Tελευταια Νεα

Πέμπτη, Απριλίου 29, 2021

Το χειρόγραφο του Ποντίου Πιλάτου που οδήγησε τον Χριστό στη σταύρωση ΔΕΝ είναι πραγματικό



Πρόσφατα κυκλοφόρησε ξανά άρθρο το οποίο υποστηρίζει πως βρέθηκε το χειρόγραφο που υπέγραψε ο Πόντιος Πιλάτος, διατάσσοντας τη σταύρωση του Ιησού. Ωστόσο ο εν λόγω ισχυρισμός είναι ψευδής.

Στα υπό εξέταση δημοσιεύματα διαβάζουμε τα εξής:

Το συγκλονιστικό αυτό έγγραφο, το οποίο υπέγραψε ο Πόντιος Πιλάτος για την απόφαση της Σταύρωσης του Ιησού Χριστού παρέμεινε μέχρι το 1309 μ..Χ. τελείως άγνωστο, οπότε βρέθηκε στη γνωστή σε όλους σήμερα για τον καταστροφικο σεισμό πόλη (L’Aquila) της Κεντρικής Ιταλίας, κοντά στην οποία έχει ανακαλυφθει η αρχαία ρωμαϊκή πόλη του Αμιτερνο, όπου βρέθηκε το σπίτι του Πόντιου Πιλάτου.

Το συγκεκριμένο έγγραφο που υπογράφειο ο Πόντιος Πιλάτος, το 1381 μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη επί των ημερών του Πατριάρχου Ιερεμίου.Μεταφράστηκε δε από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη Διονύσιο, κατά το έτος 1643.

Η αληθινή προέλευση του εγγράφου

Παραλλαγές του ανωτέρω δημοσιεύματος κυκλοφορούν εδώ και αρκετά χρόνια. Ένα παράδειγμα είναι το παρακάτω:


Επίσης υπάρχει ένα αντίστοιχο δημοσίευμα από το 2009:


To «Ευαγγέλιο» του Νικόδημου

Η υποτιθέμενη επιστολή του Πόντιου Πιλάτου στον αυτοκράτορα Τιβέριο, δεν αναφέρεται πουθενά στη Καινή Διαθήκη. Μια σχετική αναφορά γίνεται στο «ψευδο-ευαγγέλιο» του Νικοδήμου, το οποίο όμως χρονολογείται από το μεσαίωνα. Είναι αλλιώς γνωστό ως «Αcta Pilati» ή «Πράξεις Πιλάτου» και υποτίθεται πως μεταξύ άλλων, περιγράφει τη δίκη και τη Σταύρωση του Χριστού. Ωστόσο, το «απόκρυφο» κείμενο που γράφτηκε το 4ο μΧ αιώνα, είναι ψευδεπίγραφο και δεν γράφτηκε από τον Νικόδημο που ήταν σύγχρονος του Ιησού. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3][πηγή 4]

Τα γράμματα του Πόντιου Πιλάτου

Το βιβλίο “Letters of Pontius Pilate: Written During His Governorship of Judea to His Friend Seneca in Rome” είναι ένα μυθιστόρημα του Άγγλου δημοσιογράφου William Percival Crozier το οποίο γράφτηκε το 1928. Σε αυτό, ο συγγραφέας διηγείται, όπως ο ίδιος ο συγγραφέας φανταζόταν, τα υποτιθέμενα γεγονότα της συνάντησης του Πόντιου Πιλάτου με τον Ιησού. [πηγή]

Παρακάτω μπορείτε να δείτε ένα απόκομμά της εφημερίδας The Manchester Guardian στην οποία το βιβλίο παρουσιάζεται ως μυθιστόρημα:

Μια ακόμη πιθανή πηγή «εμπνεύσεως», μπορεί να είναι το “The Archko Volume” που υποτίθεται πως περιλαμβάνει τη πλήρη αναφορά που έστειλε ο Πιλάτος στο Τιβέριο, σχετικά με τη δίκη και τη Σταύρωση του Ιησού. Ο πρεσβυτεριανός ιερέας W. D. Mahan που το δημοσίευσε το 1879, ισχυρίστηκε ότι πρόκειται για γνήσια κείμενα με προέλευση το Βατικανό. Ωστόσο, διαπιστώθηκε λίγο αργότερα, πως τα κείμενα είναι προϊόν λογοκλοπής από τη σύντομη νουβέλα “Ponce Pilate à Vienne” του Joseph Méry που δημοσιεύθηκε Revue de Paris το 1837.

