Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΕΜΦΡΑΓΜΑ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ... Εγκρίθηκε από το κυπριακό υπουργικό συμβούλιο η συμφωνία Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ για τον αγωγό EastMed

Την πρόταση για τον κυρωτικό νόμο για τη διακρατική συμφωνία του αγωγού EastMed ενέκρινε σήμερα Πέμπτη το υπουργικό συμβούλιο της Κύπρ...

Εγκρίθηκε από το κυπριακό υπουργικό συμβούλιο η συμφωνία Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ για τον αγωγό EastMed

Την πρόταση για τον κυρωτικό νόμο για τη διακρατική συμφωνία του αγωγού EastMed ενέκρινε σήμερα Πέμπτη το υπουργικό συμβούλιο της Κύπρου, όπως δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας Γιώργος Λακκοτρύπης.

Μιλώντας μετά τη συνεδρίαση, ο κ. Λακκοτρύπης ανέφερε ότι η συμφωνία οδηγείται στη Βουλή προς ψήφιση ενώ εξέφρασε την πεποίθηση της Κοινοπραξίας «ότι αυτό το έργο έχει τις πιθανότητες να υλοποιηθεί».




Η συμφωνία υπεγράφη στις 2 Ιανουαρίου στην Αθήνα, μεταξύ της Ελλάδας, της Κύπρου και του Ισραήλ, ενώ υπάρχουν και συγκεκριμένες πρόνοιες μέσα στη συμφωνία που επιτρέπουν και στην Ιταλία να υπογράψει όποτε η ίδια είναι έτοιμη, ανέφερε ο Κύπριος υπουργός Ενέργειας.

Είπε ακόμη ότι η διακρατική συμφωνία είναι ένα απαραίτητο εργαλείο και καθορίζει διάφορα θέματα μεταξύ των χωρών, όπως είναι οι θαλάσσιες δικαιοδοσίες, θέματα περιβάλλοντος και ασφάλειας, αλλά και την εγκαθίδρυση μιας κοινής ομάδας εργασίας μεταξύ των χωρών για παρακολούθηση και διεκπεραίωση των εργασιών που χρειάζονται για το έργο.

Ο υπουργός Ενέργειας ανέφερε εξάλλου ότι η Κοινοπραξία προχωρεί με τις απαραίτητες τεχνικές μελέτες για τον αγωγό, οι οποίες χρηματοδοτούνται και από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με περίπου 35 εκατ. ευρώ.

Στο στάδιο της κατακύρωσης είναι τέσσερις μελέτες, εξήγησε, με την πρώτη να αφορά τις θαλάσσιες επισκοπήσεις και τις υπόλοιπες τρεις τις λεπτομερείς τεχνικές μελέτες (Front-End Engineering Design ή FEED), τόσο για τις χερσαίες εγκαταστάσεις, όπως αγωγοί αλλά και σταθμοί μετατροπής, όσο και για την τεχνική μελέτη FEED για τον υποθαλάσσιο αγωγό αυτόν καθ’ αυτόν.

«Αυτές είναι μελέτες που στοιχίζουν δεκάδες εκατομμύρια, κάτι που δείχνει και την πεποίθηση της κοινοπραξίας ότι αυτό το έργο έχει τις πιθανότητες να υλοποιηθεί» είπε ο κ. Λακκοτρύπης.

Ερωτηθείς αν η πανδημία έχει επηρεάσει τις προοπτικές της συνεργασίας των εμπλεκομένων χωρών είπε ότι «όταν μια εταιρεία ή μια κοινοπραξία κάνει προγραμματισμό για ένα τόσο μεγαλεπήβολο έργο, δεν κάνει τον προγραμματισμό της με βάση τα σημερινά δεδομένα, αλλά βεβαίως αυτά που θα ισχύσουν σε τρία, τέσσερα, πέντε χρόνια από τώρα».

Έτσι και στην περίπτωση του αγωγού EastMed γίνονται αυτή τη στιγμή οι απαραίτητες μελέτες και πολύ σύντομα η κοινοπραξία θα προχωρήσει στην προσπάθειά της να εξεύρει αγοραστές για το φυσικό αέριο της Ανατολικής Μεσογείου, συνέχισε.

Στο τέλος τέλος αυτό είναι το πιο σημαντικό κριτήριο που θα καθορίσει και πόσο υλοποιήσιμο είναι το έργο ή όχι, είπε ο υπουργός.

Ερωτηθείς αν έχει αλλάξει η στάση της Ιταλίας για την υπογραφή της συμφωνίας, ο κ. Λακκοτρύπης είπε ότι δεν υπήρξε κάποια πιο πρόσφατη ενημέρωση.

Όλες οι χώρες και ιδίως η Ιταλία ήταν προσηλωμένες στην αντιμετώπιση της πανδημίας, είπε, ενώ εξέφρασε τη βεβαιότητα ότι στο αμέσως επόμενο διάστημα το θέμα θα ανοίξει ξανά.