Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΥΠΕΘΑ: Υπεγράφη η αναβάθμιση και η υποστήριξη των τορπιλών SUT

Ο ΥΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλος υπέγραψε την αναβάθμιση των τορπιλών SUT, που χρησιμοποιούν τα ελληνικά υποβρύχια. Μάλιστα, στο πρόγραμμα π...

ΥΠΕΘΑ: Υπεγράφη η αναβάθμιση των τορπιλών SUT

Ο ΥΕΘΑ Ν. Παναγιωτόπουλος υπέγραψε την αναβάθμιση των τορπιλών SUT, που χρησιμοποιούν τα ελληνικά υποβρύχια.

Μάλιστα, στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται εκτός από την αναβάθμιση των τορπιλών και η Εν Συνεχεία Υποστήριξή (FOS).




Ο ΥΕΘΑ υπέγραψε την αναβάθμιση στις 7 Ιανουαρίου, εξέλιξη η οποία σηματοδοτεί την εξουσιοδότηση της ΓΔΑΕΕ να συνεργαστεί με το Υπουργείο Οικονομικών για την εξασφάλιση των σχετικών πιστώσεων, όπως και να προβεί σε ενέργειες για την σύναψη σχεδίου συμβάσεως με ενδιαφερόμενες εταιρείες. Εν συνεχεία, το πρόγραμμα πρέπει να εγκριθεί από την Βουλή και τέλος να τεθεί στο ΚΥΣΕΑ προς έγκριση ώστε να υπογραφεί σύμβαση.

Το Πολεμικό Ναυτικό διαθέτει 112 τορπίλες SUT Mod 0 των 533 mm (κατασκευής της τότε AEG) που εντάχθηκαν σε υπηρεσία στην δεκαετία του 1980 κι αντιπροσώπευαν κορυφαία επιλογή ενώ παλαιότεροι τύποι είναι οι γερμανικές SST και οι αμερικανικές Mk37.

Όμως οι SUT Mod 0 είναι ανεπαρκείς για υπερσύγχρονα υποβρύχια όπως τα 214 και το αναβαθμισμένο ΩΚΕΑΝΟΣ (S118) του Πολεμικού Ναυτικού, υπό την έννοια ότι δεν επιτυγχάνεται μεγιστοποίηση των δυνατοτήτων τους. Για την τορπίλη SUT Mod 0, προσφέρονται επιλογές αναβαθμίσεως που προσδίδουν παραπλήσιες επιδόσεις σε σχέση με νεώτερες τορπίλες της κατηγορίας.

Το πρόγραμμα αναβαθμίσεως υφισταμένων τορπιλών είναι ξεχωριστό από αυτό της προμήθειας νέων τορπιλών βαρέως τύπου για υποβρύχια, συνολικού προϋπολογισμού 105 εκατ. ευρώ. Το πρόγραμμα νέων τορπιλών υπεγράφη από τον τότε ΥΕΘΑ Ευάγγελο Αποστολάκη στις 3 Ιουλίου 2019 κι έκτοτε το χειρίζεται η ΓΔΑΕΕ. Οι επιχειρησιακές ανάγκες ανέρχονται σε 82 σύγχρονες τορπίλες αλλά η προμήθεια αφορά μόνο 36, λόγω των στενών δημοσιονομικών πλαισίων.

Στις αρχές Δεκεμβρίου 2019 το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο πρότεινε την υποψηφιότητα της γερμανικής STN Atlas, η οποία όπως έχει γίνει γνωστό περιλαμβάνει και προσφορά εκσυγχρονισμού ενός αριθμού εκ των υφισταμένων τορπιλών SUT Mod 0. Επιπλέον, η γερμανική πρόταση προβλέπει και κάποιον βαθμό εμπλοκής της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στο έργο, με την SUNLIGHT να κατασκευάζει τους συσσωρευτές.