Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΔΕΝ ΚΑΘΟΜΑΣΤΕ... Υπό συνεχή παρακολούθηση ο αυξημένος αριθμός τουρκικών πλοίων στο Αιγαίο

Σε συνεχή εγρήγορση οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, δοκιμάζοντας όλα τα σενάρια που μπορεί να κληθούν να αντιμετωπίσουν έπειτα από μια ...


Σε συνεχή εγρήγορση οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, δοκιμάζοντας όλα τα σενάρια που μπορεί να κληθούν να αντιμετωπίσουν έπειτα από μια προκλητική ενέργεια αμφισβήτησης κυριαρχικών δικαιωμάτων από την Άγκυρα.

Οι συνεχείς ασκήσεις των Ενόπλων Δυνάμεων-κυρίως του Πολεμικού Ναυτικού- αν και μικρής κλίμακας όσο προχωρά το καλοκαίρι έχουν έναν και μόνο στόχο. Να εκπέμπεται συνεχώς ισχυρό αποτρεπτικό μήνυμα, να παραμένουν σε πλήρη εγρήγορση στελέχη και πληρώματα και φυσικά να δοκιμάζεται στην πράξη κάθε πιθανό αλλά και ακραίο σενάριο που μπορεί να κληθούν να αντιμετωπίσουν έπειτα από μια προκλητική ενέργεια αμφισβήτησης κυριαρχικών δικαιωμάτων από την Άγκυρα.




Η έμφαση δίνεται σε καίριες για την άμυνα Μονάδες και Σχηματισμούς στην πρώτη γραμμή επιφυλακής πέρα από τις Μονάδες του Στόλου και τις Πολεμικές Μοίρες της Αεροπορίας, όμως ταυτόχρονα σε υψηλή επιφυλακή βρίσκεται συνολικά το σύστημα επιτήρησης. Αεράμυνα και επικοινωνίες ελέγχονται συνεχώς ενώ και τα στελέχη σε επιτελικές θέσεις όπως στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων, στο Αρχηγείο Τακτικής Αεροπορίας, στο Αρχηγείο Στόλου, στην ΑΣΔΕΝ και στο Δ’ ΣΣ βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα εγρήγορσης.
Ο αυξημένος αριθμός πλοίων του Τουρκικού στόλου στους ναυστάθμους του Αιγαίου, αλλά και η κινητικότητα στις νότιες αεροπορικές βάσεις των γειτόνων αποδίδεται πιθανότητα στην αρνητική τροπή που λαμβάνουν οι επιχειρήσεις στη Λιβύη και σε ενδεχόμενη διάθεση της Άγκυρας να ενισχύσει την παρουσία της στην περιοχή ή ακόμα και να προχωρήσει σε κάποιο χτύπημα ως απάντηση στην καταστροφή των NIM-23 HAWK.

Οι εντολές όμως της στρατιωτικής ηγεσίας και του Αρχηγού ΓΕΕΘΑ Κωνσταντίνου Φλώρου είναι κάθε Τουρκική κίνηση να παρακολουθείται αφού άλλωστε η Αθήνα δεν γνωρίζει εάν που και πότε έχει αποφασίσει η Άγκυρα να μεταφέρει την ένταση σε περιοχές Ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων με ενδεχόμενη ίσως έξοδο ερευνητικού σκάφους ή αν επιλέξει άλλο τρόπο για να εκδηλώσει στην πράξη τις παράλογες και προκλητικές αξιώσεις της στο Αιγαίο.
Πριν ολοκληρωθεί κάθε άσκηση του Πολεμικού Ναυτικού έχει σχεδόν πάντα ξεκινήσει κάποια άλλη με τα υποβρύχια του Στόλου να έχουν αναλάβει κυρίαρχο ρόλο τόσο σε επίπεδο συμβολισμών όσο και ουσίας. Την άσκηση Νότια της Καρπάθου με βολή τορπίλης και βύθιση του παροπλισμένου ΕΒΡΟΣ από το υποβρύχιο ΠΙΠΙΝΟΣ ακολούθησε νέα άσκηση στο Μυρτώο πέλαγος με βολή εκπαιδευτικής τορπίλης από το αναβαθμισμένο ΩΚΕΑΝΟΣ και συμμετοχή και άλλων Μονάδων του Στόλου.

Τα υποβρύχια του Στόλου, το πιο ισχυρό ίσως όπλο στη φαρέτρα του Πολεμικού Ναυτικού πέρα από τη συνεχή συμβολική προβολή ισχύος έχουν αναλάβει μια από τις πλέον κρίσιμες αποστολές στον αποτρεπτικό σχεδιασμό. Να βρίσκονται αθέατα σε ‘’κρίσιμες’’ περιοχές και να ελέγχουν ‘’περάσματα’’ και κινήσεις πλοίων.
Τρία τουρκικά αεροσκάφη ηλεκτρονικού πολέμου και ναυτικής συνεργασίας CN-235 προχώρησαν χθες σε 37 παραβιάσεις σχεδόν σε όλο το Αιγαίο κατά μήκος της θαλάσσιας οριογραμμής από τη Λήμνο έως και το Καστελόριζο. Αυτό που έψαχναν όπως εκτιμάται είναι τα ‘’ακροβολισμένα’’ Ελληνικά υποβρύχια και κυρίως τα 214. Αποτελούν δίχως αμφιβολία τον μεγαλύτερο κίνδυνο για τον Τουρκικό στόλο όπως καλά γνωρίζουν οι γείτονες. Και το έχουν διαπιστώσει σε όλες τις Συμμαχικές ασκήσεις ανθυποβρυχιακού πολέμου που κλήθηκαν να τα αντιμετωπίσουν είτε με μονάδες επιφανείας είτε με δικά τους υποβρύχια και έφυγαν καταγράφοντας βαριές "ήττες" και "τσαλακωμένο" ηθικό.

Τόσο τα τέσσερα υποβρύχια κλάσης ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ και το αναβαθμισμένο ΩΚΕΑΝΟΣ όσο και τα παλιότερα αλλά ακόμη αποτελεσματικά τύπου ΓΛΑΥΚΟΣ και ΠΟΣΕΙΔΩΝ βρίσκονται ειδικά το τελευταίο διάστημα σχεδόν μόνιμα μακριά από τους ναυστάθμους είτε για να λάβουν μέρος σε ασκήσεις όπως το πρόσφατο ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ είτε σε αποστολές επιτήρησης. Και αποτελούν το κρυφό ‘’όπλο’’ του Στόλου αλλά και τον μεγαλύτερο "εφιάλτη" για το Τουρκικό ναυτικό.

του Κώστα Σαρικά
https://newpost.gr