Tελευταια Νεα

Πέμπτη, Ιουνίου 11, 2020

Καταγγελίες για γνωστή εταιρεία ταξί: Απέλυσαν δεκάδες εργαζόμενους με... κούριερ


dikaiologitikaΔιαρκώς εκτεθειμένοι και διαθέσιμοι στις συνεχείς εργασιακές εναλλαγές που απαιτεί με την μορφή τελεσίγραφου ο εργοδότης τους, είναι και από τα τέλη Μαρτίου οι εργαζόμενοι σε γνωστή εταιρεία ταξί που δουλεύει μέσω app.





Στις αρχές Απριλίου η εταιρεία ανακοίνωσε σύστημα εκ περιτροπής εργασίας για το 50% του προσωπικού, μείωση μισθών από 10% έως και 30% για τους υψηλόμισθους, αλλά και πάνω από 15 απολύσεις, όλα με την αιτιολογία της μείωσης του τζίρου της στο 90%.

Σε εκείνη τη φάση, η Σωματειακή Επιτροπή Εργαζομένων κατήγγειλε ότι πολλοί από τους απολυμένους δεν αξιολογήθηκαν. Όπως σημείωναν: «Εντάχθηκαν στο δυναμικό της εταιρείας πολύ πρόσφατα και παρότι δεν πέρασαν από καμία επίσημη διαδικασία αξιολόγησης, "κρίθηκαν” ως μη παραγωγικοί και απολύθηκαν. Οι συνάδελφοι που "αξιολογήθηκαν” βρέθηκαν επίσης προ τετελεσμένων, καθώς η εταιρεία χωρίς προηγούμενη ειδοποίηση και χωρίς δυνατότητα συζήτησης τους απέλυσε, στέλνοντας μάλιστα courier στις κατοικίες τους για υπογραφές και παραλαβή laptop με συνοπτικές διαδικασίες».






Ένας από αυτούς τους πρόσφατα τότε προσληφθέντες κι έπειτα απολυμένος και μετά ξανά «ενεργοποιημένος» οδηγός μίλησε ανώνυμα στο Dikaiologitika News (τα στοιχεία του είναι στην διάθεση του site). Ιδού τι περιγράφει ο ίδιος:

« Μου είχαν κάνει πρόσληψη 12 Μαρτίου αλλά λίγες ημέρες μετά μου είπαν ότι η συνεργασία μας θα έπρεπε να μπει σε αναστολή μέχρι νεοτέρας.

Στις 25 Μαΐου έστειλαν σε όλους μας ένα νέο sms, μιας και οι περισσότερες ανακοινώσεις με sms γίνονται. Tο νέο μήνυμα έλεγε ότι η εταιρεία λυπάται που αναγκάστηκε να βάλει στον πάγο, λόγω τζίρου, τους 2700 οδηγούς της και πως δεν μπορεί να μας επαναπροσλάβει παρ’ εκτός αν τοποθετήσουμε ένα ειδικό plexiglass ανάμεσα σε οδηγό και πελάτη, από προσκέφαλο σε προσκέφαλο μέσα στο ταξί. Η εταιρεία μας υπέδειξε το σημείο για να το κάνουμε. Το sms έλεγε:- ‘ Θα βάλετε το ειδικό plexiglass στην τάδε διεύθυνση και κοστίζει € 43’.

Μας είπαν επίσης ότι αν το τοποθετήσουμε κάπου αλλού, τότε θα το εξετάσουν αν είναι κατάλληλο και θα μας απαντήσουν αλλά γρήγορα μας έγινε σαφές ότι αν δεν βάζαμε το συγκεκριμένο plexiglass δεν θα είχαμε καμία τύχη επαναπρόσληψης.

Κάπως έτσι έγινε και με τις υφασμάτινες μάσκες που η εταιρεία στα social media της διαφημίζει ότι κάνει διανομή, λες και μας τις δίνει δωρεάν. Το νέο sms λέει να τις αγοράσουμε και αυτοί θα μας δώσουν δώρο 10 χειρουργικές μάσκες να….προσφέρουμε σε όποιον πελάτη δεν έχει. Και κάπως έτσι οι περισσότεροι εργαζόμενοι τα αγοράσαμε όλα αυτά σαν είμαστε και εμείς πελάτες της εταιρείας.

