Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Ticonderoga, ας (ξανα)αναλύσουμε την πιθανότητα ένταξής τους σε ελληνική υπηρεσία, κάνουν ή όχι για το Πολεμικό Ναυτικό;

ptisidiastima.com_“Πάμε πάλι, γιατί υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε”, θα μπορούσε να είναι κι ο εναλλακτικός τίτ...







ptisidiastima.com_“Πάμε πάλι, γιατί υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να ξεχάσουμε κι αυτά που ξέρουμε”, θα μπορούσε να είναι κι ο εναλλακτικός τίτλος, αλλά μάλλον θα τον «έκοβε» η αρχισυνταξία της Ιστοσελίδας μας. Έχουμε γράψει πολλές φορές για τα Ticonderoga, αλλά μάλλον πρέπει να ξαναγράψουμε. Ο λόγος είναι πως καθώς, ουσιαστικά από το πουθενά, έχουμε διαβάσει ουκ ολίγα άρθρα, που έχουν να κάνουν με την «ακαταλληλότητα» (!!!) των καταδρομικών για την Ελλάδα! (Πολλά θαυμαστικούλια).

Πάμε λοιπόν πάλι από την αρχή. Tα ΚΑΤΑΔΡΟΜΙΚΑ (μας διαφεύγει αυτό) Ticonderoga, είναι τα ισχυρότερα οπλισμένα πλοία επιφανείας στον κόσμο. Ακόμη και τα νεότερα αντιτορπιλικά κλάσης Arleigh Burke δεν είναι τόσο ισχυρά, ενώ δεν υπάρχει αντίστοιχης ισχύος και μαχητικής ικανότητας πλοίο σε κάποιο πολεμικό ναυτικό στον πλανήτη. Πιθανότατα να είναι το καλύτερα οπλισμένο πολεμικό πλοίο που έχει μπει σε υπηρεσία μέχρι σήμερα.

Η ισχύς πυρός του και οι δυνατότητές του είναι τέτοιες, που θεωρείται, όχι άδικα, ένα στρατηγικής ισχύος όπλο. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως όταν το 2004-2005 αποσύρθηκαν τα πρώτα 5 καταδρομικά, χωρίς εκτοξευτές Mk41, το USN, το ΠΝ, και κανένα άλλο ναυτικό στο κόσμο, δεν σκέφτηκε πως ένα καταδρομικό μπορεί να καταλήξει κάπου αλλού εκτός των ΗΠΑ. Έτσι, τα πρώτα 5 καταδρομικά με εκτοξευτές Mk26 αντί των Mk41, αποσύρθηκαν. Για να γίνουμε περισσότερο κατανοητοί, η παραχώρηση ενός καταδρομικού σε τρίτο ναυτικό, εκτός του USN, φαντάζει τόσο «παράλογη» για τους Αμερικανούς, όσο η παραχώρηση υποβρυχίων βαλλιστικών πυραύλων (που επίσης αποσύρονται).

Φτάνουμε στο Σωτήριο Έτος 2021. Η Ελλάδα, που βασίζεται σε 40χρονες φρεγάτες, με σοβαρότερο οπλισμό πλέον τα 3άρια πυροβόλα, τους Harpoon και τα ελικόπτερα, που έχουν να εκσυγχρονιστούν… 40 χρόνια, είναι πλέον αντιμέτωπη με την πιθανότητα ΔΩΡΕΑΝ παραχώρησης καταδρομικών Ticonderoga, Mk41 variant. Το γεγονός δεν το λέει πια μόνο η ΠΤΗΣΗ, αλλά ο ίδιος ο πρέσβης των ΗΠΑ. Αντί λοιπόν, να κοιταχτούμε στον καθρέπτη, να τσιμπηθούμε να είμαστε σίγουροι πως δεν κοιμόμαστε και ονειρευόμαστε, αρχίζουμε τα “τι να κάνουμε τα Σαπιοντερόγκα”, “ας πάρουμε τις δυο Cassard”, “οι Αμερικανοί τα αποσύρουν γιατί κοστίζουν” και πάει λέγοντας. Κάπου εκεί, ένα Συνέδριο Ψυχιατρικής έχει αυτοκτονήσει με την αμετροέπεια μερικών. Πάμε πάλι.

