Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Μειονέκτημα η Ελληνική ιθαγένεια!

Για την κατά τ’ άλλα Ελληνική Ναυτιλία... Η Ελλάδα από αρχαιοτάτων χρόνων φημιζόταν και διακρινόταν παγκοσμίως για την ναυτική της επιδεξιό...

Για την κατά τ’ άλλα Ελληνική Ναυτιλία...

Η Ελλάδα από αρχαιοτάτων χρόνων φημιζόταν και διακρινόταν παγκοσμίως για την ναυτική της επιδεξιότητα. Από την εποχή του Θεμιστοκλή έως εκείνη του Κανάρη, αλλά και την νεότερη ελληνική ιστορία με αποκορύφωμα τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο ελληνικός στόλος ήταν πάντα εκεί στις συναντήσεις της Ελλάδας με την Ιστορία, γράφοντας ένδοξες σελίδες, οδηγώντας τη Πατρίδα μας σε συνεχείς περίτρανες νίκες προς την ανεξαρτησία και την ελευθερία. Ακόμα και μετά το πέρας των πολέμων η ελληνική ναυτιλία διαδραμάτισε πρωταγωνιστικό ρόλο στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας. Άλλωστε, η Ελλάδα τότε βάσιζε την Εθνική της Οικονομία στη γεωργία, τη κτηνοτροφία και φυσικά τη ναυτιλία, η οποία έκανε παγκοσμίως γνωστούς τους Έλληνες ως τον σημαντικότερο ναυτικό λαό στην ιστορία της ανθρωπότητας. Με το πέρασμα των χρόνων, όμως, και μετά τον θάνατο ορισμένων επιχειρηματιών που στήριξαν την ανάπτυξη της ναυτιλίας στην Ελλάδα, σε συνάρτηση πάντα με το πολιτικό σκηνικό που άρχισε να διαμορφώνεται στη χώρα μας στις αρχές του 21ου αιώνα, η ελληνική ναυτική επιδεξιότητα αντικαταστάθηκε με τη λογική των εκπτώσεων, τόσο ως προς την μισθοδοσία των ναυτικών, όσο και ως προς την επαγγελματική τους κατάρτιση, φτάνοντας, μάλιστα, σήμερα στο σημείο του να θεωρείται επιζήμιος για τη ναυτική εταιρεία ο Έλληνας ναυτικός. Η πραγματικότητα αυτή δεν έγκειται βέβαια στην ικανότητα του Έλληνα ναυτικού, αλλά στις χρηματικές του απολαβές, με αποτέλεσμα η υποτιθέμενη ελληνική ναυτιλία να κατακλύζεται τα τελευταία χρόνια από αλλοδαπούς υποτιθέμενους ναυτικούς, αγνώστου προελεύσεως και ποινικού μητρώου, των οποίων η ξένη καταγωγή θεωρείται προνόμιο για τις συγκεκριμένες εταιρείες, αφού το μέγεθος του μισθού τους αποτελεί το 1/3 του μισθού του Έλληνα ναυτικού. Η αλήθεια, δηλαδή, είναι, ότι οι επιχειρηματίες, όπως και οι υπεύθυνοι των ναυτικών τους γραφείων, προτιμούν έναν ξένο ναυτικό ως διακοσμητικό στοιχείο στα καράβια τους, χωρίς προϋπηρεσία και ναυτική κατάρτιση, με μοναδικό κριτήριο την χαμηλή του αμοιβή. Σύμφωνα με στελέχη ναυτικών εταιρειών, δεν είναι τυχαία, άλλωστε, τα πολυάριθμα ατυχήματα και οικονομικές ζημιές που υφίστανται οι επιχειρήσεις τους και τα πλοία τους, εξαιτίας της πλήρους άγνοιας ναυτικής συμπεριφοράς και γνώσης της ναυσιπλοΐας από μέρους των αλλοδαπών ναυτικών, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους δεν γνωρίζουν καν κολύμβηση, αφού προέρχονται από στέπες και ερήμους. Το αποτέλεσμα όλης αυτής της αριβιστικής λογικής των «ελλήνων» επιχειρηματιών είναι η απόλυτη οικονομική εξαθλίωση των Ελλήνων ναυτικών, οι οποίοι μετά από πολυετή προσφορά στη ναυτιλία της χώρας μας, καθώς και στην Εθνική μας Οικονομία, όπως και στον πλουτισμό των αδηφάγων και αχόρταγων επιχειρηματιών του χώρου, να ζητιανεύουν σήμερα για μία θέση εργασίας, ανεξάρτητα από την επαγγελματική τους κατάρτιση και προϋπηρεσία, πληρώνοντας τεράστια ποσά στους διάφορους τυχάρπαστους «πράκτορες» των εταιρειών, που έχουν στήσει επιχειρήσεις κονόμας στις πλάτες ανθρώπων που έχουν φάει τη ζωή τους στη θάλασσα και μένοντας για μεγάλα διαστήματα άνεργοι. Από κρατικής πλευράς κανένα ενδιαφέρον και καμία προθυμία για την επίλυση της τραγικής αυτής κατάστασης. Πως μπορούν, άλλωστε, να πάνε κι αυτοί κόντρα με τα συμφέροντα των χρηματοδοτών τους; Το μόνο που τους αφορά είναι οι διαφημίσεις στη τηλεόραση που προωθούν την Ελληνική ναυτιλία, μόνο που όσοι γνωρίζουν από μέσα τη κατάσταση τη θεωρούν ένα κακόγουστο αστείο, αφού μόνο Ελληνική δεν είναι. Ίσως Μπαγλαντεσιανή, Πακιστανική ή Φιλιππινέζικη! Δεν είναι, ούτως ή άλλως, λίγες οι καταγγελίες που κάνουν λόγο ακόμη και για Πακιστανούς μάγειρες που απαρτίζουν τα «ελληνικά» κατά τ’ άλλα καράβια, φτιάχνοντας τζατζίκι από γιαούρτι με φρούτα! Κι αυτό, ίσως να είναι και μια ευχάριστη νότα στο κατάντημα της ναυτιλίας μας και στον ηθικό ξεπεσμό και την εκποίηση εθνικής συνείδησης που διακατέχει τους μεγιστάνες «έλληνες» επιχειρηματίες. Το πιο σοβαρό σχετίζεται με την ασυνεννοησία που επικρατεί στα ελληνικά πλοία, με όσους Έλληνες ναυτικούς απομένουν σε αυτά για όσο ακόμη απομένουν, με αποτέλεσμα τη συχνή δημιουργία ατυχημάτων, καθώς και τον στιγματισμό πλέον της Ελληνικής ναυτιλίας παγκοσμίως, ως αναξιόπιστη και προβληματική. Έτσι κι αλλιώς για όλα εμείς φταίμε κι ας μην είμαστε εκεί!

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.