Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

ΜΗΝ ΤΟΥΣ ΑΦΗΝΕΤΕ ΣΕ ΧΛΩΡΟ ΚΛΑΡΙ... ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΑΝ ΤΗΝ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟ ΣΤΟ ΝΥΔΡΙ ΛΕΥΚΑΔΑΣ ΠΟΥ ΕΒΓΑΛΕ ΑΛΒΑΝΙΚΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ ΤΗΝ 28Η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ

Νηπιαγωγός στο Νυδρί Λευκάδας μετακινήθηκε σε άλλο σχολείο, ύστερα από καταγγελίες γονέων, σύμφωνα με τις οποίες η συγκεκριμένη εκπαιδευτι...

Νηπιαγωγός στο Νυδρί Λευκάδας μετακινήθηκε σε άλλο σχολείο, ύστερα από καταγγελίες γονέων, σύμφωνα με τις οποίες η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός επέτρεψε κατά τη γιορτή της 28ης Οκτωβρίου να αναρτηθούν στον πίνακα ανακοινώσεων εκτός των ελληνικών σημαιών και αλβανικές.

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης διέταξε ΕΔΕ, ενώ για το περιστατικό ενημερώθηκε αμέσως και η τοπική οργάνωση της Χρυσής Αυγής αλλά και ο βουλευτής του κόμματος Κώστας Μπαρμπαρούσης.

Σύμφωνα με όσα έγιναν γνωστά η νηπιαγωγός είχε ζητήσει από τα παιδιά να ζωγραφίσου τη σημαία της χώρας τους στο πλαίσιο της υλοποίησης του προγράμματος διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Τα ελληνόπουλα ζωγράφισαν την ελληνική σημαία ενώ υπήρχαν και αλβανικής καταγωγής παιδιά που ζωγράφισαν την αλβανική σημαία. Στον πίνακα καρφιτσώθηκαν και οι δυο σημαίες γεγονός που προκάλεσε το θυμό αρκετών γονέων. Αμέσως ενημερώθηκε ο βουλευτής της Χρυσής Αυγής Κώστας Μπαρμπαρούσης αλλά και η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας.

Η Χρυσή Αυγή έβγαλε και ανακοίνωση υπερ της ΕΔΕ που διετάχθηκε για την «φιλοαλβανική» νηπιαγωγό, όπως ανέφεραν, ενώ μέχρι να ολοκληρωθεί η Ένορκη Διοικητική Εξέταση η εκπαιδευτικός μετακινήθηκε από τη θέση της σε άλλο νηπιαγωγείο.

Την ίδια ώρα και όπως αναφέρει το lefkadapress σε έκτατη γενική συνέλευση των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας αποφασίστηκε ότι: «Καταγγέλλουμε και καταδικάζουμε τις εξωθεσμικές παρεμβάσεις, σχετικά με τις σχολικές γιορτές σε Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο Νυδριού, οι οποίες μόνο τυχαίες δεν είναι τη συγκεκριμένη συγκυρία. Αρνούμαστε να αποδεχθούμε τους κάθε λογής αυτόκλητους προστάτες-τιμητές των σχολικών δραστηριοτήτων και της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Θεωρούμε ότι η εντολή για διενέργεια ΕΔΕ ήταν λανθασμένη, δόθηκε εντελώς αβασάνιστα και πρέπει να αποσυρθεί.Η διαδικασία, την οποία βεβαίως θα παρακολουθήσουμε, δεν είναι απλή. Είναι πολύ βαρύ φορτίο για κρινόμενους και κρίνοντες και έτσι επιβάλλεται να αντιμετωπιστεί.Στηρίζουμε απόλυτα τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους στην περιπέτεια που τους ενέπλεξαν.Είναι φανερό πλέον ότι οι προσπάθειες λογοκρισίας, εκφοβισμού και τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών, στοχεύουν αποκλειστικά στην αποδυνάμωση της σχέσης δάσκαλου-μαθητή με τελικό διακύβευμα την διαπαιδαγώγηση και εκπαίδευση των νέων μας σε πρότυπα που κάποιοι έντεχνα προωθούν ενώ την ίδια ώρα υποκριτικά τα απορρίπτουν!Αυτή τη δύσκολη περίοδο καλούμε τους γονείς, τους φορείς, όλους τους πολίτες σε κοινή προσπάθεια διατήρησης και ενίσχυσης των χαρακτηριστικών του δημόσιου σχολείου.Ενός σχολείου ανοικτού, δημοκρατικού, δημιουργικού με ίσες ευκαιρίες για όλους».

