Tελευταια Νεα

Πέμπτη, Φεβρουαρίου 18, 2021

Παναγιωτόπουλος: Eξετάζεται το σενάριο της συντήρησης τριών C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας από ισραηλινή εταιρεία

Η ενεργοποίηση της πρότασης θα εξαρτηθεί από την δυνατότητα της ΕΑΒ

Στις «εναλλακτικές επιλογές ως προς την επίλυση του επείγοντος προβλήματος» της εργοστασιακής συντήρησης των αεροσκαφών (Α/Φ) C-130 της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ) και τις έως τώρα εξελίξεις αναφέρθηκε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νικόλαος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή ο βουλευτής του Κινήματος Αλλαγής Γιώργος Φραγγίδης με θέμα «Εργοστασιακή συντήρηση αεροσκαφών C-130 στο Ισραήλ».


Ο κ. Παναγιωτόπουλος σχολίασε ότι «εάν η ΕΑΒ ήταν σε θέση να εγγυηθεί την έγκαιρη και εντός χρονοδιαγράμματος συντήρηση, επισκευή και απόδοση στην ΠΑ των Α/Φ C130 δεν θα ήταν αναγκαίο η ΠΑ να αναζητά εναγωνίως λύσεις εκτός πλαισίου δυνατοτήτων της ΕΑΒ.


Δεδομένης της χαμηλής διαθεσιμότητας των αεροσκαφών (Α/Φ) C-130 και της μη ικανοποιητικής απόδοσης της ΕΑΒ ως προς το ρυθμό συντήρησης και απόδοσης αυτών στην Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ), μέχρι στιγμής, το ΥΠΕΘΑ εξετάζει εναλλακτικές επιλογές ως προς τη λύση του επείγοντος προβλήματος.


Στο πλαίσιο αυτής της διερευνητικής πρωτοβουλίας, υποβλήθηκε πρόταση από την εταιρεία Israel Aerospace Industries (ΙΑΙ) του Ισραήλ για τη συντήρηση και απόδοση στην ΠΑ τριών Α/Φ C-130 εντός συγκεκριμένου και δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος».


«Αυτή την περίοδο», πρόσθεσε, «είναι σε εξέλιξη οι διαδικασίες για την έγκριση ενεργοποίησης υποπρογράμματος για τη σύναψη διακρατικής συμφωνίας κατόπιν διαπραγμάτευσης με την κυβέρνηση του Ισραήλ στο πλαίσιο του ν.4705/2020 (σ.σ. πρόκειται για τη συμφωνία μεταξύ του υπουργείου Άμυνας του κράτους του Ισραήλ και του υπουργείου Εθνικής Άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας για την προμήθεια εξοπλισμού και υπηρεσιών άμυνας), για την ανάληψη από την εταιρεία IAI των εργασιών της αποσυναρμολόγησης και μεταφοράς στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Ισραήλ και την εκτέλεση 6ετούς εργοστασιακής συντήρησης τριών αεροσκαφών (Α/Φ) C-130Η, ώστε να καταστούν ικανά πτητικά. Αναφορικά με το τελικό κόστος, αυτό θα προσδιοριστεί μετά την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης».


Παράλληλα επισήμανε ότι «η έγκριση του σχετικού υποπρογράμματος από την Βουλή των Ελλήνων δεν συνεπάγεται αυτομάτως την φάση ενεργοποίησης και υλοποίησής του. Η σχετική απόφαση θα εξαρτηθεί από την δυνατότητα της ΕΑΒ να υλοποιήσει την πρόταση που έχει υποβάλει».


Αναφερόμενος στο χρονοδιάγραμμα παραδόσεων στην Πολεμική Αεροπορία των τεσσάρων C-130 που βρίσκονται ενταγμένα στην ΕΑΒ ΑΕ, σύμφωνα με την έγγραφη δέσμευση της ίδιας της εταιρείας, θα αποδοθούν: Τρία εντός του τρέχοντος έτους και ένα εντός του πρώτου εξαμήνου του 2022. Εκτός των τεσσάρων Α/Φ που βρίσκονται ενταγμένα στην ΕΑΒ και των τριών Α/Φ για τα οποία εξετάζεται το σενάριο της συντήρησής τους από την ΙΑΙ, επιπρόσθετα υφίσταται και αριθμός Α/Φ που τελούν εν αναμονή ένταξης στην ΕΑΒ, κατέληξε.


