Tελευταια Νεα

Τρίτη, Οκτωβρίου 27, 2020

Ναρκοθηρευτικό «Καλλιστώ»: Νέα στοιχεία για τη σύγκρουση - Τα ερωτήματα που προκύπτουν - Ασύμφορη η επισκευή του Ναρκοθηρευτικου.

 

Πολλά είναι τα ερωτήματα που προκύπτουν για τις συνθήκες κάτω από τις οποίος το φορτηγό πλοίο "Maersk Launceston" εμβόλισε το ναρκοθηρευτικό "Καλλιστώ" του Πολεμικού Ναυτικού έξω από το λιμάνι του Πειραιά.

Το ερώτημα "ποιος έχει δίκιο" καλούνται να απαντήσουν οι νηογνώμονες και οι εισαγγελείς που χειρίζονται την υπόθεση του εμβολισμού του ναρκοθηρευτικού "Καλλιστώ" από το εμπορικό πλοίο "Maersk Launceston".

Σύμφωνα με το έως τώρα δεδομένα το φορτηγό πλοίο φέρεται να βρήκε δεξιά στο πρυμναίο το ναρκοθηρευτικό, τη στιγμή που εκείνο είχε χαράξει πορεία νοτιοανατολική, ενώ το "Maersk Launceston" νότια.

Τι ισχύει βάσει τον κανονισμό

Σύμφωνα με τους διεθνείς κανόνες ναυσιπλοΐας, όταν δύο μηχανοκίνητα σκάφη διασταυρώνονται, τότε αυτό που έχει το άλλο στα δεξιά του πρέπει να κρατηθεί μακριά του και αν είναι δυνατόν πρέπει να περάσει από την πλώρη του.

Ποιος έχει προτεραιότητα

Στην περίπτωση που δύο μηχανοκίνητα σκάφη έχουν διασταυρούμενες πορείες και υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης, τότε πρέπει το σκάφος που βλέπει το άλλο στα δεξιά του να απομακρυνθεί από την πορεία του, και εφόσον είναι εφικτό να αποφύγει να διέλθει πλώρα από το άλλο σκάφος.

Πρέπει βέβαια να ληφθεί υπόψιν και το μέγεθος των σκαφών. Το φορτηγό με τα κοντέινερ δεν έχει ευχέρεια ελιγμών λόγω όγκου, άρα ακόμα και αν έχει προτεραιότητα το πολεμικό θα πρέπει να ελιχθεί αυτό για να αποφευχθεί η σύγκρουση, μόνο που στην προκειμένη περίπτωση το Maersk Launceston φέρεται να είχε αναπτύξει και ταχύτητα.

Νέα στοιχεία για τη σύγκρουση

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΝΤ1 από στρατιωτικές πηγές για τις συνθήκες της σύγκρουσης των δύο πλοίων, φαίνεται ότι προκύπτουν σημαντικές ευθύνες για τον κυβερνήτη του φορτηγού πλοίου. Τα δεδομένα από την πορεία πλεύσης των δύο πλοίων δείχνουν ότι κινούνταν νότια με το "Καλλιστώ" να έχει αναπτύξει ταχύτητα 11 κόμβων και το "Maersk Launceston" να αυξάνει ταχύτητα. Τη στιγμή της πρόσκρουσης το φορτηγό πλοίο είχε αναπτύξει σχεδόν 16 κόμβων, αυξανόμενη.

Σύμφωνα με πληροφορίες από πηγές του Πολεμικού Ναυτικού, ο κυβερνήτης του ναρκοθηρευτικού "Καλλιστώ" φέρεται να είχε καλέσει στον ασύρματο τον πλοίαρχο του φορτηγού πλοίου τουλάχιστον τρεις φορές, εφιστώντας του την προσοχή.

Τεράστιες οι υλικές ζημιές στον εξοπλισμό του "Καλλιστώ"

Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, έχει καταστραφεί όλος ο εξοπλισμός της ναρκοθηρίας του "Καλλιστώ". Δεν είναι μόνο η τεράστια ζημιά στο πρυμναίο του ναρκοθηρευτικού, όσο το γεγονός ότι έχει κοπεί και όλος ο άξονας της μετάδοσης. Αυτά τα δεδομένα καθιστούν την επισκευή του "Καλλιστώ" εξαιρετικά δαπανηρή και είναι πολύ πιθανόν να θεωρεί ασύμφορη. enikos.gr
« Προηγουμενη
Επομενη »