Η νηπιαγωγός που μετακινήθηκε από το σχολείο της ύστερα από παρέμβαση της Χρυσής Αυγής σε υπόμνημά της προς την Εκπαιδευτική κοινότητα ανέφερε ότι: «Είμαι μόνιμη συνάδελφος (με χρόνια) και υπηρετώ στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου Λευκάδας, Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, για πρώτη χρονιά φέτος ύστερα από τη μετάθεσή μου από το ΠΥΣΠΕ Ευβοίας.

Σκοπός αυτής της επιστολής είναι να διαφωτίσω όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και την τοπική κοινωνία και να ενημερώσω παράλληλα τα συνδικαλιστικά μου όργανα για τα πραγματικά περιστατικά που έλαβαν χώρα από 18/10 μέχρι και σήμερα στο σχολείο που εργάζομαι.

Στο 1ο Νηπιαγωγείο Νυδρίου που διδάσκω η ομάδα νηπίων στην τάξη μου αποτελείται από 20 παιδιά, τα οποία 12 είναι ελληνικής καταγωγής και τα 8 αλλοδαπά Αλβανικής καταγωγής. Την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου ξεκινήσαμε την προετοιμασία μας για τον εορτασμό της εθνικής μας γιορτή (28ηςΟκτωβρίου). Αρχικά συζητήσαμε τα γεγονότα με τα παιδιά χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικό-εποπτικό υλικό, όπως εικόνες που είχα αναρτήσει στο ταμπλό της τάξης, εικόνες και προβολή βίντεο, power point που τους έδειξα στον υπολογιστή. Μιλήσαμε διεξοδικά για το «ΟΧΙ» και τα γεγονότα του 1940, τον πόλεμο στα βουνά της Πίνδου, τη βοήθεια που προσέφεραν οι γυναίκες της εποχής εκείνης και είδαμε το χάρτη της Ελλάδας. Τα παιδιά σε ελεύθερο σχέδιο ζωγράφισαν τους Έλληνες που είπαν το «ΟΧΙ». Σαν κατασκευές φτιάξαμε ατομικά στεφανάκια από γαλάζιο χαρτόνι, που είχαν επάνω μικρογραφία του ελληνικού χάρτη, την ελληνική σημαία και τα παιδιά έγραψαν το «ΟΧΙ». Επιπλέον, κάναμε μια ομαδική εργασία με τους Έλληνες στρατιώτες που πολεμάνε στα βουνά και τις γυναίκες που μετέφεραν πράγματα. Όλες οι εικαστικές δημιουργίες των παιδιών αναρτήθηκαν στον σχετικό πίνακα που υπάρχει στην τάξη.

Να προσθέσω ότι στα πλαίσια της γιορτής έδωσα ποιήματα στα νήπια, εθνικού χαρακτήρα στα παιδιά ελληνικής καταγωγής και ποιήματα για την ειρήνη στα παιδιά αλβανικής καταγωγής. Επίσης, μάθαμε τα τραγούδια «Βάζει ο Ντούτσε τη στολή του», «Γαλανόλευκη Σημαία», καθώς και τον Εθνικό Ύμνο. Παράλληλα, το τμήμα μου θα εκπροσωπούσε το νηπιαγωγείο στην κατάθεση στεφάνου την Κυριακή 28 Οκτωβρίου και γι’ αυτό το λόγο προετοίμασα κάποια παιδιά για το γεγονός αυτό.

