Tελευταια Νεα

Τετάρτη, Μαΐου 15, 2019

Ξεφτιλίζουμε την άθλιες μπουρδολογίες των μπολσεβίκων περί ελληνικής σημαίας και σχέση αυτής με τη σημαία της Εταιρείας Ανατολικών Ινδιών !


Πριν λίγα χρόνια, κυκλοφόρησε μία αμπελοφιλοσοφία περί ελληνικής σημαίας και σχέση αυτής με τη σημαία της Εταιρείας Ανατολικών Ινδιών (East India Company) του 1700, με τελικό συμπέρασμα πως η Ελλάδα αντέγραψε ή (περισσότερο) της επιβλήθηκε η συγκεκριμένη σημαία. Μοναδικό σημείο αναφοράς η μεγάλη ομοιότητά τους.
Έτσι άρχισε ένα άλλα ντ' άλλων ιντερνετικό ντόμινο.


Πιθανότατα, αρχική πηγή αυτού του φληναφήματος είναι η ιστοσελίδα: http://www.freeinquiry.gr/pro.php?id=1333 .

Ας δούμε περιληπτικά πώς αναλύει το θέμα βασιζόμενη σε 32 πηγές, η ιστοσελίδα oodegr.com, στις 7 Δεκεμβρίου 2012:




Η ιστοσελίδα που το ξεκίνησε αυτό δεν έκανε τον κόπο να μας δώσει ούτε ένα τεκμήριο που να αποδεικνύει όσα λέει. Πού τα βρήκε γραμμένα αυτά και αν υπάρχει πρωτότυπη πηγή ή άλλη βιβλιογραφία που να τα επιβεβαιώνει. Ο συντάκτης δε σκοτίζεται με τέτοιες "λεπτομέρειες"… Βάφτισε από μόνος του τη φλυαρία αυτή ως "ιστορική έρευνα", τη σκόρπισε στο διαδίκτυο και ώ του θαύματος! Δεκάδες blogs βρέθηκαν να αναδημοσιεύσουν αυτό το απίστευτο κείμενο, κάτι που άλλωστε συμβαίνει συχνά στο διαδίκτυο τα τελευταία χρόνια.

Με τη σειρά της ακολούθησε η χαμηλότερη βαθμίδα αναπαραγωγής μεταμοντέρνας "ψαγμενιάς". Το κοινό.

Δεν χρειάζετε πολύ για να καταλάβει κανείς ότι ο αρθρογράφος όχι μόνο δεν είχε ερευνήσει το ζήτημα, αλλά αντιθέτως, "πηγή" των τραγελαφικών συμπερασμάτων του, ήταν απλώς η εικόνα μιας σημαίας που είδε σε άρθρο της Wikipedia με τίτλο East India Company. Βλέπει λοιπόν τις σημαίες στο κάτω μέρος του άρθρου, μία από αυτές του θυμίζει την σημερινή Εθνική μας σημαία, βρίσκει κατόπιν ότι ο αγγλόφιλος Μαυροκορδάτος υπογράφει κάτω από το διάταγμα για τη μορφή των επαναστατικών συμβόλων και χωρίς καν να καταλάβει περί τίνος πρόκειται, φτιάχνει μέσα στο μυαλό του το σενάριο.
Μία καθ 'όλα κομπογιανίτικη μέθοδος εξαγωγής συμπερασμάτων.

Καταρχάς, η Εταιρεία Ανατολικών Ινδιών χρησιμοποίησε τη σημαία ΜΟΝΟ μέχρι το 1700 διότι μετά, άλλαξε το εθνόσημο του Βασιλείου της Αγγλίας και αντικαταστάθηκε από αυτό της Μεγάλης Βρετανίας, αρχικά, ενώ αργότερα, άλλαξε και πάλι το εθνόσημο, και στα 1822 που πήραμε αποφάσεις για τα σύμβολα μας, οι Άγγλοι είχαν επάνω στις σημαίες τους το εθνόσημο του Ηνωμένου Βασιλείου. Όπως γίνεται κατανοητό λοιπόν, κατά την εποχή που αποφασίσαμε εμείς για τις δικές μας σημαίες (1822), η σημαία της East India Company δεν είχε επάνω τον απλό σταυρό του Βασιλείου της Αγγλίας αλλά είχε αναρτημένο το εθνόσημο του Ηνωμένου Βασιλείου (μάλιστα, ακόμα και η ιστοσελίδα της Wikipedia που αποτέλεσε την "πηγή" του αρθρογράφου, τα αναφέρει αυτά με τρόπο ξεκάθαρο).