Ποια είναι αυτά τα “Ticonderoga”;…

Το μήκος των πλοίων της κλάσης Ticonderoga, φθάνει τα 172,46 m, με πλάτος 16,76 m και βύθισμα 7,46 m (10,51 m, περιλαμβανομένου του θόλου του σόναρ). Το εκτόπισμα των μονάδων που υπηρετούν σήμερα (από το USS Bunker Hill CG-52) φθάνει τους 8.910 τόνους κενών και τους 9.613 τόνους με πλήρες φορτίο. Για την πρόωση χρησιμοποιείται διάταξη COGAG(Combined Gas and Gas) με τέσσερις αεριοστρόβιλους τύπου LM-2500 (ίδιους με αυτούς των ΜΕΚΟ200ΗΝ), μέγιστης ισχύος 100.000 shp και επιχειρησιακής ισχύος 86.000 shp, που κινούν δύο πεντάφυλλες προπέλες σταθερού βήματος.

Η διάταξη προσδίδει μέγιστη ταχύτητα 30 κόμβων και μέγιστη εμβέλεια 6.000 ναυτικών μιλίων με ταχύτητα 20 κόμβων. Οι αυξημένες απαιτήσεις ηλεκτρικής ισχύος καλύπτονται από τρεις γεννήτριες Allison 501K, εκάστη της τάξεως των 2.500 Kw. Στις μονάδες που βρίσκονται σήμερα σε υπηρεσία το πλήρωμα ανέρχεται σε 30 αξιωματικούς και 300 άνδρες. Σύνολο δηλαδή 330 άντρες, για ένα πλοίο που μπορεί να κάνει μέχρι και 12μηνα deployments σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου.

Τα πλοία διαθέτουν δύο πυροβόλα Mk45 Mod 1 των 127/54 mm, δύο Phalanx Mk15 Block 1B, δύο τετραπλούς εκτοξευτές Μk141 με RGM-84 Harpoon σε συνδυασμό με το σύστημα ελέγχου πυρός ΑΝ/SWG-1Α, δύο πυροβόλα Mk38 των 25 mm και τέσσερα πολυβόλα των 12,7 mm για εγγύς άμυνα («Πτήση» 05, «Πολεμικό Ναυτικό, Οπλισμός για ασύμμετρες απειλές»). Επιπλέον διαθέτουν έξι σωλήνες Mk32 Mod 14 των 324 mm για τορπίλες Μk46 Mod 5 ή Mk50, ενώ στο ελικοδρόμιο υπάρχει υποδομή RAST για την εξυπηρέτηση δύο MH-60R (παλαιότερα SH-60B LAMPS III).

Σε ό,τι αφορά στον ηλεκτρονικό εξοπλισμό όλα τα Ticonderoga διέθεταν ραντάρ ναυτιλίας SPS-64(V)9, έρευνας επιφανείας SPS-55 και επιτήρησης αέρος SPS-49(V)6/7/8. To ραντάρ επιτήρησης αέρος όμως αφαιρέθηκε σταδιακά, καθώς το US Navy θεωρεί το AN/SPY-1 επαρκές για «έρευνα όγκου» και η λογική αυτή έχει επικρατήσει και στην κλάση Arleigh Burke, όπου απουσιάζει εξειδικευμένο ραντάρ VSR (Volume Search Radar).

