Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Ερχεται το πιο γρήγορο αεροσκάφος που πέταξε ποτέ - Το «Μαύρο πουλί» των 6 Mach (εικόνες-βίντεο)

Το κομψό και επιβλητικό SR-71 Blackbird μοιάζει να ανήκει σε ταινία επιστημονικής φαντασίας, αν και στην πραγματικότητα το αεριωθούμεν...


Το κομψό και επιβλητικό SR-71 Blackbird μοιάζει να ανήκει σε ταινία επιστημονικής φαντασίας, αν και στην πραγματικότητα το αεριωθούμενο μαύρης κατασκευής απέδειξε πως η εξωτερική του εμφάνιση είναι μόνο ένα από τα εντυπωσιακά στοιχεία που διαθέτει, αλλά ήρθε η ώρα για τον διάδοχο του…

Δύο κολοσσοί έχουν βαλθεί να κατασκευάσουν το αεροσκάφος που θα νικήσει το φράγμα των 5 Mach. Boeing και Lockheed Martin κονταροχτυπιούνται εδώ και χρόνια πατώντας πάνω στο θρυλικό «Μαύρο Πουλί» της Αμερικανικής Πολεμικής Αεροπορίας.




Σύμφωνα με το Aviation Week, η ανεπίσημη ονομασία του νέου σχεδίου της Boeing, είναι “Valkyrie II”. Αν η εταιρία προχωρήσει τελικά στην ανάπτυξη του νέου concept που θα έχει πρωτοποριακές δυνατότητες αναγνώρισης και κρούσης, θα κατασκευάσει σε πρώτη φάση ένα μοντέλο υπό κλίμακα, με ένα κινητήρα και μέγεθος που δε θα ξεπερνά αυτό ενός μαχητικού F-16 και εφόσον δεν παρουσιαστούν αξεπέραστα προβλήματα, θα κατασκευαστεί ένα πρωτότυπο σε πλήρες μέγεθος, με δυο κινητήρες και μήκος που θα ξεπερνά τα 30 μέτρα.

Αλλαγές αναμένεται να υπάρξουν στο αρχικό σχέδιο που πρόσφατα δόθηκε στη δημοσιότητα, ενώ το ζήτημα εάν το νέο σχέδιο θα έχει πιλότο, παραμένει ανοιχτό, αν και το πιθανότερο είναι πως θα πρόκειται για μη επανδρωμένο αεροσκάφος.

Το πρόγραμμα της Boeing έχει σκοπό να ανταγωνιστεί αυτό της Lockheed Martin, κατασκευαστή του θρυλικού SR-71 που θα φέρει το όνομα SR-72. Και τα δυο project, είναι σχεδιασμένα γύρω από έναν κινητήρα συνδυασμένου κύκλου που ενσωματώνει στοιχεία αεροστρόβιλου και ενός διπλού ramjet / scramjet κινητήρα. Η Boeing συνεργάζεται με την Orbital ATK και η LM με την Aerojet Rocketdyne, για να κατασκευάσουν τους απαραίτητους κινητήρες.

Η ιστορία των 5 Mach

Αν και αποσύρθηκε τη δεκαετία του 1990, κάνοντας χώρο για νέα πρότζεκτ, κανέναν αεροσκάφος μέχρι και σήμερα δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει τους χρόνους του Blackbird, που το καθιστούν το ταχύτερο επανδρωμένο αεροσκάφος.

Το «μαύρο πουλί» εξυπηρετούσε τις ανάγκες της Αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας από το 1964 έως το 1998. To SR71 κατέχει, από το 1976, το παγκόσμιο ρεκόρ για το ταχύτερο «επανδρωμένο αεροσκάφος» στον κόσμο με καταγεγραμμένη ταχύτητα 3.529,6 χιλιόμετρα την ώρα.

Το Blackbird μόνιμα το κάλυπτε ένα πέπλο μυστηρίου που γοήτευε και θα γοητεύει ακόμα και όσους δεν ασχολούνται με θέματα αεροπορικής φύσης , ενώ τους προκαλεί ενδιαφέρον η από επιστημονική φαντασία εμπνευσμένη σχεδίαση που χαρακτηρίζει το SR-71. Το SR-71 είναι γνωστό στους πιλότους με πολλά παρατσούκλια : «Sled» , «Habu» , «SR», «Lady in Black» και το πιο γνωστό φυσικά το «Blackbird».

Ενώ το 1994 εμφανίστηκε στις ΗΠΑ και το επίσημο εγχειρίδιο του πιλότου έναντι του ποσού των 150$ . Αντάξιος διάδοχος δεν εμφανίστηκε , ίσως προφανώς να μην χρειαζόταν ή να σχεδιάζονται άλλα ανάλογα που θα φανερωθούν με το πέρασμα του χρόνου. Να τονίσουμε πως υπηρέτησε τις ΗΠΑ πάνω από 35 χρόνια.




Αναπτύχθηκε ως ένα άκρως απόρρητο στρατιωτικό project από την Lockheed και τον σχεδιαστή της Clarence Johnson. Το 1990 αποσύρθηκε λόγω πολιτικών αιτίων αλλά η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ το χρησιμοποίησε μέχρι το 1998. Από τα 32 αεροσκάφη αυτού του τύπου που ήταν διαθέσιμα, τα 12 καταστράφηκαν σε ατυχήματα, αλλά κανένα από αυτά από εχθρικά πυρά.

Για να αντέχει στις υψηλές θερμοκρασίες που δημιουργούνται από την τριβή στην ανώτερη ατμόσφαιρα κατά τη διάρκεια της παρατεταμένης 3 Mach πτήσης του απαιτεί μια σειρά ειδικά σχεδιασμένων υλικών, συμπεριλαμβανομένων και καυσίμων υψηλής θερμοκρασίας, στεγανωτικά υλικά, λιπαντικά, καλωδίωση και άλλα συστατικά.

Τα Blackbirds χρησιμοποιήθηκαν σε περισσότερες από 3.551 αποστολές αναγνώρισης στα σχεδόν 30 χρόνια λειτουργίας τους, πέταξαν πάνω από τη Μέση Ανατολή, τη Βόρεια Αφρική, την Ευρώπη και την Ασία. Έντεκα SR-71 χάθηκαν σε ατυχήματα – αν και όλοι οι πιλότοι, εκτός από έναν, επέζησαν. Κανένα όμως δεν «έπεσε» ποτέ από εχθρικά πυρά, όλες οι πτώσεις ήταν από μηχανικά προβλήματα. Το «Μαύρο πουλί» παραμένει αλώβητο από τα πυρά του εχθρού.