Για την πιο προβεβλημένη θέση στο γραφείο του στο Μέγαρο Μαξίμου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν επέλεξε έναν πίνακα από τη δεξαμενή της Εθν...
Για την πιο προβεβλημένη θέση στο γραφείο του στο Μέγαρο Μαξίμου, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν επέλεξε έναν πίνακα από τη δεξαμενή της Εθνικής Πινακοθήκης αλλά κράτησε το έργο του Γιάννη Αδαμάκου από την σειρά «ΜΠΛΕ», σύμφωνα με ρεπορτάζ του One TV.
Η «Ελλάς Ευγνωμονούσα» του Θεόδωρου Βρυζάκη δεν επιστρέφει στο Μέγαρο Μαξίμου.
Ο πίνακας έμεινε αμετακίνητος στο Μαξίμου από το 1982, όταν τον τοποθέτησε ο Ανδρέας Παπανδρέου, έως το 2009 όταν ο Γιώργος Παπανδρέου τον επέστρεψε στην Εθνική Πινακοθήκη, επανήλθε επί Αντώνη Σαμαρά και αποκαθηλώθηκε εκ νέου από τον Αλέξη Τσίπρα, όταν τη θέση του πήρε η «Αντίθεση» του Δημοσθένη Κοκκινίδη.
Για πολλούς ο Κυριάκος Μητσοτάκης κρατάει αποστάσεις από τον συγκεκριμένο πόλο της παράταξής του, όμως στέλνει μήνυμα σύνδεσης με την Ορθοδοξία και την παράδοση επιλέγοντας την Παναγία με τον Χριστό, του Κωνσταντίνου Παρθένη.
Η Ελλάς ευγνωμονούσα είναι πίνακας του Έλληνα ζωγράφου Θεόδωρου Βρυζάκη, που φιλοτεχνήθηκε το έτος 1858. Ανήκει στο αρχείο της Εθνικής Πινακοθήκης. Πρόκειται για έργο με ιδιαίτερο συμβολισμό, αφού απεικονίζει την Ελλάδα με τη μορφή νέας στεφανωμένης γυναίκας, ενδεδυμένης αρχαιοπρεπώς, εν μέσω αγωνιστών της Επανάστασης του 1821, να έχει σπάσει τις αλυσίδες της σκλαβιάς από τα πόδια της. Τον συμβολισμό αυτό εκτίμησε ο πρωθυπουργός Ανδρέας Παπανδρέου και από το 1982, όταν το Μέγαρο Μαξίμου ορίστηκε ως πρωθυπουργική έδρα, ο πίνακας κοσμούσε τον τοίχο πίσω ακριβώς από το γραφείο του πρωθυπουργού. Έτσι, ο πίνακας έγινε ιδιαίτερα γνωστός, μέσω τηλεοπτικών μεταδόσεων και φωτογραφιών από συναντήσεις του πρωθυπουργού. Μέχρι το 2009, όλοι οι πρωθυπουργοί μετά τον Ανδρέα Παπανδρέου διατήρησαν τον πίνακα στη θέση του.