Άρα, τα περί "αντιγραφής" και "προτεκτοράτου", που μας λέει η ιστοσελίδα δεν ισχύουν. Αλλιώς πρέπει να δεχτεί είτε πως ήταν τόσο κουτός ο Μαυροκορδάτος, που θέλησε να δείξει "υποτέλεια" στους Άγγλους, αντιγράφοντας σημαία με ένα εθνόσημο που αντιπροσώπευε τα περιορισμένα σύνορα της παλαιάς κρατικής τους οντότητας, είτε θα παραδεχτεί πως ήταν βλάκες οι Άγγλοι, και δεν ήξεραν ότι το κρατικό τους εθνόσημο ήταν πλέον αυτό του Ηνωμένου Βασιλείου ώστε να διορθώσουν την ανοησία του Μαυροκορδάτου.

Η ιστοσελίδα μας λέει οτι στην ελληνική σημαία, "ο σταυρός επάνω αριστερά είναι του Αγίου Γεωργίου και συμβολίζει το Βασίλειο της Αγγλίας"! Μα ο Σταυρός του Αγίου Γεωργίου στις αγγλικές σημαίες δεν έχει ό,τι χρώμα θέλει ο καθένας, αλλά είναι πάντα και μόνο κόκκινος...! Αν λοιπόν ξεχάσουμε προς το παρόν το λάθος εθνόσημο (!) και δεχτούμε ότι θέλει κάποιος να δείξει "υποτέλεια" στην Αγγλία, τότε θα πρέπει να αναρτήσει αυτούσιο τον κόκκινο σταυρό στην γαλανόλευκη για να συμβολίζει το Βασίλειο της Αγγλίας. Σύμφωνα όμως με τις φλυαρίες της ιστοσελίδας, ο Μαυροκορδάτος, όχι μόνο έβαλε το παλιό εθνόσημο των Άγγλων, αλλά επιπλέον του άλλαξε και χρώμα και αντί οι Άγγλοι να τον κυνηγούν για την παραποίηση των συμβόλων και των συνόρων τους, θεώρησαν ότι η σημαία αυτή δείχνει… "υποτέλεια"!




Ακόμα, ο Σταυρός του Αγίου Γεωργίου όχι μόνο είναι κόκκινος αλλά δεν είναι και ισοσκελής, όπως ο σταυρός της γαλανόλευκης.

Η σημαία που μας προβάλλουν στο άρθρο, δεν είναι η μοναδική σημαία της East India Company αλλά μία από τις σημαίες που χρησιμοποιούσε. Οι παλιές αυτές σημαίες που χρησιμοποιούσε η εταιρεία, συχνά είχαν μόνο κόκκινες και άσπρες ρίγες σε μεγάλη ποικιλία αριθμών (συνήθως από 11 και πάνω), χωρίς καν να φέρουν το σταυρό-σύμβολο του Βασιλείου της Αγγλίας. Στις περιπτώσεις αυτές, το εθνόσημο ήταν αναρτημένο ξεχωριστά, σε μια μικρότερη σημαιούλα στο ψηλό κατάρτι. Οι αλλαγές ήταν ακόμη πιο δραματικές κατά τη χρονική περίοδο κοντά στην Ελληνική Επανάσταση. Τα πλοία της Εταιρείας αναρτούσαν σημαίες που είχαν το εθνόσημο του Ηνωμένου Βασιλείου πλέον, ενώ πολύ συχνά οι σημαίες αυτές ήταν εντελώς μονόχρωμες, σε κόκκινο χρώμα, χωρίς καν ρίγες, άρα εντελώς διαφορετικές από τις ελληνικές σημαίες του πολεμικού ναυτικού.

