Tελευταια Νεα

Παρασκευή, Ιανουαρίου 07, 2022

Αναγκαστική «Σφαλιάρα» στην Άγκυρα: Το Πακιστάν ακυρώνει τη συμφωνία για τα τουρκικά ελικόπτερα λόγω αμερικανικού εμπάργκο στους κινητήρες






Δημοσιεύματα αναφέρουν εδώ και αρκετό καιρό ότι το Ισλαμαμπάντ θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο αγοράς του Z-10ME, μιας αναβαθμισμένης έκδοσης του κινεζικού ελικοπτέρου Z-10

Το Πακιστάν φέρεται να εγκατέλειψε μια συμφωνία ύψους 1,5 δισεκατομμυρίου δολαρίων για την απόκτηση συνολικά 30 επιθετικών ελικοπτέρων από την Τουρκία λόγω του αμερικανικού εμπάργκο στους κινητήρες των ελικοπτέρων, επιλέγοντας αντ' αυτού αεροσκάφη κινεζικής κατασκευής.

Τη σχετική δήλωση έκανε ο υποστράτηγος Babar Iftikhar, γενικός διευθυντής της Inter-Services Public Relations (ISPR), της πτέρυγας δημοσίων σχέσεων του πακιστανικού στρατού, σύμφωνα με διάφορες τοπικές ιστοσελίδες την Τετάρτη.

Αντίστοιχα, ο Iftikhar, απαντώντας σε ερώτηση κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, δήλωσε σχετικά με τα ελικόπτερα που κατασκευάζει η Turkish Aerospace Industries (TAI) ότι "όσον αφορά την τουρκική συμφωνία, έχουμε προχωρήσει".


Επιβεβαίωσε ότι το Πακιστάν βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Κίνα για επιθετικά ελικόπτερα, και "ελπίζουμε ότι θα πάρουμε κάποια πυροβόλα (από αυτούς)".

Δημοσιεύματα αναφέρουν εδώ και αρκετό καιρό ότι το Ισλαμαμπάντ θα μπορούσε να εξετάσει το ενδεχόμενο αγοράς του Z-10ME, μιας αναβαθμισμένης έκδοσης του κινεζικού ελικοπτέρου Z-10, ενώ αναφέρουν επίσης ότι οι κινητήρες των κινεζικών ελικοπτέρων υπολειτουργούσαν κατά τις δοκιμές που έκανε το Πακιστάν.

Το Πακιστάν το 2018 συμφώνησε να αγοράσει 30 ελικόπτερα τακτικής αναγνώρισης και επίθεσης (ATAK) T129 της TAI, τα οποία κινούνται με κινητήρες της LHTEC, μιας κοινοπραξίας της βρετανικής Rolls Royce και της αμερικανικής Honeywell. Οι ξένες εταιρείες είναι υποχρεωμένες να λαμβάνουν άδειες εξαγωγής για εμπορικές πωλήσεις στρατιωτικού επιπέδου στις ΗΠΑ.

Η Ουάσινγκτον, αν και έδωσε το πράσινο φως για την εξαγωγή του συγκεκριμένου αεροσκάφους στις Φιλιππίνες, για παράδειγμα, δεν ενέκρινε ποτέ την πώληση στο Πακιστάν, με ορισμένους να τη συνδέουν με την απόκτηση από την Τουρκία του ρωσικής κατασκευής αντιαεροπορικού συστήματος S-400.

Οι δεσμοί μεταξύ των συμμάχων στο ΝΑΤΟ, της Τουρκίας και των ΗΠΑ, επιβαρύνθηκαν σοβαρά το 2019 λόγω της απόκτησης από την Άγκυρα του προηγμένου ρωσικού συστήματος αεράμυνας S-400, γεγονός που ώθησε την Ουάσινγκτον να αφαιρέσει την Τουρκία από το πρόγραμμα του αεροσκάφους F-35 Lightning II. Οι ΗΠΑ υποστήριξαν ότι το σύστημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί από τη Ρωσία για να αποκτήσει κρυφά απόρρητες λεπτομέρειες σχετικά με τα αεροσκάφη F-35 της Lockheed Martin και είναι ασύμβατο με τα συστήματα του ΝΑΤΟ. Η Τουρκία, ωστόσο, επιμένει ότι οι S-400 δεν θα ενσωματωθούν στα συστήματα του ΝΑΤΟ και δεν θα αποτελέσουν απειλή για τη συμμαχία.

Η θυγατρική εταιρεία κατασκευής κινητήρων της TAI, η TUSAŞ Engine Industries (TEI), ξεκίνησε ένα έργο για την ανάπτυξη ενός εγχώριου κινητήρα για το ελικόπτερο Atak, τον στροβιλοκινητήρα TEI-TS1400, ο οποίος θα τροφοδοτεί επίσης το πρώτο εγχώριο ελικόπτερο πολλαπλών ρόλων T625 της χώρας με την ονομασία Gökbey.

Όταν παραχθεί μαζικά, θα εξοπλίσει τα ελικόπτερα T129 που διαθέτουν οι τουρκικές δυνάμεις ασφαλείας.

Η TAI έχει παραδώσει μέχρι στιγμής ελικόπτερα T129 ATAK, συμπεριλαμβανομένων των αναβαθμισμένων εκδόσεών τους, στη Διοίκηση των τουρκικών χερσαίων δυνάμεων, στη Γενική Διοίκηση Χωροφυλακής και στη Γενική Διεύθυνση Ασφάλειας.

« Προηγουμενη
Επομενη »