Στη συνέχεια, μιλήσαμε για τον πόλεμο και την ειρήνη και περιγράψαμε και τις δύο καταστάσεις. Διαβάσαμε «Το βιβλίο της ειρήνης» και είπαμε τι είναι ειρήνη κι ότι την προτιμάμε από τον πόλεμο επειδή στην ειρήνη είμαστε όλοι φίλοι. Παράλληλα και λόγω της γιορτής της ελληνικής σημαίας είδαμε την σημαία μας στην τάξη, τα χρώματά της, πόσες γραμμές έχει και το σύμβολό της (Σταυρός) και εξήγησα τη σημασία τους. Τα παιδιά μου είπαν για σημαίες που έχουν στο σπίτι τους και τους είπα ότι όποιος θέλει μπορεί να φέρει τη σημαία του να τη δείξει στο σχολείο. Σημαίες έφεραν μόνο δύο παιδιά ελληνικής καταγωγής. Είδαμε λοιπόν σημαίες από όλο τον κόσμο και τις συγκρίναμε, βρήκαμε ομοιότητες και διαφορές και κάναμε ομαδοποιήσεις ανάλογα με το χρώμα ή το σύμβολο που έχουν,ποιες σημαίες έχουν σταυρό κ. ά. Έπειτα αποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε και να κατασκευάσουμε σημαίες, και αφού στην ομάδα της τάξης υπάρχουν παιδιά από την Ελλάδα και την Αλβανία, κάποια παιδιά προτίμησαν να φτιάξουν σημαίες και από τις δύο χώρες. Χωρίς βέβαια να υποβαθμίζεται το γεγονός της εθνικής μας γιορτής και φυσικά τονίσαμε ότι εδώ στην Ελλάδα που ζούμε έχουμε την Ελληνική σημαία, και την αυριανή μέρα γιορτάζει η Ελληνική σημαία και τραγουδήσαμε και το σχετικό τραγούδι.

Στο Νηπιαγωγείο αναρτώνται όλα τα έργα των παιδιών και μάλιστα τοποθετήθηκαν δίπλα στην αλυσίδα της φιλίας που είχαμε φτιάξει το Σεπτέμβριο. Την Πέμπτη που εκθέσαμε τις εργασίες των παιδιών κάποιοι μεμονωμένοι γονείς όταν είδαν τις εργασίες των νηπίων δυστρόπησαν, στη θέα σημαιών άλλων χωρών.Επειδή διαπιστώσαμε ότι θα δημιουργεί πρόβλημα στον εορτασμό της εθνικής επετείου και προκειμένου να εξασφαλισθεί η εθνική ομοψυχία των ελλήνων και η εκδήλωση των φιλειρηνικών αισθημάτων μας απέναντι στους νόμιμους μετανάστες που ζουν στη χώρα μας και για να μην μεταφερθούν στα νήπια κάποιες εικόνες που δεν συνάδουν με το παιδαγωγικό μας έργο, αποφασίσαμε από κοινού να τις βγάλουμε από το ταμπλώ των εικαστικών. Στο διάλειμμα ξεκρέμασα όλες τις σημαίες, χωρίς να με δουν τα παιδιά, στα οποία είπα ότι δεν είχαν στερεωθεί καλά κι έπεσαν μόνες τους κι ότι θα τις βάζαμε ξανά μια άλλη στιγμή. Στο σχόλασμα κάλεσα τους Έλληνες γονείς και αναφέρθηκα στο θέμα που προέκυψε και προσπάθησα να εξηγήσω το πλαίσιο στο οποίο έγιναν οι δραστηριότητες κι οι κατασκευές, χωρίς να υπάρξει κάποια διαφωνία από τους γονείς.

Παρόλα αυτά, πληροφορούμε ότι κάποιος«ανώνυμος» δήθεν γονέας και δήθεν δημοτικός σύμβουλος έστειλε επιστολή σε βουλευτή της Χ.Α. (την οποία σας επισυνάπτω) και με καταγγέλλει στην ουσία για «αντιεθνισμό»! Διαστρεβλώνοντας τα πραγματικά γεγονότα (χωρίς να γνωρίζω τους λόγους), τα οποία αδικούν την υπηρεσία και εμένα προσωπικά.

