Σύμφωνα με δηλώσεις, που έκανε στο περιοδικό «Air Force Magazine» ο Υπαρχηγός του Επιτελείου της Αμερικανικής Αεροπορίας, Πτέραρχος Davi...
Σύμφωνα με δηλώσεις, που έκανε στο περιοδικό «Air Force Magazine» ο Υπαρχηγός του Επιτελείου της Αμερικανικής Αεροπορίας, Πτέραρχος David Nahom, έγγραφα του προσχέδιου του αμυντικού προϋπολογισμού των ΗΠΑ για το έτος 2023, τα οποία θα δημοσιευτούν σύντομα, καταδεικνύουν ότι η Αμερικανική Αεροπορία σχεδιάζει έναν «οδικό χάρτη» βελτιώσεων για τα F-16, με στόχο να παραμείνει σε υπηρεσία για 20 ακόμα χρόνια. Δήλωσε επίσης ότι, υπό το πρίσμα αυτής της εξέλιξης, η Αμερικανική Αεροπορία δεν χρειάζεται να αποφασίσει για το αεροσκάφος που θα αντικαταστήσει το F-16 μέχρι το 2028 ή ακόμα και αργότερα. «Το F-16 θα είναι ιδανικό για μια σειρά αποστολών που δεν έχουν μεγάλες απαιτήσεις για χαρακτηριστικά Stealth ή προστασίας … Το αεροσκάφος θα συνεχίσει να είναι το αεροπορικό μέσο πολλαπλών ρόλων της Αμερικανικής Αεροπορίας», δήλωσε ο Πτέραρχος Nahom.
Η Αμερικανική Αεροπορία έχει περιορισμένους οικονομικού πόρους, επομένως είναι πιο λογικό να επενδύσει σ’ έναν στόλο F-16, που μπορεί να κάνει πολλές αποστολές, αντί στο A-10, το οποίο μπορεί να κάνει μόνο μία, ισχυρίστηκε ο Πτέραρχος Nahom. Για τη μελλοντική δομή δυνάμεων της Αμερικανικής Αεροπορίας, την παρομοίασε με μια καμπύλη καμπάνας με τον κύριο όγκο να είναι τα F-16 (χαμηλής/μεσαίας ικανότητας) και τα F-35 (μεσαίας/υψηλής ικανότητας). Στο χαμηλό άκρο θα υπήρχε ένας μικρός αριθμός αεροσκαφών που θα μπορούσε να επιχειρεί μόνο σε ελεγχόμενα περιβάλλοντα μάχης, ενώ στο υψηλό άκρο θα είναι τα F-22 και το μελλοντικό μαχητικό NGAD (Next-Generation Air Dominance), για πιο απαιτητικές συνθήκες. Στο ερώτημα τι μπορεί να αντικαταστήσει το F-16, ο Πτέραρχος Nahom είπε ότι το 2035 περίπου η Αμερικανική Αεροπορία θα έχει ανάγκη από ένα αεροσκάφους χαμηλού κόστους, αλλά δεν έχει έρθει ακόμα η ώρα για μια τέτοια συζήτηση.
Για τον Πτέραρχο Nahom σήμερα η Αμερικανική Αεροπορία πρέπει να επικεντρωθεί στο F-35, να κεφαλαιοποιήσει τις Μοίρες F-35 και F-15X και να αυξήσει τη συνολική της ισχύ, αναπτύσσοντας παράλληλα την οικογένεια αεροσκαφών NGAD και αναβαθμίζοντας τα F-22. Υπενθυμίζουμε ότι το 2021 η Αμερικανική Αεροπορία άρχισε να συζητά τον «οδικό χάρτη 4+1» για τα μαχητικά της, ο οποίος προέβλεπε, μεταξύ άλλων, και ένα νέο μαχητικό που θα αντικαθιστούσε το F-16 τη δεκαετία του 2030. Σήμερα, η Αμερικανική Αεροπορία βρίσκεται σε φάση αναβάθμισης 608 F-16 Block.40/50 (πρόγραμμα PoBIT : Post Block Integration Team) έναντι $ 6,3 δισεκατομμυρίων. Με την υλοποίηση του προγράμματος PoBIT τα αεροσκάφη θα παραμείνουν ικανά και αξιόμαχα μέχρι το 2035-2040 (το πρόγραμμα περιλαμβάνει την εγκατάσταση ραντάρ AESA, Link-16, βελτιωμένου πιλοτηρίου, νέου ηλεκτρονικού υπολογιστή αποστολής, νέου συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου, νέων συστημάτων επικοινωνιών, νέας κεντρικής οθόνης πολλαπλών ενδείξεων κ.ά.).
ΠΗΓΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.