Tελευταια Νεα

Παρασκευή, Ιουλίου 26, 2019

Έρχονται τα «έξυπνα» παράθυρα στα αυτοκίνητα!


Επαυξημένη πραγματικότητα, μεταβλητή σκίαση, έγκαιρη θέρμανση χωρίς αντιστάσεις, τα τζάμια θα μπορούσαν να βιώσουν μια επανάσταση.... Η Continental μας δείχνει πώς θα μπορούσαν να είναι τα παράθυρα στο εγγύς μέλλον.
Οι διαμαρτυρίες για έλλειψη ορατότητας είναι συνήθεις στα σύγχρονα αυτοκίνητα. Κάτι που όμως οφείλεται κυρίως στο ότι αυτά μεγαλώνουν, με το αμάξωμα να καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χώρο, παρά στις μικρότερες γυάλινες επιφάνειες. Και αν εξετάσουμε πώς έχουν τα πράγματα σήμερα, θα δούμε πως ένα αυτοκίνητο διαθέτει κατά μέσο όρο πέντε τετραγωνικά μέτρα γυάλινης επιφάνειας, σχεδόν το διπλάσιο εμβαδό απ’ ό,τι πριν από 30 χρόνια! Και αν υπάρχει ένας τομέας που θα μπορούσε να εξελιχτεί σφόδρα, αυτός είναι των γυάλινων επιφανειών που παραμένει στάσιμος εδώ και αρκετά χρόνια.

Ύστερα λοιπόν από το φωτισμό, τα τζάμια θα μπορούσαν να είναι η επόμενη επανάσταση στα αυτοκίνητα. Η κατασκευάστρια και προμηθεύτρια εξοπλισμού Continental εργάστηκε πάνω σε παράθυρα, ονομάζοντας την υπό εξέλιξη τεχνολογία «Intelligent Glass Control» και η οποία ενσωματώνει διάφορες λειτουργίες. Για να το πετύχει, η Continental χρησιμοποιεί -μεταξύ άλλων- μια πρωτοποριακή τεχνολογία που είναι κατάλληλη για όλα τα παράθυρα του οχήματος που αυξάνει σημαντικά τις δυνατότητες ελέγχου του γυαλιού: Η τεχνολογία LC (υγρών κρυστάλλων) προσφέρει πρωτοφανή ποιότητας για ρυθμιζόμενης διαπερατότητας κρύσταλλα στα αυτοκίνητα.

Σε ένα καλούπι παραθύρου LC, οι υγροί κρύσταλλοι αναμειγνύονται με μικροσκοπικά σωματίδια χρώματος σε ένα ειδικό αιώρημα, το οποίο με τη σειρά του ενσωματώνεται σε λεπτή μεμβράνη μεταξύ δύο λεπτών υαλοπινάκων. Υπό την επίδραση χαμηλής τάσης εναλλασσόμενου ρεύματος, οι υγροί κρύσταλλοι και τα σωματίδια βαφής ευθυγραμμίζονται, και είτε σκουραίνουν είτε φωτίζουν τα παράθυρα.




Γνωρίζουμε ήδη αυτό το σύστημα στις πανοραμικές οροφές, αλλά για την περίπτωση του παρμπρίζ πρόκειται για τη μεταβολή χρώματος ενός μικρού μόνο τμήματος της γυάλινης επιφάνειας σε συγκεκριμένες περιπτώσεις. Ιδιαίτερα σε αυτές που ο ήλιος βρίσκεται χαμηλά στον ορίζοντα, το σούρουπο ή το πρωί, με μια ζώνη που θα τη σκοτεινιάζει αυτόματα. Τα πίσω παράθυρα όπως και τα πλευρικά θα μπορούσαν επίσης να γίνονται πιο φιμέ με ρύθμιση κατά το δοκούν.

Εάν τα πίσω τζάμι είναι σκοτεινιασμένο για μεγαλύτερη προστασία της ιδιωτικής ζωής, για παράδειγμα, αυτό θα έχει επίσης αξιοσημείωτα θετικό αντίκτυπο στο κλίμα της καμπίνας. Αυτό σημαίνει ότι η μονάδα κλιματισμού δεν θα πρέπει να χρησιμοποιείται με μεγάλη ισχύ και οι εκπομπές CO2 μπορούν να μειωθούν. Αν η λειτουργία χρωματισμού στο παρμπρίζ συνδέεται με την εσωτερική ηλεκτρική τροφοδοσία και με τη σύνδεση σε cloud, συγκεκριμένα τμήματα των παραθύρων μπορεί να σκιάζονται ή να φωτίζονται αυτόματα εκ των προτέρων ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες ή τη θέση του ήλιου.

Αυτή η τεχνολογία θα σημαίνει όχι μόνο ότι οι οδηγοί δεν θα καταφεύγουν στο κλασικό σκιάδιο -μια επικίνδυνη κίνηση κατά την οδήγηση- αλλά θα καταστήσει τελικά τα μηχανικά προστατευτικά αλεξήλια εντελώς περιττά. Η τεχνολογία προσφέρει επίσης μια σειρά πλεονεκτημάτων όσον αφορά τη θερμική διαχείριση: Όταν συνδέεται με το σύστημα κλειδώματος, τα παράθυρα θα μπορούν να μπαίνουν το χειμώνα σε λειτουργία «ξεθολώματος» μόλις ο οδηγός πλησιάσει στο αυτοκίνητο.
Αλλά πέρα από αυτές τις πιο «τυπικές» τεχνολογικές αναβαθμίσεις, σημαντικότερο είναι ότι η Continental ανακοινώνει ένα τζάμι ικανό να μεταγράψει μια επαυξημένη πραγματικότητα μέσω ψηφιακών εικόνων. Οι πληροφορίες θα εμφανίζονται στον οδηγό σε πραγματικό χρόνο πάνω στο παρμπρίζ, ενώ τα πλευρικά παράθυρα θα μπορούσαν να χρησιμεύσουν ως «οθόνη» για τους επιβάτες!




« Προηγουμενη
Επομενη »