Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Lockheed Martin: Απάντηση για την καθυστέρηση στον εκσυγχρονισμό των ΑΦΝΣ P-3B Orion

Απάντηση στα δημοσιεύματα για τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) P-3B Orion έδωσε η εταιρία Lockheed Martin, παραθέτοντας ενδιαφέροντ...





Απάντηση στα δημοσιεύματα για τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας (ΑΦΝΣ) P-3B Orion έδωσε η εταιρία Lockheed Martin, παραθέτοντας ενδιαφέροντα στοιχεία που καλύπτουν όλο το φάσμα των εξελίξεων. 

Καθυστέρηση στο πρόγραμμα θα υπάρξει, αλλά αυτή είναι αποτέλεσμα της συμφωνίας ανάμεσα στις εμπλεκόμενες πλευρές, ενώ στα στοιχεία που παρατίθενται ανακύπτουν σοβαρές ευθύνες για την εξέλιξη τόσο στην ελληνική πλευρά (ΥΠΕΘΑ και Πολεμικό Ναυτικό) που υπερτίμησε τις δυνατότητες της ΕΑΒ που είναι ο υποκατασκευαστής (subcontractor) του προγράμματος, με ευθύνες να ανακύπτουν και για το υπουργείο Οικονομικών που ελέγχει την ΕΑΒ, αλλά ποτέ δεν φρόντισε να εγκρίνει την έγκαιρη έγκριση του απαραίτητου προσωπικού για την ομαλή εξέλιξη του έργου….

Σύμφωνα με την απάντηση, το πρόγραμμα υλοποιείται με βάση συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, το οποίο έχουν εγκρίνει όλες οι εμπλεκόμενες πλευρές και έχουν αμοιβαία αποδεχθεί και συμφωνήσει. Με βάση την πρόοδο του προγράμματος και τις συμφωνηθείσες παραδόσεις των αεροσκαφών, το χρονοδιάγραμμα αναθεωρείται, όταν και όπου χρειάζεται, βάσει συμφωνίας με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές. Προσφάτως (Νοέμβριος 2022) και κατόπιν επανεξέτασης του ισχύοντος χρονοδιαγράμματος, αυτό αναθεωρήθηκε προβλέποντας την μεταχρονολογημένη παράδοση του 4ου αεροσκάφους.

Πιο συγκεκριμένα και σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόγραμμα παραδόσεων για τα τρία πρώτα αεροσκάφη τροποποιήθηκε ελαφρώς κατά πέντε (5) μήνες για την παράδοση του πρώτου, τρεις μήνες για την παράδοση του δεύτερου, και έξι μήνες για το τρίτο αεροσκάφος. Τα πρώτα δύο αεροσκάφη θα πετάξουν εντός του 2023 και με βάση τις διαδικασίες επιχειρησιακών ελέγχων του νέου εξοπλισμού αποστολής (AUP), θα παραδοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό εντός του τρίτου και του τέταρτου τριμήνου του 2024. Τα δύο τελευταία αεροσκάφη θα ακολουθήσουν, με την παράδοση του τρίτου κατά σειρά αεροσκάφους εντός του τέταρτου τριμήνου του 2024 και του τέταρτου κατά σειρά αεροσκάφους εντός του τρίτου τριμήνου (3Q) του 2025.

Διευκρινίζεται ότι οι εκτιμήσεις των χρόνων παράδοσης είναι βασισμένες στις δοκιμές του νέου πακέτου εξοπλισμού αποστολής (AUP). Αυτές οι δοκιμές μπορεί να απαιτήσουν μικρότερο χρόνο από τον προβλεπόμενο, ανάλογα με την επιτυχή ολοκλήρωσή τους που θα ελαχιστοποιήσει τους εκτιμώμενους χρόνους του αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος παραδόσεων. Ακολουθεί αυτούσια η απάντηση της Lockheed Martin, στην οποία ασκείται θεμιτή αλλά άδικη -κατά την υποκειμενική μας άποψη- κριτική στο DP, που απλώς ήγειρε ερωτήματα-ζητήματα βασιζόμενα στην είδηση της καθυστέρησης που ασχέτως αιτιών “στέκεται” και μόνη της, η οποία τελικά δεν διαψεύδεται:

