Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Ticonderoga: Μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα ενός πλοίου ναυτικής κυριαρχίας, του Αρχιπλοιάρχου ε.α. E. Νικολάου

Του Αρχιπλοιάρχου ε.α. Ευσταθίου Νικολάου Π.Ν, Master of Science Aeronautical Engineering, Master of Science Electrical Engineering Σημείωσ...





Του Αρχιπλοιάρχου ε.α. Ευσταθίου Νικολάου Π.Ν, Master of Science Aeronautical Engineering, Master of Science Electrical Engineering

Σημείωση “Πτήσης”-“Naval Defence”: Το κείμενο που ακολουθεί είναι μια συμβολή ενός ειδήμονα στη δημόσια συζήτηση που γίνεται για τα καταδρομικά κλάσης Ticonderoga του Αμερικανικού Ναυτικού. Και για το αν μπορεί να συνεισφέρουν και στο δικό μας Πολεμικό Ναυτικό, με απόκτηση τους ως μεταχειρισμένα.

Αρχικά πρέπει να αναφερθούν τα μειονεκτήματα των πλοίων αυτών ή με μια άλλη έκφραση «τα προβλήματα που πρέπει να λάβει υπόψη του ένα Ναυτικό πριν προχωρήσει στην απόκτησή τους». Το παρακάτω κείμενο αναφέρεται στα πλοία από το CG-52 έως CG-73 σε κατάσταση «as is where is» (ως είναι όπου είναι) όσον αφορά την σύνθεση υλικού τους και τα οποία πρόκειται να βγουν στην εφεδρεία από το 2023 και μετά.

Ανταλλακτικά

Τα πλοία είναι ήδη 35+ έως 40 ετών και το πρώτο πρόβλημα που εμφανίζεται είναι τα «ανταλλακτικά». Αρκετά από τα συστήματα τους – ανεξάρτητα από την υψηλή τους επιχειρησιακή αξία – σε 4 έως 5 χρόνια θα είναι παλιά (obsolete) και εκτός του οπλοστασίου του Αμερικανικού Ναυτικού (USN) το οποίο συνεπάγεται και εκτός της εφοδιαστικής υποστήριξης του USN/NAVILCO (Navy International Logistics Control Office). Αρκετά άλλα όμως συστήματα τους εκτιμάται ότι θα παραμείνουν στην εφοδιαστική υποστήριξη του USN/NAVILCO καθόσον θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται σε άλλα εν ενεργεία πλοία του USN. Επομένως το μερικό πρόβλημα των ανταλλακτικών θα αρχίσει να εμφανίζεται μετά το 2027 οπότε προβλέπεται να μεταπέσουν στην εφεδρεία τα τελευταία πλοία της σειράς. Πως λύνεται αυτό το πρόβλημα;

Εκτός από το πλήρες set of the On Board Spare Parts (COSAL, τα ανταλλακτικά εντός του πλοίου) που πρέπει να έχουν τα σκάφη, εκτιμάται ότι πρέπει να υπάρχει και ένα επιπλέον πλοίο για κανιβαλισμό.

Δημιουργία φόρτου κρίσιμων ανταλλακτικών βάσης Base Spare Parts (critical COSMAL version).

Επίσης είναι δυνατόν να γίνει κάποια αναβάθμιση σε μερικά καίρια συστήματα είτε σε συνεννόηση με το USN ή απ’ ευθείας με τους κατασκευαστές. Αυτή η προσέγγιση έχει κάποιο κόστος και χρόνο υλοποιήσεως και βεβαίως απαιτείται το Export License (άδεια εξαγωγής) του DSCA, δηλαδή της αρμόδιας υπηρεσίας του αμερικανικού υπουργείου Αμύνης.

Συμμετοχή σε Common Pool ανταλλακτικών με τα άλλα Ναυτικά που επιχειρούν πλοία με ίδια συστήματα (Ιαπωνία, Ισπανία, Νορβηγία, Νότια Κορέα, Αυστραλία).

Από εκεί και μετά… οι μαντράδες. Αυτό σημαίνει ότι ένα Ναυτικό θα πρέπει να απευθύνεται για ανταλλακτικά στους «μαντράδες» των ΗΠΑ με εξαιρετικά υψηλές τιμές.

Με αυτή την προσέγγιση εκτιμάται ότι τα πλοία αυτά μπορούν να διατηρηθούν στην ενέργεια για 20 ακόμη χρόνια υπό την προϋπόθεση ότι δεν υπάρχουν άλλα προβλήματα στο σκάφος. Θα πρέπει να ελεγχθούν οι τελευταίες Ναυπηγικές Επιθεωρήσεις των πλοίων αλλά και το προωστήριο σκεύος τους, κυρίως οι μειωτήρες προώσεως και οι άξονες.



Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.