Τα πλοία CG-52 έως και το CG-58 διαθέτουν το ραντάρ πολλαπλών ρόλων SPY-1A, ενώ από το USS Princeton (CG-59) και στη συνέχεια υπάρχει η βελτιωμένη έκδοση του ραντάρ SPY-1B και επιπλέον χρησιμοποιούνται νέοι σταθμοί εργασίας UYQ-21 αντί των παλαιοτέρων UYA-4. Στις τελευταίες μονάδες της κλάσης, δηλαδή από το CG-65 έως το CG-73, εγκαθίσταται μια νέα έκδοση του ραντάρ, το SPY-1B(V)D, αντικαθίστανται οι παλαιότεροι Η/Υ με τους UYK-43B και -44 αντί των παλαιοτέρων UYK-7/20, αναβαθμίζεται το σύστημα C2 C&D (Command and Decision) στο επίπεδο Mk2 και το σύστημα ελέγχου όπλων WCS (Weapon Control System) επίσης στο επίπεδο Mk2. Κατανοητά όλα αυτά μέχρι εδώ;

Για τον έλεγχο βολής όπλων χρησιμοποιείται το ραντάρ SPQ-9A, αν και χωρίς το ραντάρ ιχνηλάτησης/καταύγασης SPG-60, και έτσι περιορίζεται μόνο στα πυροβόλα. Το SPQ-9A συνδυαζόταν με το σύστημα ελέγχου βολής Mk86 Mod 9 και παρείχε δυνατότητα εμπλοκής έως τεσσάρων στόχων επιφανείας (και δύο εναέριων στόχων στην περίπτωση που υποστηρίζεται από το SPG-60). Ωστόσο το SPQ-9A αντικαταστάθηκε σε όλα τα πλοία της κλάσης από το SPQ-9B, το οποίο παρέχει διπλάσια εμβέλεια και βελτιωμένη ανάλυση. Το νέο ραντάρ είναι μέρος του συστήματος ελέγχου πυρός Mk160 Mod 11 (Mk160 GFCS).

Το σύνολο των Ticonderoga διαθέτει ολοκληρωμένο ESM/ECM SLQ-32A(V)3, σύστημα παραπλάνησης τορπιλών SLQ-25 Nixie, σύστημα παραπλάνησης κατευθυνόμενων βλημάτων SLQ-49 Replica και εκτοξευτή αεροφύλλων Mk36 SBROC, ενώ τα CG-58, -59 και -63 διαθέτουν το σύστημα παραπλάνησης κατευθυνόμενων βλημάτων Nulka. ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΙ ΑΛΛΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΕΔΩ

Κάνουν τελικά τα Ticonderoga για το ΠΝ; Ερωτήσεις

ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΠΟΛΥΑΡΙΘΜΟ ΠΛΗΡΩΜΑ. Θα αντιστρέψουμε το ερώτημα. Κάνουν τα Arleigh Burke για εμάς; Αν ναι, τότε να πούμε πως ένα ΑΒ έχει ανάγκη για πλήρωμα 305 άτομα. Μας χαλάνε τα 330 του Ticonderoga; Δηλαδή, για να καταλάβουμε, τα 305 άτομα είναι “λογικό” νούμερο, αλλά τα 330 “δεν μπορούμε να το αντέξουμε”; Χάνουμε κάτι εδώ;

ΕΧΕΙ ΥΨΗΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ. Προφανώς κι έχει. Αλλά δεν πρόκειται να έχουμε 24 πλοία να τριγυρνάμε 24/7 στους Ωκεανούς του Πλανήτη. Τα ελληνικά πλοία θα βγαίνουν από τον καλά προστατευμένο Ναύσταθμο της Κρήτης για λίγες μέρες, και θα εκτελούν αποστολές στη Μεσόγειο. Πως μπορεί να συγκριθεί το κόστος στο USN, που πιθανότατα ο αρχικελευστής πληρώνεται καλύτερα από τον Α/ΓΕΝ στο ΠΝ, με τα κόστη του ΠΝ; Δουλευόμαστε μεταξύ μας;

