Η Πολεμική Αεροπορία συνεχίζει την έρευνά της για την προμήθεια τεσσάρων νέων μεταγωγικών αεροσκαφών C-130J ενώ τρέχουν οι διαδικασίες γι...
Η Πολεμική Αεροπορία συνεχίζει την έρευνά της για την προμήθεια τεσσάρων νέων μεταγωγικών αεροσκαφών C-130J ενώ τρέχουν οι διαδικασίες για την προμήθεια 2 μεταχειρισμένων C-130H από το απόθεμα των αμερικανικών δυνάμεων.
του Χρήστου Μαζανίτη
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, την «Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), συνάντηση εκπροσώπων της εταιρείας «Lockheed Martin», κ. Timothy German (Director, Global Pursuits), κ. Lawrence Gallogly (Director Business Development), κ. Tim Brackin (International Business Development), κ. Ron Clifton (Air Mobility Improvements and Derivatives) και κ. Χρήστο Νικολάου (Director, Business Development Initiatives), με αρμόδιους επιτελείς του ΓΕΑ καθώς και της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης».
Σκοπός της συνάντησης όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση ήταν η παρουσίαση των δυνατοτήτων των αεροσκαφών C-130J που κατασκευάζει η υπόψη εταιρεία.
Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr το ραντεβού ανανεώθηκε για την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου. Κι ο λόγος ήταν διότι οι αρμόδιοι επιτελείς του ΓΕΑ ζήτησαν επιπλέον οικονομικά στοιχεία επί των δυνατοτήτων του αεροπλάνου, τις οικονομίες κλίμακος που δημιουργεί, την ροή των ανταλλακτικών αλλά και κόστη συντήρησης – λειτουργίας.
Το κυρίως θέμα πάνω στο οποίο προέκυψαν οι περισσότερες πληροφορίες έχουν να κάνουν με τα στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα που έγινε στον μεταγωγικό στόλο των αεροπλάνων του Ισραήλ. Η σύγκριση έγινε μεταξύ ενός αναβαθμισμένου παλαιού C-130 κι ενός νέου C-130J και οι οικονομικές μελέτες έδειξαν ότι τα επιχειρησιακά οφέλη σε χρονικό ορίζοντα δεκαετίας είναι δυσανάλογα υπέρ μίας καινούριας επιλογής.
Σε αυτό λαμβάνεται υπόψιν ότι ένα αναβαθμισμένο C-130 δεν φτάνει ποτέ το επίπεδο ενός “J” και σε 10 χρόνια που θα έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του θα χρειαστούν ή επιπλέον χρήματα για αναβάθμιση ή θα πρέπει να αποσυρθεί. Η σύγκριση κόστους μεταξύ των δύο λύσεων έγειρε την πλάστιγγα, κατά την εταιρεία, υπέρ της νέας επιλογής. Ωστόσο από το ΓΕΑ ζήτησαν επιπλέον στοιχεία επ’ αυτού, ώστε να έχουν πλήρη εικόνα όταν καταρτιστεί ο σχετικός φάκελος για την προμήθεια των νέων μεταγωγικών.
Ωστόσο, οι ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές στο enikos.gr, είναι μεγάλες και η διαθεσιμότητα των μεταγωγικών αεροσκαφών είναι μικρή.
Παραδίδεται ένα C-130 από την ΕΑΒ
του Χρήστου Μαζανίτη
Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, την «Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024, πραγματοποιήθηκε στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), συνάντηση εκπροσώπων της εταιρείας «Lockheed Martin», κ. Timothy German (Director, Global Pursuits), κ. Lawrence Gallogly (Director Business Development), κ. Tim Brackin (International Business Development), κ. Ron Clifton (Air Mobility Improvements and Derivatives) και κ. Χρήστο Νικολάου (Director, Business Development Initiatives), με αρμόδιους επιτελείς του ΓΕΑ καθώς και της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης».
Σύμφωνα με πληροφορίες του enikos.gr το ραντεβού ανανεώθηκε για την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου. Κι ο λόγος ήταν διότι οι αρμόδιοι επιτελείς του ΓΕΑ ζήτησαν επιπλέον οικονομικά στοιχεία επί των δυνατοτήτων του αεροπλάνου, τις οικονομίες κλίμακος που δημιουργεί, την ροή των ανταλλακτικών αλλά και κόστη συντήρησης – λειτουργίας.
Το κυρίως θέμα πάνω στο οποίο προέκυψαν οι περισσότερες πληροφορίες έχουν να κάνουν με τα στοιχεία που προέκυψαν από την έρευνα που έγινε στον μεταγωγικό στόλο των αεροπλάνων του Ισραήλ. Η σύγκριση έγινε μεταξύ ενός αναβαθμισμένου παλαιού C-130 κι ενός νέου C-130J και οι οικονομικές μελέτες έδειξαν ότι τα επιχειρησιακά οφέλη σε χρονικό ορίζοντα δεκαετίας είναι δυσανάλογα υπέρ μίας καινούριας επιλογής.
