drive.grΘοδωρής ΤσίκαςΣτις αρχές του μήνα ανακοινώθηκε πως το εποπτικό συμβούλιο της VW πήρε απόφαση να φτιάξει ένα καινούργιο εργοστάσι...
drive.grΘοδωρής ΤσίκαςΣτις αρχές του μήνα ανακοινώθηκε πως το εποπτικό συμβούλιο της VW πήρε απόφαση να φτιάξει ένα καινούργιο εργοστάσιο στην Τουρκία, πολύ κοντά στη Σμύρνη.
Το εργοστάσιο που θα κατασκευάσει αυτοκίνητα για τις VW, Škoda και SΕΑΤ θα κατασκευαστεί στην Manisa που απέχει περίπου 40 χιλιόμετρα από τη Σμύρνη.
Σύμφωνα με το πρώτο πρόγραμμα της γερμανικής τηλεόρασης (ARD), ο Εντογάν για να πείσει τη VW να επιλέξει το τουρκικό έδαφος για την τεράστια επένδυσή της, έδωσε πολύ γενναία ανταλλάγματα.
Εδώ και καιρό Τουρκία, Βουλγαρία και Σαουδική Αραβία διεκδικούσαν την κατασκευή ενός νέου μεγάλου εργοστασίου της VW στο έδαφός τους. Η ειδησεογραφική ιστοσελίδα του ARD σημειώνει, επικαλούμενη κυβερνητικούς κύκλους στο Βερολίνο, ότι νικήτρια της διελκυστίνδας αναδεικνύεται η Τουρκία. Το μόνο που εκκρεμεί ακόμα είναι το αίτημα της VW για μείωση του ΦΠΑ αγοράς νέων αυτοκινήτων, που στην περίπτωση του Passat, ανάλογα με το μοντέλο, ανέρχεται μέχρι και στο 40% της συνολικής αξίας του οχήματος. Η νέα μονάδα της Volkswagen που θα εδρεύει στην Manisa αντιπροσωπεύει μια επένδυση πολλών δισεκατομμυρίων, η οποία θα δημιουργήσει αρκετές χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.
Παρά το χαμηλότερο μισθολογικό κόστος στη Βουλγαρία η πλάστιγγα έγειρε προς την πλευρά της Τουρκίας με κύριο επιχείρημα την πρόσβαση στην τουρκική αγορά. Η Volkswagen υπολογίζει με 40.000 πωλήσεις Passat το χρόνο μόνο στην Τουρκία. Ένα μεγάλο μέρος από αυτά τα οχήματα αναμένεται να απορροφήσει το τουρκικό δημόσιο, μιας και το Passat είναι ιδιαίτερα δημοφιλής σε υψηλόβαθμους δημοσίους υπαλλήλους.
Στην Manisa που απέχει περίπου 40 χιλιόμετρα από τη Σμύρνη θα χτιστεί τελικά το νέο εργοστάσιο της VW στην Τουρκία.
Βροχή τα ανταλλάγματα για τη VW
Πληροφορίες λομπίστα, ο οποίος εργάζεται για λογαριασμό της Άγκυρας στη Γερμανία, θέλουν τον προέδρο Ερντογάν να προτίθεται κατ΄ εξαίρεση να δώσει στην VW για όλες τις μεταξύ τους συμφωνίες ένα είδος «δημόσιας εγγύησης». Ο λομπίστας ισχυρίζεται μάλιστα ότι η τουρκική κυβέρνηση έδωσε στην γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία όλα τα ανταλλάγματα που ζήτησε, ακόμα και εκείνο της έγγραφης δέσμευσης του τουρκικού δημοσίου.
Διαφωνούν τα συνδικάτα
Η υπογραφή των συμβολαίων για την κατασκευή της μονάδας στην Τουρκία τοποθετείται χρονικά περί τα τέλη Σεπτεμβρίου, αρχές Οκτωβρίου. Θα είναι η στιγμή που στο προεδρικό μέγαρο στην Άγκυρα θα ανοίξουν οι σαμπάνιες. Όχι επειδή δημιουργήθηκαν μερικές χιλιάδες θέσεις εργασίας, αλλά επειδή με αυτή την επένδυση δείχνουν να επιστρέφουν οι μεγάλες γερμανικές επενδύσεις στην Τουρκία, οι οποίες είχαν παγώσει τα τελευταία χρόνια λόγω των εντάσεων στις γερμανοτουρκικές σχέσεις.
[Πηγή: Deutsche Welle]