Tελευταια Νεα

Δευτέρα, Οκτωβρίου 11, 2021

Μαρία Κάλλας: Γιατί τους εκνεύρισε όλους το χρυσό άγαλμα της μεγάλης Ελληνίδας κοντά στο Ηρώδειο!







Κι ύστερα λένε ότι οι Έλληνες δεν ασχολούνται με την Τέχνη. Μια βόλτα στα social media αυτό το weekend, όπου τα σχόλια για το άγαλμα της Μαρίας Κάλλας έπεφταν βροχή, θα σας πείσουν για το αντίθετο.

Είναι ο Γκάντι με γόβες. Το αγαλματάκι των Όσκαρ με κότσο σινιόν. Είναι ο κακός από το Terminator 2. Είναι η Καιτούλα στο βίντεο κλιπ του τραγουδιού «Ατόφιο χρυσάφι». Είναι μπομπονιέρα από τον γάμο του Τραμπ. Ή μήπως το χρυσό ανθρωποειδές C-3po στο Star Wars του Τζορτζ Λούκας… Αυτά είναι μονάχα μερικά από σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα για το νέο άγαλμα της Μαρίας Κάλλας, του οποίου τα αποκαλυπτήρια μόλις έγιναν σε μια γωνιά της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, κοντά στο Ηρώδειο. Και ήταν τα πιο συγκρατημένα, διότι υπήρξαν κι άλλα πολλά σχόλια, περισσότερο παθιασμένα και επιθετικά.

Γιατί όμως το άγαλμα που φιλοτέχνησε η καταξιωμένη γλύπτρια Αφροδίτη Λίτη, καθηγήτρια στον Τομέα Γλυπτικής στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας και μέλος στο Δ.Σ. του Μουσείου της Ακρόπολης, προκάλεσε τόσο πολλές αντιδράσεις; Η Αφροδίτη Λίτη έχει χειροκροτηθεί στην Ελλάδα και έργα της, όπως οι Κουκουβάγιες ή οι Πεταλούδες, έχουν εντυπωσιάσει το κοινό. Το άγαλμα για την κορυφαία Ελληνίδα υψίφωνο, ωστόσο, σοκάρισε.

Τι ήταν αυτό που δεν άρεσε στο κοινό και υποδέχθηκε τόσο άσχημα ένα έργο τέχνης, το οποίο ήθελε να αποτίσει φόρο τιμής στη Μαρία Κάλλας; Κι όταν λέω «δεν άρεσε στο κοινό» δεν εννοώ ότι το κανιβάλισαν μόνο κάποια γνωστά-άγνωστα μηδενιστικά τρολ του Twitter, αλλά και μετρημένοι άνθρωποι της Τέχνης, που συνήθως τοποθετούνται προσεκτικά και ψύχραιμα, αλλά αυτή τη φορά εκφράστηκαν απαξιωτικά.

Διάβασα ότι η απάντηση είναι απλή: είναι ο ίδιος ο μύθος της Μαρίας Κάλλας που δεν επιτρέπει ερμηνείες και απεικονίσεις, δεν επιτρέπει σε κανέναν να τον αγγίξει. Η Μαρία Κάλλας στην Ελλάδα είναι κάτι σχεδόν ιερό. Ο μύθος της έχει γίνει ακόμα πιο μεγάλος κι από την ίδια. Τόσο μεγάλος και ιερός που προκαλεί υστερία και ένα απέραντο λαϊκό προσκύνημα σαν αυτό που είδαμε να εκτυλίσσεται πρόσφατα με την περιφορά της Μπελούτσι και της Αμπράμοβιτς που την υποδύθηκαν ταυτόχρονα στην Αθήνα.

Για τον ίδιο ακριβώς λόγο, ενδεχομένως, σοκάρισε τόσο και η βιογραφία «Cast a diva: Η κρυφή ζωή της Μαρίας Κάλλας» (θα κυκλοφορήσει στα ελληνικά σύντομα από τις Εκδόσεις Παπαδόπουλος), που αποκαλύπτει μια γυναίκα αδύναμη, με μαζοχιστική ψυχοσύνθεση, που όλη της τη ζωή καταδυναστευόταν από κάποιον: από τη μητέρα της που την εκμεταλλευόταν, από τον Μενεγκίνι που, σύμφωνα με τη βιογράφο Spence lyndsy, την έκλεβε και την πατρονάριζε, από τον Ωνάση που, όπως αποκαλύπτει το βιβλίο, την εξευτέλιζε, την ταπείνωνε δημοσίως και «τη νάρκωνε, κυρίως για σεξουαλικούς σκοπούς-(ενέργειες) που σήμερα θα χαρακτηρίζονταν ως βιασμός», για να την παρατήσει τελικά και να προχωρήσει σε έναν γάμο συμφέροντος με την Τζάκι Κένεντι.



ΔΕΙΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ


« Προηγουμενη
Επομενη »