Σε αυτό λαμβάνεται υπόψιν ότι ένα αναβαθμισμένο C-130 δεν φτάνει ποτέ το επίπεδο ενός “J” και σε 10 χρόνια που θα έχει ολοκληρώσει τον κύκλο του θα χρειαστούν ή επιπλέον χρήματα για αναβάθμιση ή θα πρέπει να αποσυρθεί. Η σύγκριση κόστους μεταξύ των δύο λύσεων έγειρε την πλάστιγγα, κατά την εταιρεία, υπέρ της νέας επιλογής. Ωστόσο από το ΓΕΑ ζήτησαν επιπλέον στοιχεία επ’ αυτού, ώστε να έχουν πλήρη εικόνα όταν καταρτιστεί ο σχετικός φάκελος για την προμήθεια των νέων μεταγωγικών.
Ωστόσο, οι ανάγκες της Πολεμικής Αεροπορίας, όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές στο enikos.gr, είναι μεγάλες και η διαθεσιμότητα των μεταγωγικών αεροσκαφών είναι μικρή.
Παραδίδεται ένα C-130 από την ΕΑΒ
Μέσα στα δυσάρεστα νέα του τελευταίου χρόνου, σήμερα στην ΕΑΒ θα πραγματοποιηθεί εκτός απροόπτου η δοκιμαστική πτήση του C-130 που έπρεπε να είχε παραδοθεί εδώ και αρκετούς μήνες.
Πηγές του enikos.gr αναφέρουν ότι την προηγούμενη εβδομάδα το πλήρωμα του αεροπλάνου που έκανε την σχετική δοκιμαστική πτήση έκανε σειρά παρατηρήσεων. Το αεροσκάφος μπήκε εκ νέου στο υπόστεγο και όλες οι αστοχίες επιδιορθώθηκαν, σύμφωνα με τους αρμόδιους, επιτυχώς.
Χθες, Δευτέρα 22 Ιανουαρίου, ήταν να πραγματοποιηθεί η επαναληπτική δοκιμαστική πτήση, όμως, οι καιρικές συνθήκες δεν το επέτρεψαν, κάτι που αναμένεται να γίνει σήμερα.
Στο αεροσκάφος, εκτός από τις εργασίες της προγραμματισμένης συντήρησης, εκτελέστηκαν εργασίες δομικής αναβάθμισης στην περιοχή της άρμοσης των πτερύγων με την άτρακτο (ριζοπτέρυγο), προσδίδοντάς του μεγαλύτερη αξιοπιστία και ασφάλεια και διευρύνοντας τον διαθέσιμο χρόνο αξιοποίησής του.
Η διοίκηση της ΕΑΒ εμφανίζεται αισιόδοξη ότι θα καταφέρει να παραδώσει ακόμη ένα C-130 μέχρι τον Ιούνιο. Εάν γίνει αυτό, μαζί με τα αεροπλάνα που έχουν θα έρθει από την Πορτογαλία, όπου συντηρούνται βάσει του προγράμματος NSPA (NATO Support and Procurement Agency) η Πολεμική Αεροπορία θα διαθέτει 5 με 6 διαθέσιμα μεταγωγικά του τύπου, που δε κάθε περίπτωση είναι τεράστια βελτίωση εν σχέσει με το… ενάμισυ που είχε πριν από ένα χρόνο.
Σύμφωνα με την ΕΑΒ, υπάρχει η αισιοδοξία να παραδώσει συνολικά δύο αεροσκάφη μέσα στο 2024 και τρία μέσα στο 2025.
Οι δυνατότητες του C-130J
Σε ότι αφορά τις δυνατότητες των “J”, μπορεί εμφανισιακά να μοιάζει με το προηγούμενο μοντέλο, όμως πρόκειται για ένα εντελώς νέος αεροπλάνο.
Ο υπογράφων είχε βρεθεί στο εργοστάσιο κατασκευής τους, στην Marietta της Georgia στις ΗΠΑ. Εκεί όπου φθάνει το 30% της ατράκτου για συναρμολόγηση, η οποία κατασκευάζεται στην ΕΑΒ, από ελληνικά χέρια.
Όπως εξηγούσε σε σχετική ερώτηση του enikos.gr ο Tim German, Διευθυντής Ανάπτυξης της κατασκευάστριας εταιρείας το “J” μπορεί να μεταφέρει 40% περισσότερο φορτίο εν σχέσει με το παλαιότερο “H”. Αυτό μεταφράζεται σε 90 έως 128 στρατιώτες και περισσότερες παλέτες.
Στα «συν» του νέου αεροπλάνου, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνονται οι νέοι ισχυρότεροι κινητήρες. Είναι χαρακτηριστικό ότι σε περίπτωση που πάθει βλάβη ο ένας από τους 4, η πτήση με τους 3 είναι εφάμιλλη επιδόσεων με τους 4 του παλαιότερου “H”.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.