Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Εμμανουήλ Αργυρόπουλος: O πρώτος νεκρός της Πολεμικής μας Αεροπορίας

Tου Παντελή Στεφ. Αθανασιάδη Ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος, θεωρείται ο πρώτος νεκρός της στρατιωτικής μας Αεροπορίας, από τότε, που η χώρα μας...


Tου Παντελή Στεφ. Αθανασιάδη
Ο Εμμανουήλ Αργυρόπουλος, θεωρείται ο πρώτος νεκρός της στρατιωτικής μας Αεροπορίας, από τότε, που η χώρα μας απέκτησε πολεμικά αεροπλάνα, τα οποία χρησιμοποιήθηκαν με επιτυχία στους Βαλκανικούς Πολέμους.
Βέβαια είχε προηγηθεί η πτώση του πολιτικού αεροπλάνου του δημοσιογράφου Αλέξανδρου Καραμανλάκη στον Κορινθιακό Κόλπο στα τέλη Αυγούστου 1912, δηλαδή περίπου 7 μήνες νωρίτερα.






Ένα ψυχρό τηλεγράφημα που έφτασε από τη Θεσσαλονίκη, ανήγγειλε στις 4 Απριλίου 1913, την πτώση του αεροπλάνου και το θάνατο του αεροπόρου Αργυρόπουλου 26 ετών τότε. Λίγο αργότερα, ακολούθησαν και άλλα τηλεγραφήματα που επιβεβαίωναν το τραγικό γεγονός και επιπλέον διευκρίνιζαν ότι εκτός του Αργυρόπουλου έχασε τη ζωή του και ο συνεπιβαίνων Κωνσταντίνος Μάνος.





Εκείνη τη μοιραία μέρα ο Αργυρόπουλος έφυγε στις 8 το πρωί και πήγε στο σημείο που ήταν το αεροπλάνο του. Εκεί προσήλθαν φίλοι του αεροπόρου μεταξύ των οποίων και ο εισαγγελέας Πρωτοδικών Αχιλλέας Λάμπρος. Ο Αργυρόπουλος επιθεώρησε το αεροπλάνο του και ανέβηκε επάνω παραλαμβάνοντας μαζί του τον Λάμπρο. Έκαναν τρεις γύρους επάνω από τη Θεσσαλονίκη και το Θερμαϊκό κόλπο και μετά 50 λεπτά, προσγειώθηκαν. Οι παριστάμενοι τους συνεχάρησαν, αλλά ο Αχιλλέας Λάμπρος ήθελε να πετάξει ξανά. Ο Αργυρόπουλος μειδιώντας του είπε: -Η σειρά σας ετελείωσεν. Αφήσατε να δοκιμάσουν και άλλοι.

Λίγα λεπτά αργότερα, παρέλαβε τον εξάδελφό του Κωνσταντίνο Μάνο και πέταξαν σε ύψος 600 μέτρων προς την κατεύθυνση του Λαγκαδά. Γύρω στις 11 π.μ. έφτασε στη Νομαρχία το μοιραίο τηλεγράφημα για την πτώση του αεροπλάνου, το οποίο έγινε συντρίμμια, μια άμορφη μάζα συρμάτων και σιδερικών.
Το αεροπλάνο έπεσε 500 μέτρα έξω από το Λαγκαδά, περίπου 14 χιλμ βορειοανατολικά από τη Θεσσαλονίκη. Εκεί κοντά είχε έδρα στρατιωτική μονάδα. Οι γιατροί είδαν την πτώση και έσπευσα αμέσως αλλά βρήκαν τον Αργυρόπουλο και το Μάνο νεκρούς. Τηλεφώνησαν αμέσως στο Νομάρχη Θεσσαλονίκης που ήταν συγγενής του, ο οποίος έσπευσε με αυτοκίνητο συνοδευόμενος από τους Μεράρχους Μοσχόπουλο και Σωτήλη και παρέλαβε τις δύο σορούς, που τις μετέφερε στο στρατιωτικό νοσοκομείο, που τότε στεγάζονταν στο Παπάφειο Ορφανοτροφείο.
Ο Αργυρόπουλος είχε υποστεί συντριπτικό κάταγμα κρανίου, κατάγματα στα δύο πόδια και κάταγμα στο δεξιό βραχίονα. Το πρόσωπό του είχε παραμορφωθεί εντελώς. Η αδελφή του αεροπόρου Αργυρόπουλου μόλις είδε το πρόσωπό του παραμορφωμένο, λιποθύμησε.






Ο Μάνος είχε υποστεί παραμόρφωση του προσώπου, κάταγμα του δεξιού βραχίονα, εξάρθρωση ώμων και πολλαπλά κατάγματα στα πλευρά.Το αεροπλάνο, διπλάνο τύπου Μπλεριό, ήταν τουρκικό λάφυρο! Κατά τα δημοσιεύματα «ήτο λάφυρον πολέμου αλωθέν εντός του σιδηροδρομικού σταθμού μεθ’ ενός άλλου ακόμη κατά την κατάληψιν της Θεσσαλονίκης».
Τα πτώματά τους ταριχεύθηκαν και τοποθετήθηκαν στα φέρετρα. Με στρατιωτική στολή ο Αργυρόπουλος, με πολιτική περιβολή ο Μάνος. Στη συνέχεια τοποθετήθηκαν στο ατμόπλοιο «Θράκη» και μεταφέρθηκαν στον Πειραιά για να προωθηθούν στην Αθήνα.
Ο Αργυρόπουλος ήταν γιος του τέως πρεσβευτή της Ελλάδας στην Αγία Πετρούπολη. Σπούδασε μηχανικός στην Ευρώπη, όπου γνώρισε από κοντά την αεροπλοΐα και πήρε δίπλωμα αεροπόρου.
Πρόσφερε τις υπηρεσίες του στο ελληνικό κράτος, το οποίο κατά την έναρξη των Βαλκανικών Πολέμων τον κατέταξε στην Αεροπορία ως ανθυπολοχαγό αεροπόρο.
Προηγουμένως πραγματοποίησε πολλές επιτυχείς πτήσεις με το δικό του αεροσκάφος «Αλκυόνη». Μεταξύ άλλων, στις 8 Φεβρουαρίου 1912 εκτέλεσε την πρώτη πτήση στους ελληνικούς ουρανούς. Μία ώρα αργότερα πραγματοποίησε και δεύτερη πτήση στον αττικό ουρανό, αυτή τη φορά με συνεπιβάτη τον πρωθυπουργό ...
Η συνέχεια του άρθρου στο TIME Link




Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.