Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

«ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ»; Τότε αναμένεται να ολοκληρωθεί η σχεδίαση της μίνι κορβέτας Sa’ar S-72 …μας αφορά

Στο πρώτο ήμισυ του 2021 πρόκειται να ολοκληρωθεί η σχεδίαση της νέας έκδοσης της μίνι κορβέτας Sa’ar S-72 από τα ναυπηγεία Israel Shipyard...


Στο πρώτο ήμισυ του 2021 πρόκειται να ολοκληρωθεί η σχεδίαση της νέας έκδοσης της μίνι κορβέτας Sa’ar S-72 από τα ναυπηγεία Israel Shipyards την οποία πρόκειται να αποκτήσει το Ναυτικό του Ισραήλ. Η σύμβαση για την σχεδίαση και ναυπήγηση του νέου πλοίου υπογράφηκε από το Ναυτικό του Ισραήλ με την εταιρεία Israel Shipyards το Φθινόπωρο του 2019.




Η ισραηλινή εταιρεία πρόκειται να χρησιμοποιήσει ως βάση για τη σχεδίαση του νέου πλοίου, τη μίνι κορβέτα Sa’ar S-72 της οποίας οι πρώτες απεικονίσεις παρουσιάστηκαν στην έκθεση IMDEX 2013 στις αρχές του καλοκαιριού του 2013 πριν από 7 χρόνια.

Σύμφωνα με πληροφορίες η νέα έκδοση θα είναι επιμηκυμένη κατά μερικά μέτρα σε σχέση με την Sa’ar S-72 ώστε το πλοίο να φτάσει σε μήκος περίπου τα 80 μέτρα από τα 72 μέτρα που είναι η αρχική έκδοση ακολουθώντας προφανώς τις συστάσεις του Ναυτικού του Ισραήλ σχετικά με τη σχεδίαση και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του πλοίου.

Η μίνι κορβέτα Sa’ar S-72 έχει μήκος 72 μέτρα και εκτόπισμα 800 τόνων έμφορτο, σχεδιάστηκε για την προστασία των εγκαταστάσεων άντλησης φυσικού αερίου στα ανοικτά των ακτών του Ισραήλ από τρομοκρατικές επιθέσεις από οργανώσεις όπως η Χαμάς και η Χεζμπολάχ, καθώς και την προστασία της περιορισμένης έκτασης ΑΟΖ του Ισραήλ κυρίως από ασύμμετρες απειλές.

Με τη σχεδίαση του πλοίου να ολοκληρώνεται το καλοκαίρι του 2021 εκτιμάται ότι η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου αυτής της σχεδίασης θα ξεκινήσει είτε στα τέλη του 2021, είτε στις αρχές του 2022. Όσο και αν φαίνεται περίεργο πιο δύσκολη και πιο σύνθετη είναι η ναυπήγηση ενός μικρού πλοίου παρά ενός μεγάλου πλοίου.

Ο λόγος είναι απλός: το σημαντικότερο τμήμα της ναυπήγησης ενός πολεμικού πλοίου που είναι η εγκατάσταση των υποσυστημάτων, είναι αναμφίβολα πιο δύσκολη και πιο σύνθετη να πραγματοποιηθεί σε ένα μικρό πλοίο παρά σε ένα μεγαλύτερου εκτοπίσματος και μήκους πλοίο.

Η αρχική έκδοση του πλοίου προέβλεπε τον εξοπλισμό του με 8 αντιπλοϊκούς πυραύλους RGM-84 Harpoon, 16 κάθετα εκτοξευόμενους αντιαεροπορικούς πυραύλους Barak 8 εμβέλειας 100 χλμ υποστηριζόμενους από το ραντάρ AESA 3D, EL/M-2258 της IAI Elta εμβέλειας τουλάχιστον 200 χλμ, ένα κύριο πυροβόλο OTO Melara των 76 χλστ., 6 τορπιλοσωλήνες Mark 32 εξοπλισμένες με τορπίλες Mark 46 των 324 χλστ., καθώς και με ένα ελικόπτερο κλάσης 6 τόνων όπως το AS365 N3 Dauphin 2, ή AW 139.

Το πλοίο διαθέτει δύο κινητήρες diesel MTU 16V1163M94 V16 οι οποίοι αποδίδουν 7939bhp έκαστος. Χάρις σε αυτούς του κινητήρες το πλοίο μπορεί να επιτύχει ταχύτητα πλεύσης 18km, διατηρούμενη ταχύτητα 28 κόμβων και μέγιστη ταχύτητα άνω των 30 κόμβων. Η εμβέλειά του είναι 5500 χλμ και η αυτονομία του 21 ημέρες. Η επιμήκυνση του πλοίου ενδέχεται να επιφέρει αλλαγές στις επιδόσεις του πλοίου κάτι που κάποια στιγμή θα ανακοινωθεί.

Μετά από αυτή την εξέλιξη, θα είχε ενδιαφέρον να γίνει γνωστό ποια τελικά θα είναι η έκδοση που τα ισραηλινά ναυπηγεία θα προτείνουν στο Πολεμικό Ναυτικό για την αντικατάσταση των 8 παλαιών πυραυλακάτων κλάσης Καβαλούδης (La Combattante IIIb) και Βότσης (La Combattante IIa).

Ωστόσο, το ισραηλινό πλοίο δεν ανήκει στην ίδια κατηγορία και στο επιχειρησιακό προφίλ των ταχύπλοων πλοίων, τα οποία επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 36+ κόμβους σε σχέση με τους 30 κόμβους της Sa’ar S-72 που ενδεχομένως θα τα αντικαταστήσει.defence-point.gr