Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Η ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΧΩΡΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΦΛΩΡΙΝΑΣ (2)

Στο προηγούμενο άρθρο, μεταξύ άλλων αναφέρθηκα και σε τραγούδια με ανθελληνικό στίχο, τα οποία εισήχθησαν με τον τρόπο που περιέγραψα σε αυ...


Στο προηγούμενο άρθρο, μεταξύ άλλων αναφέρθηκα και σε τραγούδια με ανθελληνικό στίχο, τα οποία εισήχθησαν με τον τρόπο που περιέγραψα σε αυτό. Επειδή όμως δεν φτάνει μόνο η διαπίστωση, για να πειστούν και οι πιο δύσπιστοι σας παραθέτω παρακάτω μεταφρασμένο, ένα από αυτά:

ΕΓΚΕΪΚΙ ΜΑΪΚΙ – ΑΙΓΑΙΑΤΙΣΣΕΣ ΜΗΤΕΡΕΣ 

«Αιγαιάτισσες μητέρες μας γέννησαν,
αυτές με το έγκεϊ μας θήλαξαν.
Μητρική υποχρέωση μας άφησαν
υποχρέωση για την δική μας Μακεδονία.

Αυτές, από τα βαριά βάσανα που τράβηξαν
τη μοίρα τους καταράστηκαν.

Μόνο επειδή τραγουδούν τραγούδια δικά μας
μόνο επειδή σκέφτονται μακεδονικά
Αιγαιάτισσες μητέρες μας γέννησαν
αυτές με το έγκεϊ μας θήλαξαν.

Μητρική υποχρέωση μας άφησαν
υποχρέωση για την δική μας Μακεδονία.

Γιατί βρε Θεέ να μισούμαστε;
Την ίδια μας την πίστη να πατούμε;
Ενώπιον του, γιατί να είμαστε εχθροί;
Αναγνωρίστε μας πια! Δεν είμαστε Έλληνες!
Αναγνωρίστε μας πια! Είμαστε Μακεδόνες»

Δεν χρειάζεται να είσαι ιστορικός δεν χρειάζεται να διαβάσεις τίποτα. Απλά να βάλεις μπροστά σου τα ήθη και τα έθιμά μας και θα διαπιστώσεις μόνος σου ότι δεν είναι τυχαίο ότι ο συρτός και το χασάπικο είναι χοροί που χορεύονται σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος. Ότι τα έθιμα του Μακεδονίτικου γάμου και όχι μόνο είναι τα ίδια σε όλη την Ελλάδα, τα οποία παραπέμπουν στην αρχαιότητα, στον αρχαίο Ελληνικό Πολιτισμό. 

Με την παράδοση ως οδηγό, κανένας δεν μπορεί να οδηγηθεί σε εσφαλμένα συμπεράσματα, εκτός από αυτούς που θέλουν να τα δημιουργήσουν. 

Είμαι βέβαιος ότι οι ανυποψίαστοι κάτοικοι της περιοχής μας οι οποίοι χόρευαν αυτόν το χορό σε ρυθμούς «πουστσένο» (λεβέντικος) με χάρη και λεβεντιά, δεν γνώριζαν τον στίχο του συγκεκριμένου τραγουδιού, χόρευαν απλά τον πιο αντιπροσωπευτικό παραδοσιακό χορό της περιοχής μας. Πώς θα μπορούσαν άλλωστε να το γνωρίζουν, αφού και οι γεροντότεροι δεν το ξέρουν, αφού δεν υπήρχε καν στα ακούσματά τους; Πώς λοιπόν ένα τέτοιο τραγούδι είναι παράδοση; 

Ας πάνε σε έναν παππού ή μία γιαγιά της περιοχής μας και να τους ρωτήσουν αν αυτό το τραγούδι είναι μέρος της παράδοσή τους. Δεν τολμούν όμως να το κάνουν γιατί ξέρουν ότι δεν μπορούν να τους ξεγελάσουν. Αυτοί απευθύνονται στην νεολαία μας, γιατί ξέρουν ότι είναι ο πιο εύκολος στόχος για να εμβολιάσουν τις λαθεμένες απόψεις τους μιας που ζούμε σε περίοδο δύσκολων ηθικών, κοινωνικών, πολιτισμικών και οικονομικών συνθηκών. Προσπαθούν να εκμεταλλευτούν τον ενθουσιασμό των νέων μας αφού κάθε τι διαφορετικό γίνεται πιο εύκολα αποδεκτό και δεν αντιδρούν γιατί απλά δεν ξέρουν. 

Γι’ αυτό λοιπόν ξανάλεω, ότι οι θεματοφύλακες της παράδοσής μας, που είναι οι Πολιτιστικοί Σύλλογοι, έχουν ιερή υποχρέωση και καθήκον να ενημερώσουν τους νέους και τις νέες μας και να διαφυλάξουν την παράδοσή μας όπως κάνανε οι πρόγονοί μας, γιατί λαός που δεν τιμά τα ήθη, τα έθιμα και τις παραδόσεις του κινδυνεύει να αλλοτριωθεί.

 
Γεώργιος Λιούλιος
 Ταμίας Πολιτιστικού Συλλόγου Σιταριάς


-------------------------------

 

1 σχόλιο

  1. εγκεικι σας θηλασαν οι μαικι σας και στο εγκεικι σας βλεπω να καταληγετε παρεα με τα ψαρια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.