Tελευταια Νεα

Πέμπτη, Απριλίου 14, 2022

Σούπερ μάρκετ: Πτώση πωλήσεων και νέες ανατιμήσεις - Φοβοι για ελλείψεις στο ράφι









Τις αλλαγές στις αγοραστικές συμπεριφορές των Ελλήνων καταναλωτών μετά το ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19 αλλά και τον πρόσφατο πόλεμο στην Ουκρανία ανέλυσε σε σχετική μελέτη της NielsenIQ η Ντορίνα Φυντάνη, consumer insights leader της εταιρείας.

Σε γενικές γραμμές προκύπτει ότι οι Έλληνες, στη συντριπτική τους πλειονότητα, είναι πολύ προσεκτικοί στη διαχείριση των εξόδων τους, αγοράζουν κυρίως τα απολύτως απαραίτητα, ενώ συνεχίζουν το... κυνήγι προσφορών που γίνονται στη λιανική.

Ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των ερωτηθέντων θεωρούν ότι θα επηρεαστούν και τη φετινή χρονιά από την πανδημία -σε συνδυασμό και με τις εξελίξεις στην Ουκρανία- περιμένοντας περαιτέρω ανατιμήσεις και έλλειψη σε κάποια αγαθά πρώτης ανάγκης. Στον αντίποδα, εμφανίζονται πιο αισιόδοξοι για το 2023.

Στοιχεία έρευνας NielsenIQ
Περίοδος: 31/3-4/4/2022
Δείγμα: 600 άτομα (μέσω διαδικτύου)
Ηλικίες: 18-65 ετών
Μόλις το 23% θα συνεχίσουν τη ζωή τους χωρίς φόβο για την πανδημία

Πιο αναλυτικά, το 43% των Ελλήνων καταναλωτών (έναντι 28% του μέσου παγκόσμιου όρου) εκτιμούν ότι θα επηρεαστούν από την πανδημία και το 2022. Από την άλλη πλευρά, το 44% (έναντι 53%) είναι αισιόδοξοι για το 2023.

Σημειώνεται ότι το 23% θα συνεχίσουν τη ζωή τους χωρίς φόβο για την πανδημία, ωστόσο οι περισσότεροι (59%) θα συνεχίσουν να παίρνουν προφυλάξεις.

Η κ. Φυντάνη ανέφερε ότι, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, το 32% των Ελλήνων καταναλωτών (έναντι 23% που είναι ο παγκόσμιος μέσος όρος) έχουν υποστεί οικονομικές απώλειες μετά την πανδημία και δεν έχουν επανέλθει. Από την άλλη, 17% (έναντι 21%) είχαν πρόσκαιρες απώλειες και έχουν πλέον μεγαλύτερη εμπιστοσύνη για το μέλλον.
8 στους 10 έχουν «νιώσει» τις αυξήσεις στις εβδομαδιαίες δαπάνες τους

Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το 99% των Ελλήνων καταναλωτών έχουν διαπιστώσει το πληθωριστικό περιβάλλον στη χώρα μας, το οποίο έχει επιστρέψει σε επίπεδα του 1995.

Επίσης, 82% (έναντι 56% διεθνώς) έχουν «νιώσει» τις αυξήσεις στις εβδομαδιαίες τους δαπάνες και κυρίως σε ηλεκτρισμό, νερό, αέριο, είδη μαναβικής και καύσιμα για μεταφορές.

Πού έχουν δει αυξήσεις τιμών οι Έλληνες καταναλωτές (ποσοστό)

 
Οι επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία

Ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι απαντήσεις των Ελλήνων καταναλωτών για το τι αναμένουν στη χώρα μας μετά τη στρατιωτική εισβολή των Ρώσων στην Ουκρανία.
93%: μεγαλύτερες αυξήσεις στα τρόφιμα
85%: περαιτέρω άνοδο των ενεργειακών τιμών
77%: επιπτώσεις στην οικονομία και τα εισοδήματα
70%: νέες αυξήσεις στα μεταφορικά κόστη
60%: επιπτώσεις στον τουρισμό
52%: ελείψεις σε βασικά αγαθά
43%: επιτάχυνση πολιτικών εξελίξεων
Προσοχή στη διαχείριση των δαπανών

Αναφορικά με τη φετινή χρονιά, η consumer insights leader της NielsenIQ υπογράμμισε ότι το 87% των καταναλωτών προσέχουν τη διαχείριση των εξόδων τους.

Strugglers (έχουν υποφέρει από οικονομική ανασφάλεια κάτι που συνεχίζεται ακόμα): 32%
Rebounders (έχουν βιώσει απώλειες εισοδήματος ή εργασίας αλλά αισθάνονται ότι έχουν ανακάμψει): 17%
Cautious (δεν έχουν επηρεαστεί οικονομικά αλλά διαχειρίζονται με μεγάλη προσοχή τα έξοδα τους): 38%
Unchanged (δεν έχουν επηρεαστεί και θα συνεχίζουν να ξοδεύουν τα ίδια χρήματα): 10%
Thrivers (αποταμίευσαν χρήματα και αισθάνονται μεγαλύτερη οικονομική ασφάλεια): 3%

 


Διαφορετική στρατηγική από κάθε καταναλωτή

Η πλειονότητα των καταναλωτών θα ακολουθήσουν διαφορετικές στρατηγικές στη διαχείριση των δαπανών τους, με το loyalty να ξεθωριάζει. Είναι δε αξιοσημείωτο ότι μόλις το 2% δεν ασχολείται με τη διαχείριση των εξόδων. Μεταξύ άλλων:
39% επιλέγουν χαμηλότερες τιμές από συγκεκριμένη προϊοντική γκάμα
31% αναμένουν τα προϊόντα που θέλουν όταν βγουν σε πρωθητική ενέργεια
30% επιλέγουν χαμηλότερες τιμές ανεξαρτήτως brand


« Προηγουμενη
Επομενη »