Αφού κάναμε όλα τα παραπάνω ξεκινήσαμε να δουλεύουμε. Εκεί μας περίμενε ένας νέος φόβος. Aν ένας πελάτης κάνει καταγγελία ότι δεν φοράει μάσκα ο οδηγός ταξί ή έστω ότι δεν την φοράει καλά, μας ανακοινώνεται 1 ημέρα στέρηση εργασίας ενώ στην 2η καταγγελία έχoυμε ολόκληρη εβδομάδα στέρηση εργασίας.

Όμως η εταιρεία δεν τσεκάρει αν είναι αληθή ή όχι τα λεγόμενα του πελάτη. Αν το πει ο πελάτης έληξε, είτε ισχύει, είτε όχι. Γενικά το θέμα της αξιολόγησης από τους πελάτες είναι πολύ διφορούμενο και ανεξέλεγκτο».



Μια γρήγορη ματιά στον facebook λογαριασμό της εταιρείας είναι ενδεικτική αυτού του συστήματος καταδοσίας και αμφίβολης αξιολόγησης. Ιδού ένας χαρακτηριστικός διάλογος ανάμεσα σε πελάτη και εταιρεία:

- Καλό είναι να πείτε και στους οδηγούς ότι πρέπει να φοράνε μάσκα. Στην πιο πρόσφατη διαδρομή μου, ο οδηγός απλά αρνήθηκε να φορέσει μάσκα.

-Καλησπέρα A…..! Λυπούμαστε για αυτή σου την εμπειρία. Αν θέλεις, στείλε μας τον αριθμό του κινητού σου στο inbox για να εντοπίσουμε την διαδρομή.

- Δεν θέλω να τον "κάψω" τον άνθρωπο. Απλά, ήθελα να παρακαλέσω να κάνετε ό,τι μπορείτε για να πείσετε τους οδηγούς για τη σημασία και την αναγκαιότητα της μάσκας.

Εποχικοί και με το νόμο οι καθηγητές στα φροντιστήρια
Άγρια είναι η κατάσταση και στα φροντιστήρια και στα κέντρα ξένων γλωσσών τα οποία - μέσα από μια στην ουσία φωτογραφική ρύθμιση, όπως τη χαρακτηρίζει ο Γενικός Γραμματέας της ΟΙΕΛΕ Γιώργος Χριστόπουλος, σε εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας, προχώρησαν σε χαρακτηρισμό των μονάδων αυτών ως «εποχικών» . Αυτό τους έδωσε το δικαίωμα να προχωρήσουν μαζικά σε παράνομες καταγγελίες σύμβασης εκπαιδευτικών ορισμένου χρόνου πριν τη λήξη τους με πρόσχημα την «εποχικότητα».

Σύμφωνα όμως με τον κο Χριστόπουλο όμως τα φροντιστήρια μόνο εποχικές επιχειρήσεις δεν είναι και στην ουσία δουλεύουν τουλάχιστον 11 μήνες το χρόνο, το δε καλοκαίρι μέσα από τα λεγόμενα «θερινά τμήματα».
Σε ερώτημα της ΟΙΕΛΕ προς το Υπουργείο Εργασίας, το υπουργείο έδωσε διευκρινίσεις ότι οι συμβάσεις ορισμένου χρόνου παρατείνονται για όσο διάστημα διήρκεσε η αναστολή, εξαιρουμένων των περιπτώσεων συμβάσεων που λήγουν με το κλείσιμο της μονάδας, ή όταν δεν παρέχονται οι υπηρεσίες για τις οποίες προσλήφθηκαν οι εκπαιδευτικοί. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, δεν μπορεί να υπάρξει καταγγελία ορισμένου χρόνου σύμβασης πριν την αναγραφόμενη ημερομηνία, ή (αν η εκπαιδευτική μονάδα συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες μέσα στο καλοκαίρι) μέχρι τη λήξη της παράτασης λόγω της αναστολής. Όπως μας είπε o Γιώργος Χριστόπουλος: « Αυτή τη στιγμή στα φροντιστήρια είναι εν εξελίξει ένα πογκρόμ απολύσεων. Αυτό είναι λοιπόν το ευχαριστώ των ιδιοκτητών που οι εργαζόμενοι έκαναν αναστολή της εργασίας τους επί διμήνου, εικονική αναστολή βέβαια, αφού δούλευαν κανονικά μέσω τηλεργασίας αμειβόμενοι με τα χρήματα του ΕΡΓΑΝΗ; Τους έστυψαν σαν λεμονόκουπες και τώρα τους πετάνε στο δρόμο την ώρα που τα φροντιστήρια σε ποσοστό άνω του 40 % πανελλαδικά, δουλεύουν με αδήλωτη και υποδηλωμένη εργασία».




« Προηγουμενη
Επομενη »