Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ Ο ΣΙΣΙ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ ΠΑΕΙ ΓΙΑ ΦΑΡΑΩ... ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΔΕΥΤΕΡΗ ΔΙΩΡΥΓΑ ΣΟΥΕΖ ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ...!!!

Εκατόν σαράντα πέντε χρόνια από την έναρξη λειτουργίας της μεγαλύτερης διώρυγας στον κόσμο, η Αίγυπτος προχωρά στην κατασκευή παράλληλ...


Εκατόν σαράντα πέντε χρόνια από την έναρξη λειτουργίας της μεγαλύτερης διώρυγας στον κόσμο, η Αίγυπτος προχωρά στην κατασκευή παράλληλου καναλιού, που θα αυξήσει θεαματικά τις διεθνείς εμπορικές συναλλαγές και τα έσοδα της χώρας.
Από τη Σίσσυ Αρβανιτίδου
Άλλο ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο για την ανασυγκρότηση της Αιγύπτου αποκάλυψε περήφανος ο νέος πρόεδρος Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, ανακοινώνοντας τη διάνοιξη δεύτερης διώρυγας δίπλα σ’ εκείνη του Σουέζ, που θα πολλαπλασιάσει τα έσοδα της χώρας, αλλά και το αίσθημα περηφάνιας του αιγυπτιακού λαού.
Πολύ σύντομα ο Αιγύπτιος πρόεδρος θα ανακοινώσει τη νικήτρια κοινοπραξία ανάληψης του γιγάντιου έργου, το οποίο περιλαμβάνει την οικοδόμηση διεθνούς βιομηχανικού και διαμετακομιστικού κόμβου στην περιοχή της Διώρυγας του Σουέζ, που θα προσελκύσει περισσότερα πλοία, με στόχο περισσότερα κρατικά έσοδα, σε σχέση με τα σημερινά, περίπου 5 δισ. δολάρια ετησίως.
Sisi6-8Part-NIC-Nic6358612-1-1-0
Το πρωινό της Τρίτης, 5 Αυγούστου, ο Αιγύπτιος πρόεδρος παρακολούθησε τα εγκαίνια των εργασιών για το νέο κανάλι, μήκους 35 χιλιομέτρων, παράλληλα με τη Διώρυγα του Σουέζ, και γεμάτος αισιοδοξία δήλωσε ότι το σκάψιμο για το κανάλι θα έχει ολοκληρωθεί ως τα μέσα του 2015, πολύ νωρίτερα από τα τρία έτη που είχαν ανακοινωθεί νωρίτερα.
Η νέα τεχνητή υδάτινη οδός αρχικά είχε σχεδιαστεί να έχει 72 χλμ. μήκος, με κόστος 4 δισ. δολάρια, όπως είπε ο επικεφαλής της Διώρυγας του Σουέζ, Μοχάμπ Μέμις (Mohab Memish), αλλά ο πρόεδρος Αλ Σίσι ζήτησε τη μείωση  του μήκους, λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια.
Κατά τα λεγόμενα του Μέμις, το έργο θα περιλαμβάνει 35 χιλιόμετρα «ξηρό σκάψιμο» και 37 χιλιόμετρα πιθανής «επέκτασης και εμβάθυνσης», που θα μπορούσαν να διευρύνουν την υπάρχουσα Διώρυγα του Σουέζ.
Στο έργο περιλαμβάνεται η ανάπτυξη επιπλέον λιμένων στις τρεις επαρχίες της περιοχής, Σουέζ, Ισμαηλία και Πορτ Σάιντ, παράλληλα με την ανάπτυξη λιμένα στην πόλη Νουβέιμπα του νότιου Σινά και τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου στο Σαρμ αλ Σέιχ.
Επίσης σχεδιάζεται στην Ισμαηλία η κατασκευή της Τεχνολογικής Κοιλάδας (τύπου Σίλικον Βάλεϊ), όπου θα αναπτυχθούν διάφορα προγράμματα υψηλής τεχνολογίας, μαζί με μια νέα βιομηχανική ζώνη.
Δεκαεπτά ιδιωτικές επιχειρήσεις έχουν επιλεγεί για να ολοκληρώσουν το έργο σε συνεργασία με τις στρατιωτικές εταιρίες, πάντα υπό την επίβλεψη των ενόπλων δυνάμεων.
