Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Συγκινητική ιστορία... Το αρματαγωγό «ΣΥΡΟΣ» με «ναυτάκια» 80 χρονών που ταξίδεψε μέχρι τις ΗΠΑ!

Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος Πρόκειται για μια μοναδική ναυτική περιπέτεια! Είκοσι εννέα 80χρονοι «γερόλυκοι» της θάλασσας, παρέλαβαν απ...





Γράφει ο Δημήτρης Σταυρόπουλος

Πρόκειται για μια μοναδική ναυτική περιπέτεια!

Είκοσι εννέα 80χρονοι «γερόλυκοι» της θάλασσας, παρέλαβαν από την Σούδα της Κρήτης ένα θρυλικό αλλά, παροπλισμένο αρματαγωγό του Πολεμικού Ναυτικού, σκουριασμένο και χωρίς τα απαραίτητα ναυτιλιακά όργανα, βγήκαν στα πέλαγα και τους ωκεανούς και με ίδια μέσα, ταξίδεψαν 6.000 μίλια μέχρι τις ακτές της Αμερικής!

Ήταν ένα ταξίδι ζωής για τους βετεράνους του Ναυτικού των Ηνωμένων Πολιτειών και το τελευταίο του LST 325, που για χρόνια έπλεε στις θάλασσες μας, με την ελληνική σημαία και έφερε το όνομα «Σύρος».

Ήταν όμως και η απόδειξη της αγάπης κάποιων ανθρώπων που δεν ξέχασαν ποτέ το πλοίο τους που πολέμησαν μαζί στην Κορέα η νωρίτερα στην απόβαση της Νορμανδίας και του Αντζιο και δεν ήθελαν να πεθάνει μακριά από τον τόπο του.

Το βρήκαν, το αγόρασαν, το καθάρισαν, το έβαψαν και τώρα λειτουργεί ως κρουαζιερόπλοιο στο Εvansville της Ιντιάνα.

Το LST 325 υπηρέτησε στον Β ‘Παγκόσμιο Πόλεμο στις παραλίες της Νορμανδίας, καθώς και στις εισβολές της Σικελίας και του Solerno.

Αργότερα πήρε μέρος στις ναυτικές επιχειρήσεις στην Κορέα.

Μετά από περισσότερα από 80 χρόνια λειτουργίας, παραμένει ως το τελευταίο πλήρως λειτουργικό αρματαγωγό του Β Παγκοσμίου Πολέμου.

 



ΑΡΜΑΤΑΓΩΓΟ «ΣΥΡΟΣ»

Το LST 325 παροπλίστηκε το 1963 και ένα χρόνο αργότερα παραδόθηκε στην Ελλάδα στο πλαίσιο της αμερικανικής βοήθειας.

Παρελήφθη στις 29 Μαΐου1964 στο Πόρτσμουθ της Βιργινίας από τον Πλωτάρχη Διον. Τρουπάκη.

Εντάχθηκε στη δύναμη του Στολίσκου των πλοίων αποβάσεως.

Ονομάστηκε «Σύρος» και μάλιστα στο κίνημα του βασιλια στην διάρκεια της δικτατορίας, στην γέφυρα του πλοίου συνεληφθη ο πλοίαρχος- και μετέπειτα ΑΓΕΝ- ως διοικητής, Σπύρος Μουρικης.

Το ΠΝ παρόπλισε το αρματαγωγό το 1999 και από τότε είχε αγκυροβολήσει στο «νεκροταφείο» του ναυστάθμου Σούδας.

Εκεί το ανακάλυψαν οι παλιοί του αξιωματικοί και ναύτες από τις Ηνωμένες Πολιτείες.

  



ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΤΑΞΙΔΙ

Η USS LST Memorial, Inc., μια ομάδα συνταξιούχων στρατιωτικών, απέκτησε το Σύρος το 2000.

Ταξίδεψαν στην Ελλάδα, πραγματοποίησαν τις απαραίτητες επισκευές στο πλοίο και την έστειλαν πίσω στις Ηνωμένες Πολιτείες , φτάνοντας στο Mobile Harbour στις 10 Ιανουαρίου 2001.

Μόλις ολοκληρώθηκε το ταξίδι ο πλοίαρχος Robert Jornlin εξέπεμψε το ακόλουθο σήμα.

«Όπως γνωρίζετε όλοι, το πλήρωμα του LST 325 έφτασε στο Mobile, AL, στις 10 Ιανουαρίου 2001, αλλά ίσως να μην γνωρίζετε ότι ήμασταν μια ώρα νωρίτερα! Είχαμε ταξιδέψει στα 1700 μίλια στη Μεσόγειο και στα 4300 μίλια από το Γιβραλτάρ προς το Mobile, συνολικά 6.000 μίλια συν, και αυτά δεν μετρήθηκαν στις στροφές 360 μοιρών.

