Μετά την Ολλανδία και τη Δανία που ανακοίνωσαν ότι θα παραχωρήσουν μαχητικά F-16 στην Ουκρανία, ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι ως επόμενο σταθμό είχ...
Μετά την Ολλανδία και τη Δανία που ανακοίνωσαν ότι θα παραχωρήσουν μαχητικά F-16 στην Ουκρανία, ο Βολοντίμιρ Ζελένσκι ως επόμενο σταθμό είχε την Ελλάδα, την χώρα που ήταν από τις πρώτες που έσπευσαν να υποστηρίξουν αλλά και να ενισχύσουν το Κίεβο.
Βεβαίως οι γείτονες της Ελλάδας δεν είναι ανάλογοι εκείνων της Ολλανδίας, ούτε της Δανίας. Και παρότι από τον περασμένο Φεβρουάριο οι σχέσεις με την Άγκυρα δείχνουν ότι οδεύουν σ’ ένα καλύτερο αύριο, το casus belli της Αγκυρας γείτονος παραμένει ενεργό, όπως σχολιάζουν με νόημα στρατιωτικές πηγές.
Το βέβαιο είναι, επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, ότι τίποτα δεν περισσεύει από τον ελληνικό αεροπορικό στόλο, ούτε καν ένα από τα F-16 Block 30, τον παλαιότερο τύπο που διαθέτει η πολεμική αεροπορία
Στο Μέγαρο Μαξίμου βρέθηκε και ο Νίκος Δένδιας, ο οποίος ήταν από τους πρώτους που -με την προγενέστερη ιδιότητά του- είχε παραλάβει την λίστα ανάγκης της Ουκρανίας ώστε να αντιμετωπίσει τη ρωσική εισβολή.
Ο νυν υπουργός Εθνικής Αμυνας γνωρίζει από πρώτο χέρι τι ζητά το Κίεβο από την Αθήνα και από τις Ένοπλες Δυνάμεις. Η Ελλάδα ήταν άλλωστε από τις πρώτες χώρες που απέστειλε τα ΒΜΡ-1 στο ουκρανικό έδαφος, (λαμβάνοντας πάντως ένα προβληματικό γερμανικό αντάλλαγμα τα Τεθωρακισμένα Οχήματα Μάχης Marder). Και παρά τη συμφωνία με τη Γερμανία εκείνη αποφάσισε ότι θα δώσει απευθείας στην Ουκρανία τεθωρακισμένα που θα λάμβανε η Ελλάδα ώστε να συνεχίσει την αποστολή των ΜΒΡ-1.
Παράλληλα η Αθήνα έχει διαμηνύσει προς κάθε κατεύθυνση ότι δεν πρόκειται να παραχωρήσει οποιοδήποτε αμυντικό σύστημα που αυτό να είχε αντίχτυπο στην αμυντική θωράκιση της χώρας.
Επιπλέον όποια συζήτηση κι αν θέλησαν οι Σύμμαχοι να ανοίξουν για την ενίσχυση της Ουκρανίας και αυτή αφορούσε την Αθήνα, η απάντηση ήταν σαφής: Οποιοδήποτε σύστημα αν δοθεί θα πρέπει πρώτα να έχει φτάσει στο ελληνικό έδαφος το σύστημα που θα αναπληρώσει την απώλεια.
Από την άλλη πλευρά οι δηλώσεις του Ουκρανού προέδρου εστίασαν στην εκπαίδευση ιπταμένων για τα μαχητικά F-16.
Και σε αυτό το σημείο πρέπει να πούμε ότι δεν είναι λίγες οι χώρες της Συμμαχίας που έχουν δηλώσει ότι θα προσφέρουν τις γνώσεις αυτές που απαιτούν οι Ουκρανοί αεροπόροι ώστε ν’ ανταπεξέλθουν σ’ ένα μαχητικό δυτικού τύπου όπως το F-16.
Η ελληνική Αεροπορία από την πλευρά της έχει τα μέσα και την τεχνογνωσία ώστε να μεταλαμπαδεύσει όλα εκείνα που χρειάζονται οι συνάδελφοί τους από το Κίεβο.
Οι Έλληνες αεροπόροι θεωρούνται από τους κορυφαίους εντός της Συμμαχίας. Γεγονός που έχει αποδειχτεί μέσα από τις χιλιάδες ώρες κοινών εκπαιδεύσεων στον ελληνικό ουρανό αλλά και από τη συμμετοχή της πολεμικής αεροπορίας σε ασκήσεις εντός και εκτός ΝΑΤΟ, όπου τα «μπλε φτερά» πρωτεύουν και κάνουν τη διαφορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.