Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

Lynx Kf-41: Το Τεθωρακισμένο Όχημα Μάχης που προτείνουν οι Γερμανοί στον Ελληνικό Στρατό

Όπως σας αναφέραμε, σε σχετική ανάρτηση μας, οι Γερμανοί προτείνουν στον Ελληνικό Στρατό (ΕΣ), το τεθωρακισμένο όχημα μάχης Lynx Kf-41 (170...





Όπως σας αναφέραμε, σε σχετική ανάρτηση μας, οι Γερμανοί προτείνουν στον Ελληνικό Στρατό (ΕΣ), το τεθωρακισμένο όχημα μάχης Lynx Kf-41 (170 οχήματα, μαζί με 200 μεταχειρισμένα Marder-1A3). Το όχημα, το οποίο είναι εξέλιξη του γνωστού τεθωρακισμένου οχήματος Puma, είναι μια εξαιρετικά ισχυρή υποψηφιότητα και ένα από τα κορυφαία τεθωρακισμένα οχήματα μάχης στον κόσμο. Για το λόγο αυτό αποφασίσαμε να το παρουσιάσουμε, για να γνωρίσουμε καλύτερα τις επιδόσεις και τα χαρακτηριστικά του. Αρχικά, να πούμε ότι η πρόταση των Γερμανών δεν κατατέθηκε τυχαία. Έγινε στο πλαίσιο της πρόθεσης του ΕΣ να αποκτήσει ένα νέο τεθωρακισμένο όχημα μάχης, για τον εξοπλισμό των Μηχανοκίνητων Ταγμάτων Πεζικού των Τεθωρακισμένων Ταξιαρχιών.

Κατά γενική ομολογία τα τεθωρακισμένα οχήματα του ΕΣ είναι παλαιά, ενσωματώνουν παρωχημένες τεχνολογίες και δεν ανταποκρίνονται στο σύγχρονο πεδίο μάχης. Μόνο τα «Λεωνίδας» θα μπορούσαν, φυσικά μετά από αναβάθμιση, να διατηρηθούν σε ικανοποιητικό επίπεδο και σε υπηρεσία για 15-20 ακόμη χρόνια. Επιλογές αναβάθμισης των M-113 υπάρχουν, αν αυτό τελικά κρίνει ορθό ο ΕΣ, αλλά η άποψη μας είναι ότι θα πρέπει να δρομολογηθεί η σταδιακή αντικατάσταση τους (ενδεικτικά αναφέρουμε τις αξιόλογες προτάσεις της ελληνικής EODH τόσο για την αναβάθμιση των Μ-113 όσο και των «Λεωνίδας»). Σε κάθε περίπτωση, ένα είναι βέβαιο: Ο ΕΣ χρειάζεται ένα νέο τεθωρακισμένο όχημα μάχης.

Οι επιλογές είναι είτε μια σχεδίαση από το εξωτερικό ή εγχώρια ανάπτυξη ενός νέου τεθωρακισμένου οχήματος, που να ικανοποιεί τις επιχειρησιακές ανάγκες του ΕΣ και θα δώσει αντικείμενο εργασίας στην ελληνική αμυντική βιομηχανία. Ωστόσο, υπάρχει και η παράμετρος της ποσότητας, δηλαδή του μεγάλου αριθμού των τεθωρακισμένων οχημάτων που χρίζουν αντικατάστασης (για τις δυνητικές επιλογές νέου τεθωρακισμένου οχήματος μάχης για τον ΕΣ μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στο άρθρο μας «Ελληνικός Στρατός και ερπυστριοφόρα οχήματα: Οι δυνητικές επιλογές και η ευκαιρία της εγχώριας λύσης», 23 Απριλίου 2020). Στο άρθρο αυτό είχαμε εκφράσει την άποψη ότι η αντιμετώπιση του προβλήματος της μαζικής γήρανσης και επιχειρησιακής απαξίωσης των τεθωρακισμένων οχημάτων του ΕΣ απαιτεί έναν συνδυασμό λύσεων, βραχυπρόθεσμης, μεσοπρόθεσμης και μακροπρόθεσμης προοπτικής. Συγκεκριμένα, είχαμε προτείνει τα εξής:

«1/ Άμεση προμήθεια 164 νέων τεθωρακισμένων οχημάτων μάχης από το εξωτερικό, με συμπαραγωγή, για τον εξοπλισμό των Μηχανοκίνητων Ταγμάτων των Τεθωρακισμένων Ταξιαρχιών. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα λύσει το μείζον και επείγον θέμα της συνοδείας και της αρμονικής συνεργασίας των Leopard-2 με ένα σύγχρονο τεθωρακισμένο όχημα μάχης.

2/ Αναβάθμιση των 491 «Λεωνίδας» έτσι ώστε να παραμείνουν ικανά για 15-20 χρόνια. Η αναβάθμιση των «Λεωνίδας» θα προσέφερε στον ΕΣ μια ενδιάμεση λύση κάλυψης άμεσων και πιεστικών αναγκών και παράλληλα θα κερδίζαμε χρόνο για την ανάπτυξη ενός ελληνικού τεθωρακισμένου οχήματος.

3/ Ανάπτυξη ενός ελληνικού τεθωρακισμένου οχήματος. Ας μην ξεχνάμε, και αυτό είναι μια πολύ μεγάλη ευκαιρία-πλεονέκτημα, ότι η ανάπτυξη ενός τεθωρακισμένου οχήματος δεν θα ξεκινήσει από το μηδέν, αλλά θα βασιστεί στο «Κένταυρος». Η «μαγιά» υπάρχει, αν και είναι 20 ετών παλαιά, αλλά υπάρχει. Φυσικά το «Κένταυρος» θα πρέπει να επανασχεδιαστεί, προκειμένου να ενσωματώσει όλες τις τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν στο μεταξύ προκύψει, στους τομείς της θωράκισης και προστασίας, του οπλισμού και της επίγνωσης της τακτικής κατάστασης. Ωστόσο, ακόμα και σ’ αυτή την περίπτωση ο χρόνος που θα χρειαστούμε θα είναι πολύ μικρότερος από το χρόνο που θα χρειαζόμασταν αν ξεκινούσαμε από το μηδέν».

Ας περάσουμε τώρα στην περίπτωση των Lynx, το οποίο αναπτύχθηκε από την Rheinmetall και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην έκθεση «Eurosatory 2016», στην έκδοση Kf-31, ενώ η έκδοση Kf-41 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην «Eurosatory 2018». Η έκδοση Kf-31 (Kettenfahrzeug 31) έχει μέγιστο βάρος μάχης 35-38 τόνους και μπορεί να μεταφέρει τρία (3) άτομα πλήρωμα (οδηγός, πυροβολητής, αρχηγός) και εξαμελή ομάδα μάχης. Η έκδοση Kf-41 έχει μέγιστο βάρος μάχης 50 τόνους και μπορεί να μεταφέρει τρία (3) άτομα πλήρωμα (οδηγός, πυροβολητής, αρχηγός) και οκταμελή ομάδα μάχης. Και τα δύο (2) οχήματα μπορούν να διαμορφωθούν σε εκδόσεις: Μάχης, μεταφοράς προσωπικού, διοίκησης και ελέγχου, αναγνώρισης, διακομιδής τραυματιών και περισυλλογής.


Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.