Tελευταια Νεα

Πέμπτη, Αυγούστου 22, 2019

WSJ: «Ελλάδα και Κύπρος αρνούνται να ανεφοδιάσουν το ιρανικό τάνκερ - Κινδυνεύει να «μείνει» στη Μεσόγειο»


Ιδιαίτερη μνεία στη χώρα μας η οποία μπήκε για άλλη μια φορά στο...μάτι του κυκλώνα χωρίς να θέλει έκανε «Wall Street Journal»

Σοβαρά εμπόδια αντιμετωπίζει το ιρανικό δεξαμενόπλοιο Adrian Darya 1 καθώς, σύμφωνα με την «Wall Street Journal», κινδυνεύει να μείνει από καύσιμα στη Μεσόγειο.




Μάλιστα, δεν αποκλείεται ακόμη και το ενδεχόμενο εγκλωβισμού του τάνκερ στην Μεσόγειο Θάλασσα. Σύμφωνα με το ρεπορτάζ υπάρχει πλέον σοβαρό ενδεχόμενο το τάνκερ να μείνει εν πλω στη Μεσόγειο, αφού τελειώσουν τα καύσιμα και με «κλειστές» όλες τις πόρτες παροχών. Για να επιστρέψει στο Ιράν, θα πρέπει να κάνει τον περίπλου της Αφρικής και να περάσει και πάλι από το Γιβραλτάρ, καθώς ο όγκος του είναι τεράστιος για να περάσει από την Διώρυγα του Σουέζ.

Το Adrian Darya 1 σχεδίαζε να αγκυροβολήσει ανοιχτά της Καλαμάτας, να παραλάβει προμήθειες τροφίμων και καυσίμων και να μεταφορτώσει το πετρέλαιο που μεταφέρει σε άλλο τάνκερ, σύμφωνα με το δημοσίευμα, το οποίο επικαλείται εταιρείες παροχής ναυτιλιακών υπηρεσιών.

Αρχικά, ελληνικές εταιρείες εξέτασαν το ενδεχόμενο να συνεργαστούν με το Adrian Darya 1, όμως οι επανειλημμένες προειδοποιήσεις των ΗΠΑ ότι όποια μεσογειακή χώρα παράσχει βοήθεια στο ιρανικό πλοίο θα υποστεί κυρώσεις έθεσαν τέλος σε αυτές τις σκέψεις.

Η αμερικανική κυβέρνηση θα μπορούσε να άρει την βίζα ελληνικών πληρωμάτων, καταφέροντας καίριο πλήγμα στην ποντοπόρο ελληνική ναυτιλία.

Οι διαχειριστές του ιρανικού πλοίου έχουν εξετάσει την Κύπρο ως εναλλακτικό προορισμό για ανεφοδιασμό, σύμφωνα με την WSJ, όμως ούτε κυπριακές εταιρείες εμφανίζονται πρόθυμες. Ευρωπαίος διπλωμάτης δήλωσε στην WSJ ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι επίσης απρόθυμη να επιτρέψει στο τάνκερ να μεταφορτώσει τα βαρέλια που μεταφέρει ενώ βρίσκεται σε ελληνικά ύδατα.

Ειδικοί που μίλησαν στο BBC όμως ανέφεραν πως το εμπόδιο του μεγέθους του πλοίου μπορεί να ξεπεραστεί. Το πρόβλημα είναι εν μέρει το μεγάλο του φορτίο, τα δύο εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου δηλαδή, και μια λύση θα ήταν να μεταφορτώσει τα μισά σε άλλο, ιρανικό προφανώς, πλοίο.

Έτσι θα είναι σαφώς ελαφρύτερο και θα μπορεί να κατευθυνθεί προς το Ιράν μέσω του Σουέζ, υποστηρίζει ο Σαμίρ Μαντανί, ένας από τους ιδρυτές του ιστότοπου TankerTrackers.com, στο BBC, και πιστεύει πως αυτός είναι και ο τελικός του προορισμός. Εξάλλου, όπως προσθέτει ο ίδιος, το πλοίο αυτή τη στιγμή δεν μπορεί ούτε στην Συρία να ξεφορτώσει το πετρέλαιο, χωρίς βοήθεια. Στόχος τους είναι να μπει στα χωρικά ύδατα της Συρίας και εκεί με τη βοήθεια μικρότερων πλοίων, να ξεφορτώσει το πετρέλαιο, εκτιμά ο Μαντανί.



« Προηγουμενη
Επομενη »