Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Καταδρομικό CG-69 Vicksburg, η Ενδιάμεση λύση του Πολεμικού Ναυτικού που δεν πρέπει να χαθεί!

   Το σημερινό άρθρο προφανώς είναι σχετικό με τα αμερικανικά καταδρομικά κλάσης Ticonderoga, χωρίς όμως να έχει ως στόχο να παρουσιάσει γι...

  



Το σημερινό άρθρο προφανώς είναι σχετικό με τα αμερικανικά καταδρομικά κλάσης Ticonderoga, χωρίς όμως να έχει ως στόχο να παρουσιάσει για άλλη μια φορά το πόσο ισχυρές μονάδες είναι. Αυτό που θέλουμε να δείξουμε με παράδειγμα ένα συγκεκριμένο πλοίο της κλάσης, που είναι υπό απόσυρση, έχοντας όμως περάσει γενικό εκσυγχρονισμό (!), πόσο μπορεί να έχει μειωθεί το κόστος συντήρησης του αν θελήσουμε να το εντάξουμε στο Πολεμικό Ναυτικό. Και άρα πως αυτό μπορεί να προσφέρει στην μαχητικότητα του, χωρίς να “απομυζά” τεράστιους πόρους.

Η θέση που διατυπώνουμε είναι ξεκάθαρη. Το Πολεμικό Ναυτικό πρέπει να ισχυροποιηθεί άμεσα και ιδανικά αυτό έπρεπε να είχε γίνει χθες. Η περίοδος της βαριάς πολύχρονης μνημονιακής κρίσης που απέτρεψε την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων έχει περάσει. Επιπλέον εάν τα προηγούμενα χρόνια υπήρχε και μια σχετική χαλαρότητα στις αποφάσεις περί εξοπλιστικών λόγω της υποτυπώδους ισορροπίας με την Τουρκία και του γεγονότος ότι οι πλωτές μονάδες μας δεν μετρούσαν τόσα χρόνια στην πλώρη τους, πλέον αυτό δεν υφίσταται.

Οι φρεγάτες κλάσης S όσο και αν είναι καταπληκτικά σκαριά πλέον αγγίζουν επικίνδυνα τον μισό αιώνα εντατικής χρήσης. Συγκεκριμένα η F462 Κουντουριώτης έχει ημερομηνία τοποθέτησης τρόπιδας την 8η Απριλίου 1975! Από την άλλη οι φρεγάτες κλάσης MEKO200ΗΝ αν και νεότερες, δεν εκσυγχρονίστηκαν έγκαιρα με αποτέλεσμα το μεγαλύτερο μέρος του ηλεκτρονικού εξοπλισμού τους να θεωρείται ξεπερασμένο. Το “ξεπερασμένο” είναι ένα μέρος του προβλήματος, το άλλο είναι πως πλέον δεν υπάρχουν ανταλλακτικά για τη συντήρηση του εξοπλισμού τους.

Ενίσχυση του ΠΝ, πολλές ευκαιρίες με ισχνό αποτέλεσμα

Για λόγους που δεν αποτελούν μέρος του παρόντος άρθρου, το Πολεμικό Ναυτικό δεν κατάφερε να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που του δόθηκαν πολλές φορές (έπειτα από την τελευταία αγορά των μεταχειρισμένων φρεγατών κλάσης S, πριν από 20 χρόνια), για την απόκτηση τόσο μεταχειρισμένων όσο και καινούργιων μονάδων.

Σκάφη όπως τα αντιτορπιλλικά Kidd, Spruance, οι φρεγάτες L class και M class (αυτές που ήδη υπηρετούν στο ναυτικό της Χιλής), οι O.H.Perry αλλά και οι Adelaide (κι εδώ η Χιλή πάλι βρέθηκε μπροστά μας), προσφέρθηκαν ως αξιόλογες μεταχειρισμένες προσθήκες, ενώ LCF, Fremm, η επέκταση ναυπήγησης των MEKO και το πρόγραμμα της Φρεγατοκορβέτας, θα μετάγγιζαν νέο αίμα σε ένα Ναυτικό που είχε μεγάλη ανάγκη σε μονάδες. Όλα αυτά τα είδαμε να περνούν από μπροστά μας, αλλά εμείς να μην κάνουμε τίποτα.

------------------------------------------


Φτάνοντας στις εξαγγελίες του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ το 2020, τέθηκε ένα ρεαλιστικό πλάνο επαύξησης της μαχητικής ισχύος του ΠΝ με την αγορά τεσσάρων νέων φρεγατών, τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων ΜΕΚΟ και την απόκτηση μεταχειρισμένων σκαφών ως ενδιάμεση λύση. Δεν πρέπει να το ξεχνάμε αυτό, δεν θα μπορούσαμε ποτέ να συμπληρώσουμε τους απαραίτητους αριθμούς των απαιτούμενων πλοίων χωρίς αγορά μεταχειρισμένων.

Σήμερα λοιπόν βλέπουμε να έχει καλυφθεί μόνο το πρώτο σκέλος της εξαγγελίας του 2020, και αυτό μερικώς, που αφορά την αγορά νέων φρεγατών, έπειτα από την υπογραφή σύμβασης για τη ναυπήγηση των τριών φρεγατών FDI, (ελπίζουμε σύντομα να ενεργοποιηθεί η option για την απόκτηση της τέταρτης). Το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ΜΕΚΟ αν και εμφανίζεται ως ειλημμένη απόφαση, δεν έχει ακόμη ανατεθεί, ενώ το πρόγραμμα ενδιάμεσης λύσης ακυρώθηκε ή το ΠΝ δείχνει να μην ενδιαφέρεται πλέον.



Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.