Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Εφικτή η Ναυτική Αεροπορία με UCAV! Μια ακόμη πρόταση για το Στόλο μας, με χαμηλό κόστος

Το πρόσφατο άρθρο μας για τη δημιουργία Ναυτικής Αεροπορίας, που θα βασιστεί σε UCAV Mojave της General Atomics, προκάλεσε αρκετές εντυπώσε...





Το πρόσφατο άρθρο μας για τη δημιουργία Ναυτικής Αεροπορίας, που θα βασιστεί σε UCAV Mojave της General Atomics, προκάλεσε αρκετές εντυπώσεις. Σίγουρα είναι μια ιδιαίτερη ιδέα αλλά όχι ανεδαφική. Άλλωστε το Mojave έχει κατασκευαστεί σαν STOL UCAV, για δράση όχι μόνο από αεροπλανοφόρα (που δεν έχουμε), αλλά από ημιτελείς διαδρόμους και απροετοίμαστα επίπεδα εδάφη, ότι δηλαδή διαθέτουμε σε αφθονία στα νησιά του Αιγαίου.

Εκεί ήταν η ιδέα, το ΠΝ να επιχειρεί τη δική του αεροπορία από προωθημένα αεροδρόμια στη Ρόδο, Κάρπαθο και Κρήτη, ίσως και την Κύπρο, και να έχει εναέρια μέσα κρούσης και εκτόξευσης όπλων στη διάθεση των φρεγατών FDI HN. Η ΠΤΗΣΗ δεν φημίζεται για τις αντιγραφές ιδεών, αλλά για τις δικές της. Αυτό κάναμε με τα Mojave, αυτό θα κάνουμε και σήμερα.

Αν το καλοσκεφτούμε, αυτό που η Τουρκία θα προσπαθήσει να κάνει με το ελικοπτεροφόρο TCG Anadolu, εμείς θα το κάνουμε πολύ πιο αποτελεσματικά, με λιγότερο κόστος, και χωρίς κίνδυνο. Τα ελληνικά “Anadolu” δεν μπορούν να βυθιστούν, ενώ για να καταστρέψουν έναν από τους δεκάδες τόπους αποπροσγείωσης των Mojave, οι Τούρκοι θα πρέπει να αποκτήσουν… Β-52 (μάλλον Tu-95 πλέον). Ας αφήσουμε στην άκρη το γεγονός ότι οι Τούρκοι ακόμη δεν έχουν καταφέρει να φτιάξουν το Bayraktar TB3, με αναδιπλούμενες πτέρυγες και δυνατότητα αποπροσνήωσης σε ένα ελικοπτεροφόρο.

H προηγούμενη πρόταση που κάναμε για τα ναυτικά Mojave, είχε δυο μειονεκτήματα. Το ένα είναι πως το ΠΝ πρέπει να είναι δέσμιο επιχειρήσεων από νησιά του Αιγαίου. Βέβαια αυτό δεν είναι μεγάλο μειονέκτημα, καθώς έχουμε ουκ ολίγα νησιά και ακόμη περισσότερα σημεία στην ηπειρωτική χώρα όπου τα Mojave ή άλλα ανάλογα Μη Επανδρωμένα μπορούν να επιχειρήσουν. Αλλά πάντα υπάρχει η περίπτωση όταν χρειαστεί ένας διοικητής στο πεδίο μάχης να μην υπάρχει εκεί κοντά κάποιο Mojave, καθώς τα αεροσκάφη μπορεί να επιστρέφουν προς ανεφοδιασμό/επανεξοπλισμό.

Το δεύτερο πρόβλημα είναι το κόστος. Μια συνεκτική δύναμη 15 με 20 Mojave θα έφτανε με όπλα, εξοπλισμό υποστήριξης, υποδομές και εκπαίδευση, ίσως το 1 δις ευρώ. Ποσό που πολλοί θα έσπευδαν να ζητήσουν την αξιοποίηση του στην αγορά της 4ης φρεγάτας FDI HN, αντί για την υλοποίηση μιας καινοτόμας λύσης με άγνωστα αποτελέσματα.

Σήμερα όμως θα πάμε το συλλογισμό μας λίγο «παραπίσω», και θα φροντίσουμε να εξελίξουμε την ιδέα μας. Ναι, εξακολουθούμε να μιλάμε για ναυτική αεροπορία, δηλαδή για εναέρια μέσα που θα υποστηρίζουν πλοία, αλλά αυτή τη φορά θα έχουμε δυο αλλαγές, εκεί που εντοπίστηκαν τα μειονεκτήματα στην προηγούμενη πρόταση με τα Mojave.

Πάμε σε ένα Ναυτικό που εμείς εδώ στη σελίδα συμπαθούμε ιδιαιτέρως, αν και δεν είμαστε πολύ σίγουροι πως το συμπαθούν και κάποιοι στο ΠΝ. Μιλάμε για το Βρετανικό, που παραμένει ένα από τα ισχυρότερα του πλανήτη. Και θεωρούμε κρίμα, λάθος ίσως και των δυο πλευρών, που δεν επιλέχθηκε η Arrowhead 140 ως κύρια φρεγάτα του δικού μας Ναυτικού. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.