ΤΑ ΠΛΟΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, ΣΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΝΔΙΑ, ΔΕΝ ΠΕΡΝΟΥΣΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΑΛΑΣΣΕΣ, ΑΡΑ ΑΠΙΘΑΝΟ ΝΑ ΕΙΧΑΝ ΔΕΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΙΣ ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΟΥΣ.
Και να τις είχαν δει στα 1700....πως τις αντέγραψαν 122 χρόνια αργότερα; Πόσα χρόνια ζούσαν τότε;;;

(σε άρθρο της βρετανικής "Guardian", παρουσιάζεται μια έρευνα βασισμένη σε ιστορικά ναυτιλιακά έγγραφα, η οποία δείχνει πως οι θαλάσσιες διαδρομές που ακολουθούσαν τον 18ο αιώνα τα πλοία που είχαν εμπορικές συναλλαγές με την Ινδία, ουδέποτε περνούσαν είτε από την Ελλάδα είτε από τη Μεσόγειο γενικότερα για να θεωρήσουμε ότι τα σύμβολα τους ήταν τόσο γνωστά στους επαναστατημένους Έλληνες.)

Οι Άγγλοι, στις ομόφωνες αποφάσεις της Ιεράς Συμμαχίας στο Λάιμπαχ, είχαν μόλις καταδικάσει την Ελληνική Επανάσταση. Άφησαν όμως τον Μαυροκορδάτο να φτιάξει μια σημαία που δείχνει "υποτέλεια" στους Άγγλους (με λάθος εθνόσημο…), με αποτέλεσμα η Αγγλία να φαίνεται στα μάτια των συμμάχων της ότι υποθάλπει τους Επαναστάτες που μόλις είχε καταδικάσει…

Ο Μαυροκορδάτος δεν ήταν… αυτοκράτορας των Ελλήνων για να αποφασίζει μόνος του! Αν δεχτούμε ότι ήταν ισχυρός ως πρόεδρος του Εκτελεστικού στα 1822, εξίσου ισχυρός ήταν και ο Δ. Υψηλάντης, πρόεδρος του Βουλευτικού την ίδια χρονιά. Και σύμφωνα με τις αποφάσεις της Α΄ Εθνοσυνέλευσης, το Εκτελεστικό δεν μπορεί να νομοθετήσει χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του Βουλευτικού και το αντίστροφο. Αν λοιπόν υποθέσουμε ότι ο αγγλόφιλος και πολιτικός Μαυροκορδάτος ήθελε σημαία που δείχνει «υποτέλεια» στους Άγγλους (και ήταν αρκετά κουτός ώστε να κάνει λάθος στο… εθνόσημο), ο ρωσόφιλος και στρατιωτικός Δ. Υψηλάντης δεν θα το επέτρεπε αυτό στον Μαυροκορδάτο ούτε στα πιο τρελά του όνειρα, δεδομένης και της σφοδρής τους αντιπαλότητας.

Ακόμα κι αν ο Μαυροκορδάτος μπορούσε να αποφασίσει για αγγλόφιλη σημαία (με λάθος εθνόσημο…) αυτό δεν έχει ουδεμία αξία, διότι η σημαία θα έπρεπε να περάσει από έγκριση και στα 1823 όταν ήταν πρόεδρος της Β΄ Εθνοσυνέλευσης ο ρωσόφιλος Πετρόμπεης Μαυρομιχάλης, θα έπρεπε να περάσει από έγκριση και στα 1827, θα έπρεπε να περάσει από έγκριση και στα 1828 από τον Καποδίστρια που ήταν υπουργός εξωτερικών της Ρωσίας. Από όλους αυτούς εγκρίθηκε η "αγγλική" σημαία;




