Tελευταια Νεα

Κυριακή, Απριλίου 05, 2020

ΤΩΡΑ... Σε συνεχή παρακολούθηση από το ΛΣ τουρκικό πλοίο που μεταφέρει παράνομους μετανάστες

Σε συνεχή παρακολούθηση από το ΛΣ τουρκικό πλοίο που μεταφέρει παράνομους μετανάστες

Από το λιμάνι του Aliaga, όπου λειτουργούν διαλυτήρια πλοίων μεταξύ Λέσβου και Χίου και υπάρχει συγκεντρωμένος μεγάλος αριθμός παλιών δεξαμενόπλοιων, ξεκίνησε το τουρκικό πλοίο μυστήριο που προκάλεσε την Παρασκευή μεγάλη κινητοποίηση σε Λιμενικό και Πολεμικό Ναυτικό.

Αυτό γιατί βέβαια πρόκειται για το ίδιο σημείο από όπου είχε ξεκινήσει και το ταξίδι του το -επίσης υπό σημαία Τουρκίας- δεξαμενόπλοιο DORDUNCU που… «προσάραξε» όλως τυχαίως την 16η Μαρτίου στον λιμενοβραχίονα της Κέας, ενώ υποτίθεται είχε ως προορισμό την Ιταλία, όπως ανέφεραν τότε οι… Αρχές και κάποια εκ των ΜΜΕ.




Φυσικά το πλοίο εκείνο δεν είχε καμία Ιταλία ως προορισμό, αλλά αποκλειστικά και μόνο την Ελλάδα και κάποιο νησί της.

Μετέφερε κρυμμένους στα αμπάρια του 190 αλλοδαπούς μουσουλμάνους , οι οποίοι μάλιστα μετά από 14ήμερη καραντίνα πρόκειται να μεταφερθούν σε «κλειστή» δομή (sic) της ενδοχώρας για μόνιμη εγκατάσταση.

Το πλοίο που εντοπίστηκε να πραγματοποιεί ύποπτους πλόες στα τουρκικά και διεθνή ύδατα ονομάζεται ΑΚINTURK 2 και φέρεται από το 2014 να ανήκει σε εταιρεία με έδρα την Κωνσταντινούπολη.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα marinetraffick.com το πλοίο φαίνεται να έχει αποπλεύσει την 1η Απριλίου από το λιμάνι Aliaga. Η πλήρης διαδρομή του δεν είναι καταγεγραμμένη καθώς το σύστημα αυτόματης αναγνώρισής του (AIS – Automatic Identification System) δεν ήταν φυσικά διαρκώς ενεργοποιημένο.

Ωστόσο, σήμερα το πρωί το AKINTURK 2 βρισκόταν στον κόλπο της Μερσίνης, στη νοτιοανατολική Τουρκία.

Σημειώνεται ότι το ΑΚINTURK 2 εντοπίστηκε προχθές στις 8.30 το πρωί να πραγματοποιεί ύποπτους πλόες στη θαλάσσια περιοχή μεταξύ Σάμου και Χίου, κινούμενο άλλοτε στα διεθνή και άλλοτε στα τουρκικά χωρικά ύδατα. Υπήρξαν υπόνοιες ότι μετέφερε στα αμπάρια του μεγάλο αριθμό αλλοδαπών μουσουλμάνων, με προορισμό την Ελλάδα.

Άμεσα ένα Πλοίο Ανοικτής Θαλάσσης (ΠΑΘ) του Λιμενικού πήρε εντολή να κινηθεί κοντά στο δεξαμενόπλοιο, ενώ στην περιοχή βρισκόταν και σκάφος του Πολεμικού Ναυτικού. Τα στελέχη του Λιμενικού προχώρησαν σε ενέργειες αναγνώρισης του φορτηγού πλοίου ωστόσο, ο καπετάνιος του δεν ανταποκρίθηκε.

Ακολούθησαν νέες, περισσότερο «δυναμικές» κινήσεις από ελληνικής πλευράς, ενώ υπήρξε προετοιμασία για επέμβαση των ειδικών δυνάμεων του Λιμενικού στο πλοίο.

Για να κάνουν όμως τι;

Για να ανακαλύψουν εκατοντάδες αλλοδαπούς και στη συνέχεια να τους φέρουν σε κάποιο νησί με την αιτιολογία ότι τάχα ήταν σε «δουλεμπορικό» σκάφος ή έχριζαν διάσωσης επειδή το σκάφος υποτίθεται θα ήταν «ακυβέρνητο»;

Ευτυχώς όμως τίποτα από αυτά δεν έγινε. Με΄χρι τώρα τώρα βέβαια.

Αυτό γιατί στις 12.30 το μεσημέρι και ενώ βρισκόταν κοντά στο Αγαθονήσι άλλαξε ρότα υπό την πίεση των ελληνικών αρχών και επέστρεψε στα τουρκικά χωρικά ύδατα κινούμενο νότια με κατεύθυνση προς Ρόδο.

Αυτό δε σημαίνει ότι η αποστολή τελείωσε. Είναι πολύ πιθανό, αν όχι βέβαιο το σκα΄φος να επαναλάβει τον πλού του μέσω διεθνών υδάτων μέχρι ακόμη και το κεντρικό Αιγαίο και στη συνέχεια να δηλώσει βλάβη αναγκάζοντας το ΛΣ να προχωρήσει σε «διάσωση».

Και έτσι ακόμη 100 ή 200 αλλοδαποί θα μπουν στην Ελλάδα με τυπικές διαδικασίες.





« Προηγουμενη
Επομενη »