Το βιβλίο όμως που ταιριάζει περισσότερο με την ιστορία του άρθρου (και ειδικά στο voicenews.gr), είναι το  “Thresor admirable, de la sentence prononcée par Ponce Pilate, contre nostre Sauveur Jesus-Christ”.

Πρόκειται για τη πρώτη αναφορά στην υποτιθέμενη ανακάλυψη του παπύρου της Aquila που δημοσιεύθηκε το 1581 στη Λυόν από κάποιον Johann Stratius. Αν και το κείμενο είναι στα γαλλικά, οι ομοιότητες με την ελληνική μετάφραση είναι προφανέστατες:

Σήμερα γνωρίζουμε ωστόσο πως πρόκειται για ψευδοϊστορικό βιβλίο. [πηγή 1][πηγή 2][πηγή 3][πηγή 4]

Οι ανωτέρω φαίνεται πως είναι οι μοναδικές πηγές που κάνουν λόγο για επιστολή του Πόντιου Πιλάτου στο Τιβέριο και είναι ελάχιστες, όποτε είναι λογικό να υποθέσουμε πως τα υπό εξέταση δημοσιεύματα σε Ελλάδα και εξωτερικό «εμπνεύστηκαν» τους ισχυρισμούς από τις παραπάνω πηγές.

Χρονικές ασυνέπειες

Στα υπό εξέταση δημοσιεύματα διαβάζουμε πως το χειρόγραφο:

[…] το 1381 μεταφέρθηκε στην Κωνσταντινούπολη επί των ημερών του Πατριάρχου Ιερεμίου. Μεταφράστηκε δε από τον Παναγιώτατο Οικουμενικό Πατριάρχη Διονύσιο, κατά το έτος 1643.

Ωστόσο, το 1381, Πατριάρχης ήταν ο Νείλος Κεραμεύς, ενώ το 1643, ο Παρθένιος Ά. [πηγή 1][πηγή 2]

Η μοναδική χειροπιαστή αναφορά για την ιστορικότητα του Ποντίου Πιλάτου, είναι μια πέτρινη στήλη που αναγράφει το όνομά του και βρέθηκε το 1961:

[DIS AUGUSTI]S TIBERIÉUM
[…PO]NTIUS PILATUS
[…PRAEF]ECTUS IUDA[EA]E
[…FECIT D]E[DICAVIT]

Η εικόνα του χειρόγραφου που παρουσιάζεται ως πηγή των ισχυρισμών έχει ιδιαίτερα κακή ανάλυση καθιστώντας την ανάγνωση αδύνατη. Σε αρκετά ιστολόγια αναφέρεται ότι είναι πιστό αντίγραφο. Σε άλλα δημοσιεύματα δεν υπάρχει καμιά αναφορά περί αντιγράφου.

Με μια πιο προσεκτική ματιά στο έγγραφο που παρατίθεται ως απόδειξη, καταλαβαίνουμε ότι είναι γραμμένο σε χαρτί. Δεν υπάρχει ίχνος κιτρινίσματος από την παλαιότητα. Ακόμα και αν δεχτούμε ότι είναι φωτοτυπία του γνήσιου, γιατί λευκό χαρτί την εποχή του Ιησού ως γνωστό δεν υπήρχε, εκείνη την εποχή είχαν διαθέσιμες περγαμηνές τις οποίες τύλιγαν, και δεν τις δίπλωναν στα 4 όπως κάνουμε σήμερα με τις κόλλες Α4. Στο φωτογραφία, φαίνονται καθαρά 2 τσακίσεις που αποτυπώθηκαν στη φωτοτυπία και στο κέντρο λείπει ένα μικρό κομματάκι στην ακμή από τις τσακίσεις του διπλώματος. Άρα δεν είναι αντίγραφο του γνήσιου.

Συμπέρασμα

Με βάση όλα τα διαθέσιμα δεδομένα, οι πληροφορίες που παραθέτουν τα υπό εξέταση δημοσιεύματα έχουν χρονικές ασυνέπειες, τα στοιχεία που δίνουν προέρχονται είτε από μυθιστορήματα ή από πηγές που δεν έχουν σχέση με τους ισχυρισμούς που κάνουν, επομένως η αυθεντικότητα της επιστολής που παρουσιάζουν δεν τεκμηριώνεται και μπορούμε με ασφάλεια να συμπεράνουμε πως πρόκειται για πλαστογραφία. www.ellinikahoaxes.gr/

« Προηγουμενη
Επομενη »