Σε συνέχεια του από 23 Δεκεμβρίου άρθρου σας στον ιστότοπο defencepoint.gr, που αναφέρονταν στον πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των αεροσκαφών Ρ-3Β του ΠΝ, θα επιθυμούσαμε να εκφράσουμε τις τεκμηριωμένες αντιρρήσεις μας τόσο ως προς το ύφος, όσο και ως προς την ακρίβεια των αναγραφόμενων σε αυτό. Σε κάθε περίπτωση θεωρούμε ότι στο πλαίσιο της δημοσιογραφικής δεοντολογίας και πριν από τη δημοσίευση παρόμοιων άρθρων θα ήταν τουλάχιστον απαραίτητη η ενημέρωση των εμπλεκομένων μερών, προκειμένου να διασφαλιστεί η εγκυρότητα και η αμεροληψία του συντάκτη. Από το άρθρο -το οποίο αναγνωρίζουμε ότι αναπαράγει έτερο δημοσίευμα σε άλλο ιστότοπο- καθίσταται εμφανές ότι δεν υπήρξε σοβαρή έρευνα και διασταύρωση των αιτιάσεων/κατηγοριών, καθώς δεν προκύπτει ότι ρωτήθηκε σχετικά είτε η ΕΑΒ, ή το ΠΝ ή ακόμη και η Lockheed Martin, η οποία έχει αναλάβει μέσω της κυβέρνησης των ΗΠΑ την υλοποίηση του προγράμματος στην ΕΑΒ.

Όπως πολύ σοφά επισημαίνετε στην πρώτη παράγραφο του άρθρου «Προφανώς για όσα καταγγέλλονται θα πρέπει να τοποθετηθούν όλοι οι εμπλεκόμενοι. Το DP θα αναζητήσει τις απαντήσεις. Διαφορετικά, διά της ατόπου, δεν θα έχουμε άλλη επιλογή από το να συμπεράνουμε ότι όσα αναφέρονται ισχύουν», θα έπρεπε να αναζητήσετε αρμοδίως τις απαντήσεις προτού προβείτε στην ανάλογη δημοσίευση -ή αναδημοσίευση αν θέλετε- με το ανάλογο από μέρους σας σχολιασμό. Σε ό,τι αφορά στο τεχνικό μέρος των ερωτημάτων που θέτετε, θα θέλαμε να επισημάνουμε τα ακόλουθα:

• Σαφέστατα και η LM ως κατασκευάστρια εταιρεία γνωρίζει πλήρως τις διαφορές μεταξύ των τύπων του συγκεκριμένου α/φ, είχε πάραυτα τη διαβεβαίωση από ελληνικής πλευράς ότι ο υπο-κατασκευαστής της (ΕΑΒ) είχε τόσο την τεχνογνωσία όσο και την παραγωγική δυνατότητα να φέρει σε πέρας το συγκεκριμένο έργο, εντός των χρονοδιαγραμμάτων που τέθηκαν.
• Το ΠΝ και το ΥΠΕΘΑ υπαγόρευσαν στην κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin Aeronautics να πραγματοποιήσει τη σχετική ανακατασκευή στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ, υποτιμώντας τις δυσκολίες που η ΕΑΒ αντιμετώπιζε σε θέματα ανθρωποδύναμης τόσον ποσοτικά όσο και ποιοτικά.

• Η δομική αναβάθμιση περιλαμβάνει την αντικατάσταση του κεντρικής τμήματος της πτέρυγας και πληθώρα άλλων δομικών στοιχειών που τοποθετούνται στο αεροσκάφος με συγκεκριμένη σειρά και κατόπιν μετρήσεων υψηλής ακρίβειας. Η δομική αναβάθμιση έχει ολοκληρωθεί στο πρώτο αεροσκάφος με απόλυτη επιτυχία και υλοποιείται με πολύ ποιο γρήγορο ρυθμό στα υπόλοιπα αεροσκάφη.

• Σε αυτό το αποτέλεσμα συνέβαλαν οι αναλυτικές οδηγίες εργασίας που εκπονήθηκαν από την ΕΑΒ Α.Ε σε συνεργασία με την κατασκευάστρια εταιρεία και με βάση τα κατασκευαστικά σχέδια του α/φ.

• Η αναβάθμιση της δομικής ακεραιότητας του αεροσκάφους από ελαφριά σε βαριά διαμόρφωση, αποτέλεσε και τον βασικό σκοπό του προγράμματος για την αύξηση του ορίου ζωής και της επιχειρησιακής του εκμετάλλευσης κατά δεκαπέντε (15) χιλιάδες ώρες.
• Το πρώτο MLU αεροσκάφος είναι στη φάση λειτουργικών ελέγχων συστημάτων με ήδη τοποθετημένους και τους τέσσερις κινητήρες μαζί με έλικες. Η απόλυτη εφαρμογή κατά την τοποθέτηση των κινητήρων στα τροποποιημένα ατρακτίδια ήταν αποτέλεσμα της επιτυχημένης και βάση των προδιαγραφών τοποθέτησης των νέων δοκών από το προσωπικό της αναβάθμισης.