Το πλήρωμα του 325 ήταν το καλύτερο και πιο έμπειρο πλήρωμα που έπλεε ποτέ σ ένα παλιό αρματαγωγό , και είμαι πολύ ευγνώμων που ταξίδεψα μαζί τους.

Δεν ήμασταν ένα μη ασφαλές πλοίο, όπως ανέφερε ο Τύπος αφού η Ακτοφυλακή μας προειδοποίησε να μείνουμε στο λιμάνι.

Είχαμε νέες σωσίβιες σχεδίες, σωσίβια με σφυρίχτρες και φώτα, είχαμε μια ομάδα ελέγχου ζημιών / πυρόσβεσης, όλα τα μπουκάλια CO2 γεμίστηκαν, οι μάνικες πυρκαγιάς συνδέθηκαν και δοκιμάστηκαν και διορθώσαμε 11 από τις 16 παρατηρήσεις που ανέφερε ο επιθεωρητής, ο οποίος είχε περάσει τρεις ημέρες στο πλοίο.

Μας έκανε μια επιθεώρηση τόσο εμπεριστατωμένη όσο μπορούσε. Δουλέψαμε τις υπόλοιπες παρατηρήσεις, αλλά δεν μπορούσαμε να τα διορθώσουμε στο Γιβραλτάρ.

Έπρεπε να έχουν σχέση με την ηλεκτρική καλωδίωση, τα χειριστήρια απενεργοποίησης έκτακτης ανάγκης για το δίκτυο, δύο ακόμη σωσίβιες λέμβους 20 ατόμων και να αφαιρέσουν όλο το λιπαρό νερό και το λάδι από το υδροσυλλεκτικό.

Το πλοίο χρησιμοποιούσε περίπου 1.300 γαλόνια πετρελαίου BP ανά ημέρα όταν λειτουργούσαν και οι δύο κύριοι κινητήρες και περίπου 30 γαλόνια λιπαντικού!

Ο πρώτος κινητήρας έχασε τον κύλινδρο αριθμός 12 περίπου 1.000 μίλια έξω από το Γιβραλτάρ και οι μηχανικοί έκλεισαν αυτόν τον κύλινδρο και ταξιδέψαμε 3.300 μίλια με μόνο 11 κυλίνδρους στη δεξιά μηχανή!

Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους υποστηρικτές που δεν τα παρατήσατε ποτέ.

Μας ενθαρρύνατε και προσεύχεστε για εμάς, και δεν θα σας ξεχάσουμε.

Όσοι είπατε ότι δεν μπορεί να γίνει, όσοι από εσάς είπατε, “Είστε όλοι τρελοί”, και ειδικά εκείνοι από εσάς που έγραψα το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ, την Ακτοφυλακή, την Αμερικανική Πρεσβεία και είπαμε ότι δεν είμαστε κατάλληλοι, ασφαλείς και δεν πρέπει να επιτρέπεται να πλεύσει το πλοίο, σας λέω – ρίξτε μια ματιά στο Mobile Bay –325 θα δείτε! Είναι όμορφο, είναι το σπίτι όπου ανήκει στις ΗΠΑ.

Έχει λίγη σκουριά, χρειάζεται κάποια στοργική φροντίδα, αλλά με όλη τη βοήθειά σας θα το έχουμε όλοι έτοιμο σε λίγο καιρό.»

 



ΣΤΗΝ ΑΠΟΒΑΣΗ ΤΗΣ ΝΟΡΜΑΝΔΙΑΣ

Στις 6 Ιουνίου 1944, το LST-325 ήταν μέρος του μεγαλύτερης αρμάδας στην ιστορία συμμετέχοντας στις εκφορτώσεις της Νορμανδίας στην παραλία Omaha . Μετέφερε 59 οχήματα, 30 αξιωματικούς και συνολικά 396 άτομα που είχαν εγγραφεί στο πρώτο ταξίδι.

Στο πρώτο ταξίδι της πίσω στην Αγγλία από τη Γαλλία, η LST-325 μετέφερε 38 θύματα πίσω σε ένα φιλικό λιμάνι.

Κατά τους επόμενους εννέα μήνες, τα αρχεία του Ναυτικού δείχνουν ότι το LST-325 πραγματοποίησε περισσότερα από 40 ταξίδια στο Αγγλικό Κανάλι , μεταφέροντας χιλιάδες άνδρες και αντικειμενα εξοπλισμού που χρειάζονταν τα στρατεύματα για να ολοκληρώσει επιτυχώς την απελευθέρωση της Ευρώπης.

Το πλοίο συνέχισε να εκτελεί ταξίδια εφοδιασμού μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας πριν επιστρέψει στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Μάιο του 1945.  .militaire.gr









Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.