Η ναυτική μας σημαία, που ο αρθρογράφος ανακάλυψε ότι μοιάζει με μια παλιά σημαία της αγγλικής Εταιρείας, στα 1822 δεν ήταν η Εθνική μας Σημαία. Ήταν απλώς και μόνο η σημαία του πολεμικού ναυτικού. Η σημαία του ναυτικού, χαρακτηρίστηκε ως "Εθνική" μας Σημαία μόλις στα 1930, δηλαδή 108 χρόνια μετά από την απόφαση του Εκτελεστικού επί Μαυροκορδάτου! Πως είναι λοιπόν δυνατόν, να δείχνει στα 1822 "εθνική υποτέλεια" η σημαία αυτή; Κατά συνέπεια, είτε θα δεχτούμε πως ο Μαυροκορδάτος, απ’ όλους τους Έλληνες, ήθελε να είναι "υποτελείς" στους Άγγλους μόνο οι… ναύτες, είτε θα δεχτούμε το προφανές, πως η ιστοσελίδα γράφει ό,τι της κατέβει…

Από τέτοια σύμβολα ήταν γεμάτη η ελλαδική επικράτεια, καθώς πολλές σημαίες του επαναστατικού στρατού ξηράς ήταν γαλανόλευκες με κεντρικό σταυρό, ενώ ίδιες μορφολογικά με τη σημερινή ελληνική σημαία ήταν οι ναυτικές σημαίες του Κανάρη και του Μιαούλη τις οποίες χρησιμοποιούσαν πριν από το διάταγμα του 1822.

Να σημειωθεί επίσης ότι η σημαία με τις 5 ρίγες και τον ισοσκελή σταυρό που ο πυρπολητής Κανάρης χρησιμοποιούσε στην Ελληνική Επανάσταση, είναι εμφανώς διαφορετική από τις σημαίες που χρησιμοποιούσε συνήθως η East India Company κατά τον 18ο και 19ο αιώνα.
Εκτός αυτού, ο Κωνσταντίνος Κανάρης, μετέπειτα ηγετικό στέλεχος του φιλορωσικού κόμματος, δεν είχε κανέναν απολύτως λόγο να δηλώσει υποτέλεια στους Άγγλους.

Ο Όθωνας για κανένα απολύτως χρώμα δεν αποφάσισε, αφού τα χρώματα της γαλανόλευκης αποφασίστηκαν ως «κυανούν και λευκόν» στα 1822, δηλαδή δέκα περίπου χρόνια πριν έλθει ο 17χρονος βασιλιάς στην Ελλάδα. Και βεβαίως, το διάταγμα του Όθωνα τον Απρίλιο του 1833, όριζε ρητά ότι ο βασιλικός οίκος έχει σύμβολο με "ρομβοειδείς λευκάς και κυανάς ταινίας", λέξεις που ακολουθούσαν υπάκουα όσα είχαν ήδη οριστεί στα 1822 για τα χρώματα των εθνικών σημαιών. Άρα, κανένα απολύτως χρώμα δεν άλλαξε ο Όθωνας με τον ερχομό του και τα παιχνίδια της ιστοσελίδας με την εικόνα με τους ρόμβους είναι κάπως φαιδρά…

Οι ναυτικές σημαίες του Κανάρη και του Μιαούλη είναι προγενέστερες του Διατάγματος αρ. 540
Των αδερφών Καλλέργη δε, ακόμα παλιότερη. Από αυτή τη σημαία συνήθως αντλούσαν ιδέες και οι άλλοι Έλληνες ναυτικοί.

Η σημαία των αδελφών Καλλέργη είναι ολόιδια με τη ελληνική σημαία του ναυτικού που αργότερα έγινε η Εθνική μας Σημαία.

Στον αγώνα τους κατά των Βενετών στην Κρήτη, οι αδελφοί Καλλέργη χρησιμοποιούσαν το έμβλημα του οικοσήμου τους, δηλαδή εννέα παράλληλες γαλάζιες και λευκές γραμμές, με λευκό σταυρό σε γαλάζιο φόντο στην πάνω αριστερή γωνία με την επιγραφή "ΕΝ ΤΟΥΤΟ ΝΙΚΑ".
https://www.oodegr.com/oode/istoria/epanastasi/elliniki_simaia_1.htm

https://m.facebook.com/475471416317061/photos/a.482454058952130/481923715671831/?type=3





« Προηγουμενη
Επομενη »