Tελευταια Νεα

Παρασκευή, Μαρτίου 19, 2021

Κι ακόμη δεν είδαμε τίποτα... Υπό διάλυση η τουρκική Πολεμική Αεροπορία






''Οι πιλότοι των μαχητικών δεν είναι φτηνοί. Η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ εκτιμά ότι η εκπαίδευση ενός νέου πιλότου για να πετάξει ένα αεροπλάνο σαν το F-35 κοστίζει 11 εκατομμύρια δολάρια. Και αυτό δεν μετρά την ανεκτίμητη εμπειρία ενός βετεράνου πιλότου που πετά για χρόνια. Γι 'αυτό η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ είναι πρόθυμη να προσφέρει μπόνους μισού εκατομμυρίου δολαρίων για να διατηρήσει έμπειρους πιλότους μαχητικών'', αναφέρει το nationalinterest.org.

''Έτσι ένα έθνος που ρίχνει τους πιλότους των μαχητικών του στη φυλακή δεν σπαταλά μόνο χρήματα, αλλά και έναν εξαιρετικά πολύτιμο πόρο. Ωστόσο, στο όνομα της πολιτικής, η κυβέρνηση της Τουρκίας έχει εκκαθαρίσει την αεροπορική της δύναμη τόσο άσχημα που δεν μπορεί να πετάξει τα μαχητικά της F-16.

Το πρόβλημα ξεκίνησε στις 15 Ιουλίου 2016, όταν μέλη του στρατού της Τουρκίας «φέρεται» να ξεκίνησαν πραξικόπημα για την ανατροπή της ισλαμιστικής κυβέρνησης του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Η λέξη φέρεται χρησιμοποιείται από πολλούς εντός και εκτός τουρκίας.

Παρά το γεγονός ότι ήταν επαγγελματίες στην ανατροπή πολιτικών κυβερνήσεων (με τέσσερα επιτυχημένα πραξικοπήματα μεταξύ 1960 και 1997), η προσπάθεια του 2016 ήταν γελοία. Οι στρατιώτες προσπάθησαν να απομονώσουν την Κωνσταντινούπολη δημιουργώντας οδοφράγματα στη Γέφυρα του Βοσπόρου - αλλά εμπόδισαν μόνο τις λωρίδες προς μία κατεύθυνση. Το βίντεο στο Youtube έδειχνε στρατιώτες με άρματα μάχης Leopard να παραδίδονται στην αστυνομία και τους πολίτες. Καθώς ο Ερντογάν πετούσε πίσω στην Κωνσταντινούπολη από διακοπές, δύο F-16 της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας τον είχαν εγκλωβισμενο στα αεροσκάφη τους -αλλά απέτυχαν να το καταρρίψουν.

Και ο θρησκευτικός τουρκικός στρατός υποτίθεται ότι ήταν το νότιο προπύργιο του Ψυχρού Πολέμου του ΝΑΤΟ εναντίον των Σοβιετικών; Εάν ναι, είναι θαύμα που το Κρεμλίνο δεν κατέλαβε ποτέ τον Βόσπορο.

Όλοι οι σκεπτικιστές αναρωτιούνταν αν το πραξικόπημα ήταν στην πραγματικότητα μια επιχείρηση ψευδούς σημαίας από την τουρκική κυβέρνηση, με στόχο να παράσχει (ή να προκαλέσει) μια δικαιολογία για να καταργήσει τους κοσμικούς Τούρκους στρατηγούς και τους μυστικούς οπαδούς του εξόριστου κληρικού Fethullah Gulen. Σε κάθε περίπτωση, το πραξικόπημα σταμάτησε σε λιγότερο από μία ώρα και στη συνέχεια η κυβέρνηση του Ερντογάν πήρε την εκδίκηση.

Πολλοί ανώτεροι και ανώτατοι Αξιωματικοι και υπάλληλοι εκκαθαρίστηκαν. Απολύθηκαν περισσότεροι από 300 πιλότοι F-16. Αυτό αφαίμαξε τον τουρκικό στρατό ως πολιτική απειλή και ενίσχυσε τον ολοένα και πιο αυταρχικό κανόνα του Ερντογάν και του νεο-οθωμανικού κόμματος δικαιοσύνης και ανάπτυξης του, το οποίο έχει φυλακίσει πολλούς δημοσιογράφους. Αλλά άφησε μια κενή ερώτηση: ποιος θα έμενε να πετάξει τα μαχητικα της Τουρκίας;

Με τον πόλεμο να μαίνεται στη Συρία και τις τουρκικές δυνάμεις να αρπάζουν τμήματα της βόρειας Συρίας, ο τουρκικός στρατός συνεχίζει να είναι απασχολημένος (συμπεριλαμβανομένου ενός F-16 που κατέρριψε ένα ρωσικό αεροπλάνο πάνω από τη Συρία - ο Τούρκος πιλότος που το έκανε ήταν ένας από αυτούς που καθαιρέθηκαν) Φαίνεται δύσκολη η στιγμή να καθαιρείς το ιπτάμενο προσωπικο σου.

Η τουρκική κυβέρνηση ψάχνει στο εξωτερικό για να καλύψει το έλλειμμα. Ωστόσο, η Ουάσιγκτον απέρριψε ένα αίτημα για αποστολή εκπαιδευτών πτήσης στις ΗΠΑ, αν και οι Τούρκοι πιλότοι λαμβάνουν βασική εκπαίδευση πτήσης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Τουρκία έχει επίσης ζητήσει βοήθεια από το Πακιστάν - το οποίο επίσης πετά F-16 - αν και η εκπαίδευση των Τούρκων πιλότων θα μπορούσε να παραβιάσει τους κανόνες εξαγωγής όπλων των ΗΠΑ. Σε ένδειξη απελπισίας, "η τουρκική κυβέρνηση έχει εκδώσει διάταγμα που απειλεί 330 πρώην πιλότους με την ανάκληση της άδειας πτησης πολιτικων αφων, εκτός εάν επιστρέψουν στην υπηρεσία της Πολεμικής Αεροπορίας για τέσσερα χρόνια", σημειώνει έκθεση του Συμβουλίου του Ατλαντικού.

"Δεν είναι σαφές πώς η απόφαση να υποχρεωθεί η επιστροφή τους στην υπηρεσία θα επηρεάσει το ηθικό της μονάδας", πρόσθεσε η έκθεση.
« Προηγουμενη
Επομενη »