Λοριάν την υπό ναυπήγηση φρεγάτα Normandie. Το πρώτο συμπέρασμα που εξάγει ο οποιασδήποτε βλέπει το πλοίο είναι πως πρόκειται για μια πολύ εντυπωσιακή ναυπήγηση απόρροια του εκτοπίσματος των 6.000 τόνων.




Η επίσκεψη των εκπροσώπων του Τύπου διοργανώθηκε από τη γαλλική πρεσβεία σε συνεργασία με τη Naval Group και αποτέλεσε μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για αναθέρμανση των ελληνογαλλικών σχέσεων με επίκεντρο τους ναυτικούς εξοπλισμούς. Πρόθεση της Naval Group είναι η δυναμική παρουσία στην Ελλάδα και στόχος της να διεκδικήσει πολλαπλά προγράμματα για το Π.Ν όπως ο εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ 200ΗΝ, οι νέες τορπίλες και οι φρεγάτες Belharra. Σε δεύτερο χρόνο η αντικατάσταση των «209» με τα Scorpene και των ΤΠΚ. Κάτι το οποίο έχει επανέλθει δυναμικά στο τομέα των ναυτικών εξοπλισμών είναι η περίπτωση της μίξης μεταξύ φρεγατών Belhara και Gowind ώστε να ανανεωθεί ο στόλος των φρεγατών τύπου «S» κλάσης «ΕΛΛΗ».

Υπενθυμίζεται πως τα γαλλικά πλοία D650 Aquitaine και D653 Languedoc είχαν προταθεί στο Π.Ν ως ενδιάμεση λύση με καθεστώς ενοικίασης ως την έλευση των κορυφαίων φρεγατών Belharra ενώ είχε εξεταστεί και η περίπτωση να κρατούσαμε αυτά τα δύο πλοία εντάσσοντας τα στη δύναμη του Π.Ν. Λόγω κόστους απορρίφθηκε η παραπάνω πρόταση.

Η φρεγάτα «D653 Languedoc» ναυπηγήθηκε το 2014 και εντάχθηκε επιχειρησιακά το 2016. Εκ τότε συμμετείχε σε επιχειρησιακές αποστολές με το Ναυτικό της Γαλλίας στην Ανατολική Μεσόγειο ενώ ιδιαίτερα κομβική ήταν η συμμετοχή της στα χειρουργικά χτυπήματα με βλήματα Scalp Naval στη Συρία. Ιδιαίτερα επεξηγηματικές υπήρξαν οι λεπτομέρειες σχετικά με τη στοχοποίηση που προ της εκτόξευσης των βλημάτων. Προηγήθηκε η δράση των ομάδων ειδικών επιχειρήσεων, μη επανδρωμένων αεροσκαφών, δορυφόρων και τέλος των αεροσκαφών Rafale που φώτισαν τους στόχους ώστε να γίνουν οι βολές από τους Scalp Naval. Τα παραπάνω είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τη δική μας περίπτωση και τα μέσα στοχοποίησης και συλλογής πληροφοριών που διαθέτουμε.

Ρωτήσαμε τους Γάλλους αξιωματικούς κατά πόσο ισχύουν τα σενάρια περί αστοχίας των γαλλικών πυραύλων Scalp Naval (κυκλοφόρησαν ορισμένα δημοσιεύματα) οι οποίοι υπήρξαν κατηγορηματικοί λέγοντας πως τα Scalp Naval είχαν απόλυτη επιτυχία σε συνδυασμό με τις άριστες δυνατότητες κατάδειξης στόχων που διαθέτουν οι Γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις. Γενικά από τη διαμόρφωση των FREMM μπορεί κανείς εύκολα να αντιληφθεί πως έχει πολύ σημαντικές δυνατότητες προβολής ισχύος στη ξηρά με 16 βλήματα Scalp Naval ενώ ιδιαίτερα σημαντικές είναι οι ανθυποβρυχιακές ικανότητες των πλοίων. Σε δεύτερο ρόλο έρχεται η αεράμυνα περιοχής αφού τα 16 Aster 15 έχουν περιορισμένες επιδόσεις από πλευράς εμβέλειας εμπλοκής στόχων. Σύμφωνα όμως με το γαλλικό ναυτικό δόγμα πλοία αεράμυνας περιοχής αναλαμβάνουν οι δύο Horizon και όχι οι Fremm. Αυτό όμως όπως μας είπανε θα αλλάξει με την είσοδο των Belharra και του εξαιρετικού συνδυασμού Aster/ Sea Fire 500 ενώ και η προοπτική των FREMM με ASTER 30 θα ενισχύσει καθοριστικά αυτή τη παράμετρο ναυτικών επιχειρήσεων.


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