Tελευταια Νεα

Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 23, 2019

ΠΑΤΑΤΑ ΗΤΑΝ ΚΙ ΑΥΤΟ... Σοβαρά προβλήματα με το μη επανδρωμένο αεροσκάφος Akıncı...



Στα μη επανδρωμένα αεροχήματα συνεχίζει να επενδύει η Τουρκία, προβάλλοντας συνεχώς για προπαγανδιστικούς λόγους το νέο «υπερόπλο» των αιθέρων Akinci, το οποίο λέγεται ότι μπορεί να φέρει τους πανίσχυρούς πυραύλους SOM και να πραγματοποιεί 24ωρες πτήσεις.

Αυτό που δεν προβάλλει όμως η Άγκυρα είναι τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζει με την παραγωγή του UAV, καθώς και το νέο δίλημμα που προκύπτει στο θέμα της επιλογής της αμερικανικής ή ρωσικής προέλευσης του πλοηγού.

Η Τουρκία έχει έρθει αντιμέτωπη με πολλές κρίσεις τον τελευταίο χρόνο, με την σοβαρότερη να έρχεται από τις ΗΠΑ για το ζήτημα των ρωσικών οπλικών συστημάτων που προτιμά η Άγκυρα. Οι αντίστοιχες επιλογές που θα κάνει στο ζήτημα της παραγωγής του Akıncı είναι εξαιρετικά κρίσιμες για τις συμμαχίες της.

Τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το νέο τουρκικό UAV μπορεί να είναι σοβαρά και να οδηγήσουν το πρόγραμμα σε αποτυχία, ωστόσο είναι εμφανές ότι η Τουρκία έχει κατανοήσει τη στρατηγική ισχύ που προσφέρουν τα μη επανδρωμένα και επικεντρώνεται στο να επενδύσει στα εν λόγω συστήματα. Αυτό πρέπει να προβληματίσει την ελληνική στρατιωτική και πολιτική ηγεσία.

Ο «Επιδρομέας» των αιθέρων

Το Σαββατοκύριακο που πέρασε ολοκληρώθηκε στην Κωνσταντινούπολη, στο παλιό –πλέον- αεροδρόμιο Ατατούρκ, η μεγάλη έκθεση «Teknofest», μία τεχνολογική φιέστα -όπως δηλώνει και ο τίτλος της-, που οργανώνει τα τελευταία 2 χρόνια ο «μικρότερος» γαμπρός του Ερντογάν, Σελτσούκ Μπαϊρακτάρ, προκειμένου να παρουσιάσει ό,τι νεότερο έχει παράξει και εξελίξει η τουρκική αμυντική –κυρίως- βιομηχανία.




Εκεί παρουσιάστηκε το νέο μη επανδρωμένο μεν, αλλά βαρύτατα οπλισμένο δε αεροσκάφος της Τουρκίας, ο Akıncı, ή άλλως ελληνιστί ο «Επιδρομέας» των αιθέρων.

Παρά την οικονομική κρίση που πλήττει την Τουρκία, η εταιρεία του γαμπρού Μπαϊρακτάρ «Μπαϊκάρ Μακίνα» έλαβε από την κυβέρνηση Ερντογάν αυτό το μήνα ως επιδότηση 120 εκατ. δολάρια, προκειμένου να χτίσει στο προάστιο Εσενγιούρτ της Κωνσταντινούπολης το εργοστάσιο που θα κατασκευάσει το νέο «καμάρι» της πολεμικής αεροπορίας της χώρας.

Τo νέο εργοστάσιο θα κατασκευάσει 46 drones TB2 και 36 drones Akıncı μέσα σε δύο χρόνια (2021). Τα 24 Akıncı θα παραδοθούν στην τουρκική πολεμική αεροπορία και τα υπόλοιπα 12 θα εξαχθούν στην Ουκρανία. Παραγγελίες υπάρχουν και από το Κατάρ, το Αζερμπαϊτζάν και τη Μαλαισία, αλλά για αργότερα, αναφέρει το «Έθνος».

Ποια είναι όμως η στρατηγική πίσω από τη φιλοδοξία της Άγκυρας να έχει μεγάλου βεληνεκούς και βαριά οπλισμένα μη επανδρωμένα αεροσκάφη, που θα έχουν μάλιστα την ικανότητα ακόμη και για αεροπορικά χτυπήματα ακριβείας; Σε τί είδους επιχειρήσεις σκοπεύει η Άγκυρα να τα χρησιμοποιήσει;

Η Άγκυρα θεωρεί το Akıncı περισσότερο ως ένα μη επανδρωμένο μαχητικό αεροσκάφος, παρά ως ένα απλό drone. Το Akıncı με τους SOM-B2 κρουζ μεγάλου βεληνεκούς πυραύλους που μπορεί να μεταφέρει θα δώσει τη δυνατότητα στην Τουρκία να πραγματοποιεί ακριβή πολεμικά χτυπήματα σε απόσταση 600 χιλιομέτρων. Αυτό σημαίνει ότι το Akıncı μπορεί κάλλιστα να αντικαταστήσει τα F-16 που επιχειρούν στο βόρειο Ιράκ, αργότερα στη βόρεια Συρία κατά του ΡΚΚ, καθώς και σε κάθε μέτωπο όπου «ανοίγει φτερά» η τουρκική πολεμική αεροπορία. Και όταν τα «Ακιντζί» θα αρχίσουν να πετάνε στους αιθέρες σε 2 χρόνια, αυτό σημαίνει επίσης ότι η Τουρκία θα αποκτήσει τη δυνατότητα με μία χαμηλού κόστους τεχνολογία να επιτηρεί 24 ώρες το 24ωρο και τη «Γαλάζια Πατρίδα» της, δηλ. το Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο.

Η απόφαση της Ουάσιγκτον να επιτρέψει στην Τουρκία να επιτηρεί και… κατασκοπεύει τον εναέριο χώρο της βόρειας Συρίας με drones κι όχι με τουρκικά ελικόπτερα ήταν η μεγαλύτερη επιβεβαίωση της εναέριας υπεροχής της Άγκυρας απέναντι στους γείτονές της. Αυτός είναι και ο λόγος επομένως που η μη επανδρωμένη αεροπορική τεχνολογία και τα μη επανδρωμένα μαχητικά αποτελούν πλέον την προτεραιότητα της Άγκυρας στο άμεσο μέλλον.pentapostagma.gr




« Προηγουμενη
Επομενη »