ΤΑ ΑΠΟΣΥΡΕΙ ΤΟ USN ΓΙΑΤΙ ΕΧΟΥΝ ΜΕΓΑΛΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ, ΘΑ ΑΝΤΕΞΕΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΤΟ ΠΝ; Πράγματι, τα ΚΑΤΑΔΡΟΜΙΚΑ έχουν μεγάλο κόστος συντήρησης. Αλλά, τονίζουμε το ΑΛΛΑ, έχουν ισχύ μεγαλύτερη από όλο τον Ελληνικό Στόλο. Αποφασίζουμε αν θέλουμε τις δυνατότητες που παρέχουν ή όχι. Σκεφτείτε να έχετε ένα Opel Kadett του 1985 (το Αυγό για όσους θυμούνται). Το κρατάτε σε κίνηση με νύχια και με δόντια. Ο μηχανικός σας σας έχει πει πως ανταλλακτικά τέλος. Τότε, ένας καλός θείος, σας ΧΑΡΙΖΕΙ την Mercedes E Class με αυτόματο κιβώτιο, ABS, ESP, A/C 2,8 lt Compressor, με 250.000 χιλιόμετρα. Ο θείος αγοράζει το καινούργιο Tesla αντί των 120.000 ευρώ, εσείς ξαφνικά έχετε αυτοκίνητο. Θα πείτε “κοίτα, ο θείος το δίνει γιατί δεν αντέχει τη συντήρηση; θέλω κι εγώ Tesla”; Οκ, no problem, να πάτε να αγοράσετε Tesla. Στο Ενδιάμεσο, το Kadett μετά από 1,5 εκ. χιλιόμετρα, βγάζει χέρια και σας δέρνει…

ΕΧΕΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΠΝ. Γιατί είναι δύσκολο να μπει σε υπηρεσία το πλοίο; Δεν έχει κινητήρες LM2500, όπως και όλες μας οι ΜΕΚΟ200ΗΝ; Δεν ξέρουμε τους κινητήρες; Έχει Mk45, Phalanx, ESSM, Harpoon, όπως οι ΜΕΚΟ200ΗΝ; Έχει ένα πανίσχυρο ραντάρ, κι έχει κι ένα εξαιρετικό σόναρ. So what? Δεν θα μας δώσουν αυτά τις δυνατότητες που χρειαζόμαστε; MH-60R/S-70B6 δεν έχει το ΠΝ; SM-2 είναι το πρόβλημα; Θέλουμε ή δεν θέλουμε αεράμυνα περιοχής;

ΕΧΕΙ “ΡΩΓΜΕΣ”. Κάθε πλοίο έχει ρωγμές. Τα Ticonderoga, λόγω αλουμινένιας υπερκατασκευής, έχουν περισσότερες. Και οι Αμερικανοί αναγκάζονται να τις επισκευάζουν συχνότερα. Απλά τα προβλήματα στα αμερικανικά πλοία βγαίνουν στη δημοσιότητα, ενώ τα υπόλοιπα πολεμικά ναυτικά τα “καταπίνουν”. Το USN είναι υπόλογο στα Νομοθετικά Σώματα, δεν κάνει ότι “γουστάρει”. Από την κριτική δεν γλυτώνει κανένα πλοίο, από υποβρύχια, μέχρι αεροπλανοφόρα (δείτε τι έχει γίνει με το Gerald Ford), LCS (εδώ γελάμε), και πάει λέγοντας. Συνεπώς, αυτά περί ρωγμών κοκ είναι αποτέλεσμα της πολιτικής διαφάνειας του USN, κι όχι της κακής κατάστασης των Ticonderoga.

ΠΩΣ ΘΑ ΤΟ ΓΕΜΙΣΟΥΜΕ ΜΕ ΠΥΡΑΥΛΟΥΣ; Με έρανο. Τώρα σοβαρά, είναι αυτό επιχείρημα; Από τη μια θέλουμε 4 Mk41 στις SIGMA αντί για 2, αλλά μήπως τα 122 κελιά είναι πολλά, να τα αφήσω; Δηλαδή, θα έχουμε Ticonderoga, και δεν θα τα πάρουμε γιατί δεν μπορούμε να τα “τιγκάρουμε” στους πυραύλους; Ακούγεται λογικά; Άντε τώρα, σοβαρά τα λέμε αυτά; Για να σας εξάψουμε τη φαντασία, το ΠΝ έχει τρόπο να τα γεμίσει, με τη βοήθεια των Αμερικανών. Πως; Κάθε πράγμα στο καιρό του.

ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ή ΔΕΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΤΑ “ΠΑΝΤΑ”. Αυτό είναι καινούργιο “φρούτο”. Η έλλειψη επιχειρημάτων από κάποιους κατά των Ticonderoga, έχει εμφανίσει ανοησίες (πολύ χαλαρός χαρακτηρισμός) πως τα αμερικανικά πλοία είναι μη επιχειρησιακά, τα ραντάρ δεν δουλεύουν, τα παίρνει ο αέρας, κουνάνε πολύ, δεν φτιάχνουν εσπρέσσο κι άλλα. Το ότι είναι ΚΑΤΑΔΡΟΜΙΚΑ που προστατεύουν Ομάδες Μάχης Αεροπλανοφόρων, κανείς δεν το έχει σκεφτεί, έτσι; το ότι δεν “παίζει” σαν ενδεχόμενο, πλοίο του USN να φύγει από το Ναύσταθμο, μη επιχειρησιακό κατά 100%, το ξέρουν οι “παντογνώστες”; Όχι απλά λειτουργούν, λειτουργούν και στην εντέλεια.

ΤΙ ΘΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΦΟΥ ΘΑ ΤΑ ΑΠΟΣΥΡΟΥΜΕ ΣΕ 15 ΧΡΟΝΙΑ… Προφανώς και θα τα αποσύρουμε κάποτε, τίποτα δεν πλέει αιώνια εκτός κι αν είσαι η Ταϊβάν. Για 15 χρόνια όμως, θα έχουμε ή όχι την ΑΠΟΛΥΤΗ ΥΠΕΡΟΧΗ στη Μεσόγειο; Θα υπάρχει Στόλος που θα μπορεί να συγκριθεί με το ΠΝ; Σκεφτείτε 2 Ticonderoga, 4 νέες φρεγάτες, 4 εκσυγχρονισμένες MEKO200HN, 4 Kortenaer. Beat that!

ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΤΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΧΩΡΙΣ ΤΙΣ HF2; Ναι βρε κουτά, λένε οι Αμερικανοί, θα σας δώσουμε 2 καταδρομικά, και 200 SM-2, για να πουλήσει πλοία η Naval Group και η Damen! Εμείς, σιγά μην στηρίξουμε τις αμερικανικές εταιρείες! Το κάνουμε για να μην πάρετε τις ΚΟΡΥΦΑΙΕΣ ΛΑΤΟΥΣ ΤΡΕΛΙΛ και ΚΑΣΣΑΡΝΤ και ταράξετε την Ισορροπία Δυνάμεων στον Παγασητικό Κόλπο. Κοινώς, Ticonderoga και HF2 πάνε ΠΑΚΕΤΟ. (USN: Σε όποιον αρέσουμε, για τους άλλους δεν θα μπορέσουμε).

Για να τελειώνουμε…

Τα Ticonderoga, AN μας τα προσφέρουν οι Αμερικανοί (ακόμη δεν έχει κλείσει η απόσυρσή τους), θα είναι μια άνευ προηγουμένου στρατηγική και στρατιωτική αναβάθμιση της χώρας μας από τις ΗΠΑ. Μιλάμε για ένα πλοίο με 122 (!) κελιά, όταν “μαλώνουμε για 8, 16 ή 32 κελιά Mk41. Μιλάμε πως για πρώτη φορά, θα αποκτήσει το ΠΝ δυνατότητα αεράμυνας περιοχής (το Ιερό Δισκοπότηρο για κάποιους Ειδικούς Φρεγατολόγους).