Το όλο πρόγραμμα έχει τέσσερα μέρη:

α) Την κατασκευή των νέων δομικών τμημάτων (πτερύγια, ουραίο, δάπεδα κλπ).
β) Τις εργασίες γενικής επισκευής στο αεροσκάφος που περιλαμβάνει δομικά μέρη, καλωδιώσεις, λειτουργικό σύστημα πτήσης, κ.ά.
γ) Την ανάπτυξη του νέου τακτικού συστήματος – του πλέον σύγχρονου για α/φη P-3B.
δ) Την εγκατάσταση όλων των ανωτέρων στο α/φος, μαζί με τις νέες σύγχρονες ηλεκτρικές συσκευές και αισθητήρες, τις νέες θέσεις των χειριστών του τακτικού συστήματος, συστημάτων επικοινωνίας, ναυσιπλοΐας κ.α.

• Από τα ανωτέρω τέσσερα μέρη του προγράμματος αυτό που καθυστερεί αφορά στις εργασίες της ΕΑΒ, και τούτο διότι η ανθρωποδύναμη που σήμερα απασχολεί η ΕΑΒ στο πρόγραμμα είναι περίπου το 50% των απαιτούμενων θέσεων. Οι λόγοι είναι γνωστοί: καθυστερημένες εγκρίσεις από το αρμόδιο Υπουργείο για τις σχετικές προσλήψεις (Οικονομικών) και στη συνέχεια καθυστερημένη εκπαίδευση κλπ.
• Η συσσωρευμένη καθυστέρηση στο πρόγραμμα οφείλεται στην έκταση της τροποποίησης, στην συνεχώς μειούμενη ανθρωποδύναμη της ΕΑΒ Α.Ε λόγω αποχωρήσεων και παραιτήσεων και την μη ικανοποιητική αναπλήρωση του προσωπικού, ώστε να καλύπτονται οι εργασίες σε όλα τα ενταγμένα αεροσκάφη ταυτόχρονα.

• Επιπρόσθετα, η χρονοβόρα διαδικασία προμήθειας υλικών – ανταλλακτικών, αλλά και οι χρόνοι που αναλώνονται στη διαδικασία εκτελωνισμού των υλικών που προμηθεύεται η ΕΑΒ Α.Ε. επιτείνουν το πρόβλημα.

• Τέλος, με την ανάθεση του προγράμματος αναβάθμισης των F-16 σε Viper κατ’ απαίτηση της Ελληνικής πλευράς, οι διαθέσιμοι πόροι της ΕΑΒ για το πρόγραμμα των P-3 μειώθηκαν περαιτέρω.

• Από την πλευρά της η LM έχει κάνει ό,τι ήταν δυνατό προκειμένου να ενισχύσει την ΕΑΒ τόσο σε τεχνικό επίπεδο, όσο και σε προσφορά εργατοωρών, διαθέτοντας με δικά της έξοδα τα τελευταία 2 έτη προσωπικό με εμπειρία στον συγκεκριμένο τύπο από την αγορά. Συγκεκριμένα, η εταιρεία διαθέτει σε καθημερινή βάση πάνω από το 40% των τεχνικών που συνολικά απασχολούνται στο πρόγραμμα προκειμένου να καλύψει τις ελλείψεις που αντιμετωπίζει η ΕΑΒ, αλλά ακόμη και ο αριθμός αυτός δε είναι αρκετός για την ταυτόχρονη προώθηση των εργασιών και στα 4 α/φ.

• Σε ό,τι αφορά στην κατεπείγουσα ανάγκη κάλυψης των επιχειρησιακών απαιτήσεων του ΠΝ (την περίοδο 2015) την οποία μνημονεύετε, θεωρούμε σκόπιμο να προωθήσετε τα ερωτήματά σας αρμοδίως, πλην όμως όπως και εσείς αναφέρετε, τα τελευταία P-3B του ΠΝ καθηλώθηκαν το 2009, άρα το 2015 μετρούσαμε ήδη έξι (6) χρόνια χωρίς α/φ ναυτικής συνεργασίας και των δυνατοτήτων που αυτά προσφέρουν στο επιχειρησιακό επίπεδο.

• Σε ό,τι αφορά στα αποσυρόμενα Ρ-3C της RAAF, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι τα συγκεκριμένα α/φ έχουν πλέον στην πλειονότητά τους αποσυρθεί και αντικατασταθεί με άλλα, ενώ η αναβάθμισή τους στο επίπεδο των αναβαθμιζόμενων Ρ-3 του ΠΝ, θα απαιτούσε αντίστοιχο πρόγραμμα εκτεταμένων τροποποιήσεων, αναβαθμίσεων, με όμοιο αν όχι μεγαλύτερο χρονοδιάγραμμα.

• Σημειώνουμε επίσης ότι η διαμόρφωση των Ελληνικών αεροσκαφών P3 θα είναι μοναδική στον κόσμο και θα υπερτερεί σε συστήματα πλοήγησης, επικοινωνίας, ειδικών αποστολών και ελέγχου συστημάτων τόσο σε σχέση με οποιοδήποτε άλλα P-3, όσο και με άλλα αντίστοιχα και νεότερα οπλικά συστήματα.


Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.