Ο Αλ Σίσι κάλεσε τους Αιγύπτιους να συμμετάσχουν στη χρηματοδότηση του έργου αγοράζοντας μετοχές στην τιμή των 100 δολαρίων ανά τεμάχιο για τους Αιγύπτιους του εξωτερικού, 100 αιγυπτιακές λίρες για τους ντόπιους και 10 λίρες για τους μαθητές!
Στην ομιλία του, ο Αλ Σίσι ανακοίνωσε ότι προτίθεται να ολοκληρώσει το Σχέδιο Toshka, ένα πρόγραμμα-μαμούθ του ανατραπέντος προέδρου Μουμπάρακ, στην έρημο δυτικά του Νείλου, από το οποίο λιγότερο από το 10% έχει κατασκευαστεί τα τελευταία 15 χρόνια.
 Σουέζ, το όνειρο των Φαραώ
Η διάνοιξη καναλιού που θα ένωνε τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα στο νότο, είναι ένα όνειρο που στοίχειωνε τους Φαραώ από το 13ο αιώνα π.Χ.
Μετά την κατάκτηση της Αιγύπτου από τους Πέρσες, ο Δαρείος συνέχισε το έργο του Φαραώ Νεκός και υπάρχει η ταξιδιωτική μαρτυρία του Ηρόδοτου, ο οποίος χρειάστηκε 4 μέρες για να διασχίσει το κανάλι, στο οποίο μπορούσαν να πλέουν παράλληλα δύο πλοία.
Αργότερα οι Ρωμαίοι το ονόμασαν Διώρυγα του Τραϊανού, οι Άραβες Διώρυγα των Χαλίφηδων, επί εκστρατείας του Ναπολέοντα το κανάλι είχε προσχωθεί και οι προσπάθειες διαφόρων ηγεμόνων να επαναχαραχτεί έπεσαν στο κενό.
Όμως στις 21 Μαρτίου 1859, υπό τον Γάλλο μηχανικό Φερνάν Λεσέπς, η σκαπάνη άνοιξε την πρώτη τρύπα στο χώμα.
Δέκα χρόνια μετά ολοκληρώνονται οι εργασίες και 7 μήνες αργότερα, στις 17 Νοεμβρίου 1869, περνούν τα πρώτα πλοία. Μήκος 160 χλμ., μέσο πλάτος 160 μέτρα, μέσο βάθος 18 μέτρα.
Μάλιστα, ο πρώτος πλοηγός που οδήγησε τα πλοία διαμέσου του καναλιού ήταν ένας Έλληνας ναυτικός από την Κάσο!
Στην κατασκευή της Διώρυγας, άλλωστε, είχαν εργαστεί χιλιάδες ‘Ελληνες, ιδίως από την Κάσο και το Καστελόριζο, με ακμάζουσες παροικίες στο Σουέζ και την Ισμαηλία.
Το λιμάνι του Πορτ Σάιντ ελέγχει την είσοδο της Διώρυγας στη Μεσόγειο,  κάπου στη μέση της απόστασης βρίσκεται η Ισμαηλία και στην έξοδο προς την Ερυθρά Θάλασσα είναι το Σουέζ.
Μετά το πραξικόπημα του Νάσερ, το 1952, ήρθε η εθνικοποίηση της Διώρυγας από τα χέρια των Άγγλων, και οι ταραχές την κράτησαν κλειστή για ένα χρόνο. Κλειστή παρέμεινε και στους δύο αραβοϊσραηλινούς πολέμους το 1967 και 1973.
Από το ’75 και εξής λειτουργεί χωρίς διακοπή και μέσω αυτής διακινούνται χιλιάδες πλοία με φορτία δισεκατομμυρίων.
Πριν από 10 μέρες, στις 26 Ιουλίου, επέτειο των 58 ετών από την εθνικοποίησή της, η Διώρυγα του Σουέζ κατέγραψε ρεκόρ σε χωρητικότητα φορτίου καθώς, μέσα σε μία μέρα, πέρασαν 50 πλοία, διακινώντας 3,8 εκατ. τόνους.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.