Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Είμαστε κοντά σε μια ακόμη μοιραία για τους τούρκους Μοίρα... Ελληνικές κινήσεις για την απόκτηση των 12 Mirage 2000-5DA του Κατάρ

Κάτι που δεν είναι γνωστό, είναι πως μετά την ομαλοποίηση των σχέσεων με το Κατάρ, υπήρξε μια έκπληξη από δικής τους πλευράς. Όπου μας προσ...



Κάτι που δεν είναι γνωστό, είναι πως μετά την ομαλοποίηση των σχέσεων με το Κατάρ, υπήρξε μια έκπληξη από δικής τους πλευράς. Όπου μας προσέφεραν, έναντι πινακίου φακής, τα 12 Mirage 2000-5DA (9 Mirage 2000-5EDA & 3 Mirage 2000DDA) που διαθέτουν. 

Τα 12 αεροσκάφη ήταν μέχρι πρότινος ο κορμός της πολεμικής αεροπορίας τους, αλλά μετά την παραλαβή των Rafale, Eurofighter, F-15QA, μάλλον είναι… περιττά. Βέβαια, οι Καταριανοί μας είπαν από την πρώτη στιγμή πως για λόγους αρχής, είμαστε δεύτεροι στη λίστα πώλησης, καθώς μια άλλη -μουσουλμανική -χώρα (όχι το Πακιστάν) προηγείται.

Τις συνεννοήσεις, λόγω του ιδιαίτερου της περίστασης, ανέλαβε απευθείας ο Πρωθυπουργός. Το κόστος μαζί με το σύνολο των ανταλλακτικών και παρελκομένων που είχαν οι Καταριανοί, και έχουν δηλαδή, προσφέρθηκε ανεπίσημα στην εξαιρετική τιμή των 200 εκατ. ευρώ. Τα αεροσκάφη έχουν πολλές ακόμη ώρες, ενώ συντηρούνται άψογα, καθώς το Κατάρ δεν φείδεται χρημάτων, ούτε είχε υπουργούς Άμυνας που τα άφησαν να ρημάξουν.

Τους μήνες που πέρασαν υπήρξε επιβεβαίωση πως τα αεροσκάφη είναι σε εξαιρετική κατάσταση, ενώ υπήρξε και η άτυπη άδεια από την κατασκευάστρια εταιρεία και τη γαλλική κυβέρνηση. Το επιτελείο του Πρωθυπουργού προχώρησε τις συνομιλίες, οπότε είμαστε και αρκετά κοντά στην απόκτηση των 12 αεροσκαφών.

Κάπου εδώ να πούμε πως ποτέ, επαναλαμβάνουμε, ποτέ, η Ελλάδα δεν ήταν σε συζητήσεις με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα για απόκτηση των δικών τους Mirage 2000-9. Mirage από τα ΗΑΕ δεν είναι διαθέσιμα, καθώς οι Εμιρατιανοί τα αναβαθμίζουν. Οι μόνες πληροφορίες που υπήρξαν πριν αρκετά χρόνια, ήταν για μια σκέψη ανταλλαγής κάποιων από τα αεροσκάφη, με μερικά από τα ελληνικά F-16C/D Block 30. Αλλά προφανώς όχι σε αναλογία 1:1. Αυτό όμως είναι μια άλλη, παλιά ιστορία.

Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα ΗΑΕ εκσυγχρονίζουν τα Mirage 2000-9, για να τα κρατήσουν σε υπηρεσία ακόμη και μετά την εισαγωγή των Rafale F4. Ούτως ή άλλως, δεν αναμένονται παραδόσεις των Rafale F4 πριν το 2028, συνεπώς, ποτέ δεν «έπαιξε» ως ενδεχόμενο μια πώληση-παραχώρηση στην Ελλάδα.

Με λίγα λόγια. Για αρκετούς μήνες υπήρξαν έντονες διεργασίες σε επίπεδο Μεγάρου Μαξίμου, και Καταριανής κυβέρνησης, με τις ευλογίες φυσικά του ΥΠΕΘΑ και της ΠΑ. Το ενδιαφέρον της Ελληνικής πλευράς είναι για το πως θα υπάρξει άμεση ενίσχυση της Αεροπορίας, προσφέροντας διαθεσιμότητες στις δυνάμεις αναχαίτισης πάνω από το Αιγαίο. Η Πολεμική Αεροπορία, ασχέτως του πνεύματος ενθουσιασμού για τα F-16V, θα έχει σημαντικά κενά λόγω της αποστολής αεροσκαφών από την 110, 115 και 116 Πτέρυγες Μάχης στην ΕΑΒ για αναβάθμιση. Ενώ πιθανές καθυστερήσεις θα έχουν άμεση επίπτωση στις διαθεσιμότητες, ειδικά στον τομέα της αναχαίτισης. Και τα καταριανά Mirage 2000-5 θα ήταν σημαντική προσθήκη εκεί.

Αν τελικά τα καταφέρουμε και πάρουμε τα καταριανά Mirage, τότε θα μπορέσουμε ίσως να δημιουργήσουμε εκ νέου μια Μοίρα «Κρήτης». Θυμίζουμε τα Mirage F.1CG που από το Ηράκλειο είχαν γίνει φόβος και τρόμος για τους Τούρκους γύρω από τη Ρόδο κι όχι μόνο. Οπότε τα καταριανά αεροσκάφη, θα έδιναν άλλες δυνατότητες στην ΠΑ. Επίσης θεωρούμε ότι ίσως είναι εύκολο να εξοπλιστούν με τους αντιπλοϊκούς Exocet ΑΜ.39, μια δυνατότητα που έχουμε βάσιμες υποψίες πως ήδη έχουν.

Πρέπει να σημειώσουμε πως τα Mirage 2000-5EDA του Κατάρ δεν είναι του ίδιου επιπέδου με τα ελληνικά Mirage 2000-5Mk2 ή τα εμιρατιανά Mirage 2000-9. Είναι περισσότερο κοντά στα γαλλικά Mirage 2000-5F, που είναι ουσιαστικά η αρχική έκδοση του Dash-5. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως τα αεροσκάφη ναι μεν φέρουν το ραντάρ RDY αλλά υπάρχουν σημαντικές διαφορές. Αυτό που μας ενδιαφέρει όμως είναι πως διαθέτουν δυνατότητα βολής των πυραύλων MICA αλλά και των cruise πυραύλων SCALP-EG.

Δεν θέλουμε να γεμίσουμε ελπίδες τους αναγνώστες μας, αλλά οι συνομιλίες και οι επαφές συνεχίζονται. Αναμέναμε στην τρέχουσα επίσκεψη του Πρωθυπουργού στο Κατάρ να είχαμε και κάποια εξέλιξη, αλλά τον συνόδευσε μόνο ο υπουργός Ενέργειας Κ. Σκρέκας κι όχι ο ΥΠΕΘΑ, Ν. Παναγιωτόπουλος ή ο ΑΓΕΕΘΑ, ενώ ο Γρ. Δημητριάδης είχε αποχωρήσει από το Μαξίμου. Συνεπώς, οι συνομιλίες συνεχίζονται. Τονίζουμε ξανά πως η Ελλάδα είναι δεύτερη στη σειρά ενδιαφερομένων για τα συγκεκριμένα αεροσκάφη.ptisidiastima.com



Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.