Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Υποψήφια μεταχειρισμένα υποβρύχια για το Ναυτικό: Τα ισραηλινά Dolphin I (209/1400)

H νέα “φρεγατιάδα”, ή “κορβετιάδα” ή “φρεγατιάδα Session 2” μας έχει κάπως απομακρύνει από τα περισσότερα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμ...









H νέα “φρεγατιάδα”, ή “κορβετιάδα” ή “φρεγατιάδα Session 2” μας έχει κάπως απομακρύνει από τα περισσότερα εξοπλιστικά προγράμματα του Πολεμικού μας Ναυτικού. Ευτυχώς, είδαμε πολύ πρόσφατα την υπογραφή της σύμβασης για την αγορά 44 υπερσύγχρονων τορπιλών SeaHake Mod4, που θα οπλίσουν επιτέλους τα 4+1 υποβρύχια ΑΙΡ του ΠΝ. Με τις 44 τορπίλες παίρνει τέλος μια τραγωδία με πολλά επεισόδια.

Chief of Naval Operations Adm. Jonathan Greenert and Commander in Chief of the Israel Navy Vice Adm. Ram Rutberg depart the INS Dolphin, after touring the IN force submarine. During the visit, Greenert toured Haifa Naval Base where he met with IN leadership, observed several capabilities demonstrations conducted by the IN and conducted engagement meetings with Israel Defense Force leadership. (U.S. Navy photo by Chief Mass Communication Specialist Peter D. Lawlor/Released)

Βέβαια, με την αγορά των τορπιλών, δεν “λήγει” η ιστορία των υποβρυχίων του ΠΝ. Καταρχάς λίαν συντόμως θα χρειαστούν κάποιο Mid-Life Upgrade, και καλό είναι να ξεκινήσουμε να το συζητάμε από τώρα. Ταυτόχρονα, θα χρειαστούν και περισσότερες τορπίλες, καθώς οριακά επαρκούν οι 44 για τα 5 AIP υποβρύχιά μας. Και το έχουμε ήδη πει ξεκάθαρα, πρέπει να αντικαταστήσουμε τα παλαιότερα. Μιλάμε πλέον για καταδυόμενες κατασκευές με ηλικία 50 ετών. Που εκεί μέσα, μπαίνουν στελέχη του ΠΝ.

Το ΠΝ δεν φημίζεται για το ότι κρατά τα μάτια του κλειστά στις ανάγκες. Απλά, όπως κι όλοι οι Κλάδοι των Ενόπλων Δυνάμεων, θα κάνει αναγκαστικά τη δουλειά του με ότι μέσα έχει. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν κοιτά δεξιά κι αριστερά. Σε μια από τις πολύ λίγες ομιλίες του ΑΓΕΝ, πριν λίγους μήνες, είχε για πρώτη φορά αποκαλυφθεί πως το ΠΝ ψάχνει για μεταχειρισμένα υποβρύχια.


Καταλαβαίνουμε πως τα υποβρύχια είναι μια πολύ ειδική μηχανολογική κατασκευή, και δεν είναι πολύ εύκολο ούτε να χτιστεί, αλλά ούτε και συμφέρει η απόσυρσή της. Αυτός είναι κι ο λόγος που τα 209/1100 έχουν κυριολεκτικά “λιώσει” σε υπηρεσία, ενώ δεν πρέπει να ξεχνάμε πως έχουν εκσυγχρονιστεί, και μπορούν να ρίξουν και τους RGM-84A. Αυτός θεωρούμε πως είναι κι ο λόγος που το ΠΝ τα διατηρεί σε υπηρεσία, αλλά και τα συντηρεί διεξοδικά.

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.