Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Σαν σήμερα το 1997 η συντριβή του C-130 στο Όρος Πάστρα…5 αεροπόροι μας νεκροί

20 Δεκεμβρίου 1997. Επί τέσσερις ημέρες αναζητούνται τα συντρίμμια του ουκρανικού αεροσκάφους Γιάκοβλεφ,που είχε συντριβεί στα Πιέρια όρη. ...






20 Δεκεμβρίου 1997. Επί τέσσερις ημέρες αναζητούνται τα συντρίμμια του ουκρανικού αεροσκάφους Γιάκοβλεφ,που είχε συντριβεί στα Πιέρια όρη. Επικρατεί νευρικότητα και πανικός.

Η κυβέρνηση Σημίτη που βρίσκεται στο στόχαστρο της κριτικής για την συντριβή του ουκρανικού αεροσκάφους, γελοιοποιείται καθώς ο κρατικός μηχανισμός αδυνατεί να εντοπίσει ακόμη και τα συντρίμμια.

Και σα να μην φτάνουν όλα αυτά, μία ώρα πριν αυτά εντοπιστούν, χάνονται ακόμη πέντε ζωές. Οι ζωές πέντε εμπειρότατων και άξιων αξιωματικών.

Σύμφωνα με την σχετική αρθρογραφία ένα C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας συνετρίβη στο όρος Πάστρα, βορείως της Οινόης, με αποτέλεσμα να βρουν τραγικό θάνατο και τα πέντε μέλη του πληρώματος.

Το αεροσκάφος πήγαινε στην Τανάγρα για να παραλάβει καταδρομείς, οι οποίοι θα έπαιρναν μέρος στις έρευνες για τον εντοπισμό του Γιάκοβλεφ.

Ο κυβερνήτης του «Hercules» αντισμήναρχος Γ. Παπαγιαννόπουλος ήταν από τους πλέον έμπειρους πιλότους της Πολεμικής Αεροπορίας με χιλιάδες ώρες πτήσης στο ενεργητικό του και ο χαρακτηρισμός που είχε στον ατομικό του φάκελο στο ΓΕΑ ήταν «ικανότατος, τυπικός και μεθοδικός».

Ο πιλότος του C-130, πέντε μόλις λεπτά μετά την απογείωση του από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας με προορισμό το γειτονικό αεροδρόμιο της Τανάγρας, πέταγε στο ίδιο ύψος και στην ίδια πορεία χωρίς να χρησιμοποιεί τα όργανά του αλλά μόνο την οπτική επαφή που είχε με την περιοχή.

Δύο άλλα C-130 είχαν περάσει πριν από λίγα λεπτά από την ίδια περιοχή χωρίς προβλήματα. Οι καιρικές συνθήκες όμως για τα άλλα δύο C-130 ήταν διαφορετικές και οι πιλότοι τους δεν είχαν κατά τη διάρκεια της πορείας τους ούτε ομίχλη ούτε πλάγιους ανέμους ούτε πυκνή νέφωση.

Ο αντισμήναρχος Γ. Παπαγιαννόπουλος ήταν κυβερνήτης και εκπαιδευτής στα αεροσκάφη Ρ-3 Orion ναυτικής συνεργασίας του Πολεμικού Ναυτικού και από τον Ιανουάριο του 1998 επρόκειτο να μετατεθεί στο ΝΑΤΟ αναλαμβάνοντας τη διακυβέρνηση ενός AWACS, ιπτάμενου ραντάρ. Ήταν ό,τι καλύτερο έστελνε η Πολεμική Αεροπορία στο ΝΑΤΟ.

Το C-130 επρόκειτο να προσγειωθεί στην Τανάγρα για να παραλάβει 80 καταδρομείς που θα τους μετέφερε στον νομό Πιερίας για να μετάσχουν στα συνεργεία εντοπισμού του ουκρανικού ΥΑΚ-42.

Το C-130 είχε απογειωθεί στις 9.10 π.μ. από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας με πενταμελές πλήρωμα που το αποτελούσαν οι κυβερνήτης αντισμήναρχος Γ. Παπαγιαννόπουλος, συγκυβερνήτης επισμηναγός Π. Γκολφινόπουλος, ιπτάμενος μηχανικός ανθυπασπιστής Π. Αλεξίου, και ναυτίλοι οι αντισμήναρχοι Θ.Γεωργακόπουλος και Σ. Μουτσάτσος.

Πετούσε χαμηλά, περίπου σε ύψος 900 μέτρων, επιδιώκοντας να κερδίσει χρόνο ώστε να βρίσκεται έγκαιρα στο αεροδρόμιο της Τανάγρας. Λόγω των νεφώσεων δεν είδε το βουνό που έχει υψόμετρο 940 μέτρα και προσέκρουσε με την κοιλιά στην κορυφή. Τα συντρίμμια του αεροσκάφους διασκορπίστηκαν σε απόσταση 800 μέτρων και προεκλήθη φωτιά».

Στην 112 Πτέρυγα Μάχης στην Ελευσίνα, για χρόνια το κλίμα ήταν βαρύ καθώς οι φήμες οργιάζουν. Βλέπεις οι άνθρωποι που χάθηκαν, ήταν οι δικοί τους συνάδελφοι.

Πολύ περισσότερο, που αμέσως μετά την πτώση, μόνιμο προσωπικό, εστάλη από το διοικητή Ταξίαρχο Δήμου, για να βρουν το πλήρωμα και το αεροσκάφος.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.