Η αστυνομία έκαψε κινητήρες, δεν έχει ρόδες και σασμάν. Οι αστυνομικοί δεν θα αργήσουν να καταδιώκουν με τα πόδια, κακοποιούς με αυτο...
Η αστυνομία έκαψε κινητήρες, δεν έχει ρόδες και σασμάν. Οι αστυνομικοί δεν θα αργήσουν να καταδιώκουν με τα πόδια, κακοποιούς με αυτοκίνητα. Η οικονομική κρίση έχει προκαλέσει σημαντικές ελλείψεις σε οχήματα, εξαιτίας γήρατος και κατά συνέπεια καθημερινών βλαβών, που δεν επιδιορθώνονται. Η κατάσταση βρίσκεται σε πρωτοφανές και επικίνδυνο σημείο για την ασφάλεια των αστυνομικών, όπως αποτυπώνεται σε φωτογραφίες που έχουν τραβήξει οι ίδιοι. Ο κίνδυνος έξαρσης εγκληματικότητας και η χαμηλή ανταπόκριση στις κλήσεις των πολιτών είναι ορατή, και δεν αποτελεί υπερβολική εκτίμηση.
Σπασμένο διαφορικό, πυρκαγιά εν κινήσει. Περιπολικά χωρίς χειρόφρενο σε τσιμεντένιο τάκο. Άλλα χωρίς πάτωμα, με καλώδια να ξεπροβάλουν από παντού. Περιπολικά ενυδρεία όταν βρέχει. Μοτοσυκλέτες συναρμολογημένες με μονωτικές ταινίες, μπότες που χάσκουν, κράνη χωρίς επένδυση. Ο αυτοσχέδιος λεβιές ταχυτήτων συμπληρώνει το φωτογραφικό άλμπουμ της ντροπής.
Το 2013 η Αστυνομία είχε διαλύσει 3.000 ακινητοποιημένα περιπολικά, και με τα ανταλλακτικά έκανε τα γερασμένα να κινούνται. Τα ανταλλακτικά τελείωσαν και ο εφευρέτης Κύρος Γρανάζης σταμάτησε να λειτουργεί.
Tα μνημόνια και η βαριά οικονομική κρίση «γονάτισαν» την Ελληνική Αστυνομία. Η δύσκολη κατάσταση αποτυπώνεται στην τραγική εικόνα των οχημάτων του Σώματος και στον πολλαπλασιασμό των δωρεών από ιδιώτες, που προσφέρουν από χαρτί για τον εκτυπωτή μέχρι υπολογιστές, φαξ και οχήματα.
Υπολογίζεται ότι από τα περίπου 13.000 οχήματα της ΕΛ.ΑΣ., τα 6.000 είναι μη λειτουργικά, καθώς χρειάζονται σέρβις και ανταλλακτικά για τα οποία δεν υπάρχουν κονδύλια. Οι συνδικαλιστές αστυνομικοί έχουν αντιδράσει επανειλημμένα καταγγέλλοντας ότι συνάδελφοί τους επιχειρούν με περιπολικά-«σαράβαλα» που δεν συντηρούνται σωστά και θέτουν σε κίνδυνο τις ζωές των αστυνομικών. Πρόσφατα μάλιστα έγινε «viral» στο διαδίκτυο εικόνα από περιπολικό, στο οποίο η θέση του οδηγού υποβασταζόταν από ένα ξύλο.
Δεν είναι λίγες οι φορές που διοικητές υπηρεσιών βάζουν χρήματα από την τσέπη τους για λάστιχα, την ώρα που διατίθενται καινούργια οχήματα για τη φύλαξη vip. Ενδεικτικό είναι ότι όταν συμβατικό όχημα της ΕΛ.ΑΣ. που φύλασσε οικία υψηλόβαθμου στελέχους της κυβέρνησης «έμεινε» από τεχνικό πρόβλημα, αντικαταστάθηκε αμέσως από καινούργιο.
Την ίδια ώρα, όμως, η ομάδα ΔΙ.ΑΣ. που ξεκίνησε τη λειτουργία της με 2.000 μοτοσικλέτες, σήμερα έχει μόλις 1.255 μηχανές, εκ των οποίων οι 625 είναι παροπλισμένες. «Πρόκειται για έναν "γερασμένο" στόλο, που καμία ηγεσία και κυβέρνηση δεν πήρε απόφαση να ανανεώσει σταδιακά. Έμειναν στις παροδικές "δωρεές".
Στη νευραλγική Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής, από τα περίπου 1.200 οχήματα (410 επιβατικά, 350 μοτοσυκλέτες και 460 ειδικών δράσεων), το 50% είναι ακινητοποιημένα, ενώ επισκευάζεται κατά τακτά χρονικά διαστήματα το 20%. Σχεδόν το 70% αυτών των οχημάτων «μετρούν» περισσότερα από 10 χρόνια ζωής και έχουν «γράψει» 400.000-700.000 χιλιόμετρα.
Την ίδια ώρα, υπάρχουν 5.500 περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. που είναι βενζινοκίνητα των 2.000 κυβικών εκατοστών, κυβισμός που σε συνδυασμό με την «ηλικία» τους προκαλεί μεγάλη κατανάλωση καυσίμων, ανεβάζοντας σε δυσθεώρητα ύψη το καθημερινό κόστος κίνησης, ενώ υπάρχει και δυσκολία στην εύρεση ανταλλακτικών για την επιδιόρθωση των βλαβών τους.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.