Προτεραιότητα για την Πολεμική Αεροπορία αποτελεί η ανανέωση του στόλου με καινούρια οχήματα ανεφοδιασμού



Προτεραιότητα για την Πολεμική Αεροπορία αποτελεί η ανανέωση του στόλου με καινούρια οχήματα ανεφοδιασμού εδάφους, σύγχρονης τεχνολογίας, τόνισε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος, σε απάντηση της σχετικής ερώτησης, που κατέθεσαν οι βουλευτές Γ. Φραγγίδης και Β. Κεγκέρογλου με θέμα «Υλοποίηση Προγράμματος Παροχής Οχημάτων Ανεφοδιασμού Αεροσκαφών/Κηροζινοφόρων Οχημάτων της Πολεμικής Αεροπορίας στο πλαίσιο του προγράμματος Επενδύσεων Εφοδιασμού & Ασφάλειας (SSI) των αεροσκαφών (Α/Φ) F-16».


Υπενθύμισε, δε, το εν λόγω πρόγραμμα δεν έχει ξεκινήσει να υλοποιείται ενώ αναμένεται εντός του Φεβρουαρίου «η συγκρότηση της επιτροπής ελέγχου και παραλαβών».


«Η ευθύνη υλοποίησης του προγράμματος ανήκε στην Lockheed Martin βάσει του προγράμματος SSI των αεροσκαφών F-16. Σε ό,τι αφορά στη συμβατική περιγραφή του προγράμματος, περιλαμβάνεται πλήρης τεχνική προδιαγραφή των προς κατασκευή οχημάτων, καθώς και των υποχρεώσεων της εταιρείας που θα αναλάβει την υλοποίηση του προγράμματος» πρόσθεσε ο υπουργός.


«Οι προδιαγραφές και απαιτήσεις έχουν λάβει τη σύμφωνη γνώμη του επιχειρησιακού φορέα, δηλαδή του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας (ΓΕΑ)» υπογράμμισε ενώ συμπλήρωσε ότι «το πρόγραμμα εντάχθηκε στη Συμφωνία Ασφάλειας Εφοδιασμού και Πληροφοριών SSΙ 01/2019 λαμβάνοντας υπόψη, την ουσιώδη απαίτηση κάλυψης αναγκών και επαύξησης των επιχειρησιακών δυνατοτήτων και ετοιμότητας της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), που συνδέονται άμεσα με την επιχειρησιακή εκμετάλλευση των, υπό την κύρια προμήθεια, παρεχόμενων αναβαθμισμένων αεροσκαφών F-16».


Στο πρόγραμμα προβλέπεται «η παροχή πλήρους τεχνικής και εφοδιαστικής υποστήριξης των οχημάτων κατά τη διάρκεια της παρεχόμενης περιόδου εγγύησης, συγκεκριμένα 2 έτη ή 100.000 χιλιόμετρα όποιο έρθει πρώτο, υπό την ευθύνη της ελληνικής εταιρείας που θα αναλάβει την υλοποίηση του προγράμματος» συνέχισε ο Ν. Παναγιωτόπουλος.


Ξεκαθάρισε, επίσης, ότι το συγκεκριμένο πρόγραμμα «προτάθηκε από την Πολεμική Αεροπορία, με σκοπό την αντικατάσταση παλαιών βυτιοφόρων οχημάτων που κατασκευάστηκαν την δεκαετία του 1970. Ως εκ τούτου, προτεραιότητα για την Πολεμική Αεροπορία αποτελεί η ανανέωση του στόλου με καινούρια οχήματα σύγχρονης τεχνολογίας και όχι ο εκσυγχρονισμός οχημάτων που έχουν υπερβεί τα 50 έτη χρήσης».


 


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

« Προηγουμενη
Επομενη »