Την επόμενη ημέρα έγινε κανονικά η Εθνική μας γιορτή και τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου παρουσίασαν τα τραγούδια και τα ποιήματα που είχαμε μάθει (υπάρχει καταγραφή βίντεο αποσπασμάτων από την γιορτή). Υπάρχει το πρακτικό του Συλλόγου διδασκόντων, στις 10 Οκτωβρίου, όπου περιέχει το πρόγραμμα και τις παιδαγωγικές αρχές που ακολουθήθηκαν και σύμφωνα με την τελευταία εγκύκλιο του υπουργείου παιδείας όσον αφορά την τέλεση της Εθνικής γιορτής.

Την Κυριακή 28 Οκτωβρίου, τα παιδιά του τμήματός μου κατέθεσαν στεφάνι στη μνήμη των ηρώων εκπροσωπώντας το νηπιαγωγείο. Μετά την κατάθεση εκφώνησαν ποιήματα.

Πληροφορούμε, όπως είναι γνωστό πλέον στην εκπαιδευτική κοινότητα, ότι ο θόρυβος που δημιουργήθηκε από δήθεν γονείς υποκινήθηκε από κάποιους εκτός σχολείου που δεν είχαν καν παιδιά στο Νηπιαγωγείο μας και αναρωτιέμαι πως γνώριζαν το περιεχόμενο της γιορτής και τον τρόπο που δουλεύουμε στο Νηπιαγωγείο.

Την επόμενη μέρα, πληροφορήθηκα ότι ένας εκ των δημοτικών συμβούλων του Δήμου Ελλομένου έχει κάνει επώνυμη αναφορά στην Α/θμια Εκπαίδευση Ν. Λευκάδας εις βάρος μου σχετικά με τις σημαίες/χειροτεχνίες των παιδιών χωρίς να έχει άμεση εικόνα της γιορτής (αφού δεν παραβρέθηκε), με αστήριχτα πραγματικά δεδομένα ενώ ουδέποτε μου ζήτησε να ενημερωθεί γι’ αυτά που λέει ότι δήθεν τον ενημέρωσαν, ως όφειλε.

Αμέσως ενημέρωσα τηλεφωνικά τη Σχολική μου Σύμβουλο κα Κοσμετάτου Ελένη στις 30 Οκτωβρίου για να την ενημερώσω για την εξέλιξη του θέματος.

Την Τετάρτη 31 Οκτωβρίου ο Διευθυντής Α/θμιας Εκπαίδευσης Ν. Λευκάδας ήρθε στο σχολείο για να διαπιστώσει τι συμβαίνει και μίλησε με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς. Επίσης μας ενημέρωσε ότι κάποιος είχε στείλει ανώνυμη επιστολή διαμαρτυρίας προς το βουλευτή της Χρυσής Αυγής κ Μπαρμπαρούση στην οποία καταγγέλλει -με πολλές ανακρίβειες- τα γεγονότα που προηγήθηκαν. Μας διαβεβαίωσε ότι θα ερευνήσει το πλαίσιο στο οποίο κινηθήκαμε, ερχόμενος σε επικοινωνία με τη Σχολική Σύμβουλο προσχολικής εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων για να μάθει τι ισχύει στο αναλυτικό μας πρόγραμμα.

Την επόμενη ημέρα μας επισκέφθηκε η Σχολική Σύμβουλος στο σχολείο για να διερευνήσει τον τρόπο διδακτικής προσέγγισης που είχα, την μεθοδολογία, τις διαθεματικές δραστηριότητες που είχα αναπτύξει και ποιοι ήταν οι στόχοι μου. Επίσης, ενημερώθηκα ότι διατάχθηκε ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ), αλλά ακόμη δεν μου έχει κοινοποιηθεί το σχετικό έγγραφο».

2 σχόλια

  1. Απορία: Τα νήπια πρέπει να μάθουν το λατινικό αλφάβητο που εικονίζεται στη φωτογραφία; Μετά λέμε γιατί τα παιδιά χρησιμοποιούν γκρήκλις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΣΤΟ ΠΥΡ ΤΟ ΕΞΩΤΕΡΟ ΚΙ ΑΥΤΗ ΚΑΙ ΟΣΟΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΝΤΑΙ ΤΗΝ ΑΛΗΤΙΣΑ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΡΕΠΟΥΣΑ ΝΑ ΚΑΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΥΡΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.