Είναι αστείο, αν όχι περίεργο, κάποιοι να ζητούν Αεράμυνα Περιοχής, αρκεί βέβαια αυτή να μην προέρχεται από SM-2 Standard, αλλά από τους “δικούς” μας ASTER 30 (ή έστω S-400 βρε αδελφέ). Για μας, όπως πολλάκις έχουμε γράψει, είναι σημαντικότερο το γεγονός της ύπαρξης δυο πυροβόλων Mk45 Mk4, που μπορούν μέσα σε λίγα λεπτά να ρίξουν 200 βλήματα των 5 ιντσών σε απόσταση 30 χιλιομέτρων και να μετατρέψουν μια ακτή απόβασης, σε απέραντη έρημο.

Επίσης, 2 πυροβόλο Mk45 μπορούν να βυθίσουν σε δευτερόλεπτα πλοία επιπέδου ΜΕΚΟ200ΤΝ. Το πλοίο μπορεί να φέρει 2 MH-60R, και φυσικά το ελικόπτερο είναι διασυνδεδεμένο στο AEGIS. Μπορεί να φέρει VL-ASROC, ενώ ο συνδυασμός των σόναρ, με τα ελικόπτερα, το κάνει το απόλυτο κέντρο ανθυποβρυχιακών επιχειρήσεων (και αφήνει κάποιους να χτυπούν πόρτες λέγοντας “έχετε λίγο χρόνο να σας μιλήσουμε για το CAPTAS-4;).

Όσο κι αν στοιχίσει η εισαγωγή σε υπηρεσία, ενός ή δυο πλοίων Ticonderoga στο ΠΝ, θα είναι ένα πραγματικό game changer όχι μόνο στο Αιγαίο, αλλά σε ΟΛΗ τη Μεσόγειο. Το ΠΝ πλέον δεν θα είναι ο “φτωχός” συγγενής όταν ασκείται με την Αίγυπτο και το Ισραήλ, θα έχει πλέον την απόλυτη υπεροπλία. Τα όπλα κοστίζουν, αν δεν θέλουμε να πληρώσουμε, ας συμφωνήσουμε μια τιμή με τον Ερντογάν να μπορούμε να επισκεπτόμαστε τη Ρόδο χωρίς φόρους.

Μια αρμάδα, με δυο Ticonderoga, 4 νέες φρεγάτες, 4 εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ200ΗΝ, θα είναι η απόλυτη δύναμη, που ακόμη κι αν βρει μπροστά της 10 Instanbul και 10 TF-2000 θα τις πατήσει κάτω, κυριολεκτικά. Αν θέλουμε να μην ακολουθούμε πίσω από τον αντίπαλο, αλλά να βρεθούμε μπροστά του, αλλάζοντας οριστικά τις ισορροπίες στην περιοχή, η Ηγεσία του ΠΝ που θα καταφέρει παραχώρηση Ticonderoga στην Ελλάδα, θα κερδίσει επάξια άγαλμα δίπλα στον Κουντουριώτη. Ναι είναι δύσκολο, εύκολο είναι για μας εδώ, να λέμε τα δικά μας, δύσκολο είναι να πειστούν οι Αμερικανοί πως μπορούμε να σηκώσουμε τα Ticonderoga στους ώμους μας. Αλλά αν πειστούν, σκεφτείτε ένα Tico με κυβερνήτη τον κυβερνήτη του ΛΗΜΝΟΣ. Δεν θα είχαμε επακούμβηση, θα έπαιρνε το τουρκικό πλοίο και θα το έφερνε στο Ναύσταθμο…

Ξέρουμε πως στους επόμενους μήνες θα δούμε πολλά δημοσιεύματα, πως τα Ticonderoga μας τα δίνουν για να μην πληρώσουν οι Αμερικανοί να τα διαλύσουν, πως είναι 40 ετών, πως είναι άχρηστα, πως δεν “κάνουν”, πως μόνο μια “συμφωνία αμοιβαίας στρατιωτικής βλακείας” θα σώσει τη Χώρα. Η Χώρα θα σωθεί, όπως συνήθως, από μόνη της. Αρκεί να σταματήσουν οι χρήσιμοι “έξυπνοι”, να προσπαθούν να πουλήσουν κάτι που δεν έχει επαφή με την πραγματικότητα.

"ΠΤΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ"

Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.