Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Αλλάζουν όλα: Το υπερσύγχρονο σκάφος - πολυεργαλείο στο δυναμικό του Πολεμικού Ναυτικού

Η σχεδίαση του είναι τέτοια ώστε να έχει τη μικρότερη δυνατή ηλεκτρομαγνητική υπογραφή. Δύναται να επιχειρεί έως 7 μποφόρ! Η α...


Η σχεδίαση του είναι τέτοια ώστε να έχει τη μικρότερη δυνατή ηλεκτρομαγνητική υπογραφή. Δύναται να επιχειρεί έως 7 μποφόρ!




Η αξιοποίηση νέων σύγχρονων προτάσεων για την άμυνα του αρχιπελάγους αποτελεί μονόδρομο για την αναβάθμιση των αμυντικών δυνατοτήτων των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων. Στη κατεύθυνση αυτή λύσεις όπως η παρακάτω μπορούν να προσδώσουν μεγάλη αύξηση ισχύος και ταυτόχρονα να αναζωογονήσουν την ελληνική αμυντική βιομηχανία. Πρώτο το DefenceReview.gr είχε παρουσιάσει το μη επανδρωμένο σκάφος προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Barracuda και της INTRACOM Defense.

Στη παρούσα σύντομη ανάλυση δίνεται έμφαση στην υιοθέτηση μιας πλατφόρμας ικανή να αποτελέσει λύση για σωρεία επιχειρησιακών αναγκών τόσο του Πολεμικού Ναυτικού όσο και του Ελληνικού Στρατού στην άμυνα του Αιγαίου. Στην ουσία πρόκειται για λύσεις τόσο συμβατικές όσο και ναυτικού ανορθόδοξου πολέμου που εκμεταλλεύονται στο ανάγλυφο και τη θαλάσσια κατάτμηση του Αιγαίου.

To παρακάτω είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό επίτευγμα της εγχώριας αμυντικής ιδιωτικής βιομηχανίας απόδειξη πως υπάρχουν αξιόλογες δυνατότητες. Εκτίμηση μας είναι πως μπορεί να αποτελέσει τη βάση για την ναυπήγησης μιας οικογένειας σκαφών με τη συμμετοχή και άλλων ελληνικών εταιρειών ηλεκτροπτικών και επικοινωνιών.


Το σκάφος με την ονομασία «747 MultiMission Series USV» είναι σχεδίασης της ελληνικής κατασκευάστριας εταιρείας Barracuda που δραστηριοποιείται στον χώρο της ναυπήγησης ταχυπλόων σκαφών. Το σκάφος είναι μήκους 7,47 μέτρων, μέγιστου πλάτους 2,9 μέτρων, ζυγίζει άδειο 1150 κιλά, φέρει συνδιασμό εξωλέμβιων κινητήρων όπως μια μηχανή ισχύος 250 ίππων ή δύο μηχανές των 250 ίππων έκαστη.

Το σκάφος «747 MultiMission Series USV» μπορεί να δεχθεί επένδυση θωράκισης αποτελούμενη από κεραμικές πλάκες Dyneema ώστε να του παρέχεται ελαφριά προστασία. Είναι μεταφερόμενο από αεροσκάφη C130 ή Chinook. Η σχεδίαση του είναι τέτοια ώστε να έχει τη μικρότερη δυνατή ηλεκτρομαγνητική υπογραφή. Δύναται να επιχειρεί έως 7 μποφόρ.




Αυτό που προκαλεί ιδιαίτερα θετική εντύπωση είναι ο οπλισμός του σκάφους. Μπορεί να φέρει βομβιδοβόλο των 40 χιλιοστών όπως το GMG ή βλήματα Helfire ικανά να εμπλέκουν μικρούς ναυτικούς στόχους. Κάλλιστα μπορεί να τοποθετηθεί τηλεχειριζόμενος πύργος με πυροβόλο. Η διαμόρφωση του οπλισμού του είναι συνάρτηση της αποστολής του.

Με άλλα λόγια το «747 MultiMission Series USV» μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ευρεία γκάμα αποστολών. Σε τυπική ναυτική διαμόρφωση το σκάφος μπορεί να φέρει τακτικό σύστημα αποστολής πλήρως διασυνδεδεμένο με τα υφιστάμενα συστήματα του ΠΝ, σουίτα ηλεκτροπτικών αισθητήρων για αναγνώριση και συλλογή πληροφοριών ικανοποιώντας την αποστολή για σύνθεση εικόνας επιφανείας καθώς και μικρό σόναρ για τον εντοπισμό υποβρυχίων συμβάλλοντας στην ανθυποβρυχιακή άμυνα.

Συνεπώς, η ελληνική πλατφόρμα θα μπορούσε να αποτελεί τα «μάτια» των φρεγατών συνθέτοντας εικόνα στόχων επιφανείας και στοχοποιώντας εχθρικούς στόχους καθώς και λύση ενίσχυσης των ανθυποβρυχιακών δυνατοτήτων του ΠΝ. Επίσης, κάλλιστα εν καιρώ ειρήνης θα μπορούσε να εκτελεί καθήκοντα επιτήρησης και παρακολούθησης των τουρκικών κινήσεων.

Για τον Στρατό Ξηράς το «747 MultiMission Series USV» θα μπορούσε να αποτελεί σκάφος συλλογής πληροφοριών για πυρά πυβολικού, παροχής πυρών υποστήριξης και προσβολής εχθρικών ναυτικών μονάδων σε αποστολές παράκτιας και επάκτιας άμυνας.

Αυτό που έχει σημασία είναι πως μια τέτοια πλατφόρμα μπορεί να εξελιχθεί με τη συμμετοχή και άλλων ελληνικών εταιρειών και να καλύψει σωρεία απαιτήσεων όχι μόνον των Ενόπλων Δυνάμεων αλλά και του Λιμενικού Σώματος. Απαιτείται πολιτική βούληση για την υλοποίηση προγραμμάτων της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας που θα αποδώσουν προϊόντα χρήσιμα και αναγκαία για τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις και παράλληλα θα δώσουν έργο σε ελληνικές εταιρείες μεγιστοποιώντας το εθνικό οικονομικό όφελος καθώς και εγχώρια τεχνογνωσία.