Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Πόρισμα «Αγία Ζώνη ΙΙ»: Δολιοφθορά η βύθιση του πλοίου

Δολιοφθορά και όχι τυχαίο γεγονός, το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ». Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν τα μέλη του Γ Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτ...


Δολιοφθορά και όχι τυχαίο γεγονός, το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη ΙΙ». Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν τα μέλη του Γ Ανακριτικού Συμβουλίου Ναυτικών Ατυχημάτων Πειραιά.

Σύμφωνα με το πόρισμα, το οποίο αποκαλύπτει η Εφημερίδα των Συντακτών, στις 10 Σεπτεμβρίου του 2017, ημέρα της βύθισης του πλοίου, κοντά στη νησίδα Αταλάντη της Σαλαμίνας, κάποιοι φέρεται ότι άνοιξαν σκόπιμα είτε τις θυρίδες επιθεώρησης φορτίου ή τα στόμια των δεξαμενών. 2,5 χιλιάδες τόνοι μαζούτ διέρρευσαν στη θάλασσα.




«Το ναυάγιο (Αγία Ζώνη ΙΙ) προήλθε από δόλια πράξη του ανοίγματος των επιστομίων θαλάσσης – ερματισμού που είχε ως αποτέλεσμα την κατάκλυση με θαλασσινό νερό χώρων του πλοίου που οδήγησε στην βύθισή του» αναφέρει το πόρισμα.



«Το πλήρωμα δεν ενημέρωσε ποτέ τις Αρχές»

Το πόρισμα διαπιστώνει καθυστέρηση στην ενημέρωση των αρχών. Εκείνη τη νύχτα, το πλήρωμα ασφαλείας του Αγία Ζώνη ΙΙ δεν ενημέρωσε το λιμεναρχείο. Πρώτη φορά οι λιμενικές αρχές ενημερώθηκαν στις 2.10 μετά τα μεσάνυχτα από τον πλοίαρχο φορτηγού που έπλεε κοντά στο «Αγία Ζώνη ΙΙ» και άμεσα ενεργοποίησαν τα ρυμουλκά ασφαλείας και τα σκάφη του Λιμενικού.

Οι ανακριτές επιρρίπτουν ευθύνες και στον πλοιοκτήτη, ο οποίος δεν επικοινώνησε με τις λιμενικές αρχές.




Κανείς από την πλοιοκτησία και το πλήρωμα δεν φρόντισε για τη σωτηρία του πλοίου. Αντιθέτως, εκτιμούν, ότι άφησαν το πλοίο να βουλιάξει. Ιδιωτικοί και Δημόσιοι Οργανισμοί, Δήμοι, αλλά και φυσικά πρόσωπα, διεκδικούν μεγάλες αποζημιώσεις για την τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή,

Η ασφαλιστική εταιρεία του πλοίου που έχει την αστική ευθύνη απορρύπανσης έχει ήδη υποβάλει ενώπιον του Πρωτοδικείου δήλωση περιορισμού ευθύνης για το ποσό των 5.409.925 ευρώ.

Εξάλλου στον Διεθνή Οργανισμό Κεφαλαίων αποζημίωσης (IOPC FUNDS) έχουν υποβληθεί 233 αιτήματα αποζημίωσης ύψους 135 εκ. ευρώ.

Το εκτιμώμενο οικονομικό κόστος του Δημοσίου για την αντιμετώπιση της ρύπανσης ανέρχεται περίπου στα 4.6 εκατομμύρια ευρώ.

Μετά την ολοκλήρωση του πορίσματος, τα πρόσωπα που περιγράφονται ως υπαίτιοι του ναυαγίου θα κληθούν σε απολογία.

ethnos.gr