Page Nav

HIDE

Pages

Classic Header

{fbt_classic_header}

ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ - ΣΚΛΑΒΕΣ ΠΑΤΡΙΔΕΣ

Breaking News:

latest

«Στην εντατική» οι ταχυμεταφορές: Kατά 80% αυξήθηκαν οι παραγγελίες ενόψει εορτών

Στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν στο 30% - Μέχρι και δύο εβδομάδες φ...

Στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν στο 30% - Μέχρι και δύο εβδομάδες φθάνει η καθυστέρηση στην παράδοση παραγγελιών από καταστήματα που διαθέτουν e-shop - Tι δηλώνουν εκπρόσωποι εταιρειών στο protothema.gr

Αναστάτωση έχει προκληθεί τις τελευταίες εβδομάδες σχετικά με απίστευτες καθυστερήσεις που έχουν παρατηρηθεί στις παραδόσεις παραγγελιών από εταιρείες ταχυμεταφορών λόγω του γενικού απαγορευτικού. Είναι χαρακτηριστικό πως πολλοί είναι εκείνοι που παραγγέλνουν προϊόντα από τα κλειστά καταστήματα που διαθέτουν e-shop και αυτά φτάνουν ακόμη και μετά από… δύο εβδομάδες! Τι συμβαίνει και παρατηρούνται οι τεράστιες καθυστερήσεις με τις εταιρείες ταχυμεταφοράς; «Είναι όλοι εν δυνάμει πελάτες εταιρειών ταχυμεταφορών», λένε πηγές από εταιρείες ταχυμεταφοράς, με την ACS να τονίζει πως αυξήθηκαν οι παραγγελίες της την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου κατά 80(!)% σε σχέση με το ίδιο διάστημα την περσινή περίοδο.


Από την έναρξη του lockdown ανέστειλε τη φυσική του λειτουργία του ένας εξαιρετικά μεγάλος αριθμός καταστημάτων του λιανικού εμπορίου. Συγκεκριμένα, ανάμεσα σε άλλα: καταστήματα του λιανικού εμπορίου ηλεκτρονικών υπολογιστών, τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, εξοπλισμού ήχου και εικόνας, ηλεκτρικών οικιακών συσκευών, επίπλων, φωτιστικών, βιβλίων, χαρτικών ειδών, εγγραφών μουσικής και εικόνας, αθλητικού εξοπλισμού, παιχνιδιών κάθε είδους, ενδυμάτων, υποδημάτων και δερμάτινων ειδών, καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού, κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων, σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών, χαλιών, κιλιμιών, λουλουδιών, φυτών, σπόρων, λιπασμάτων, ζώων συντροφιάς και σχετικών ζωοτροφών, ρολογιών και κοσμημάτων. Ωστόσο, αυτά τα καταστήματα μπορούσαν να συνεχίσουν τη λειτουργία τους προσφέροντας τα προϊόντα τους με υπηρεσίες ηλεκτρονικού ή τηλεφωνικού εμπορίου με παράδοση κατ’ οίκον (e-shop, τηλεφωνικές παραγγελίες κτλ.). «Όλα τα παραπάνω καταστήματα είναι εν δυνάμει πελάτες των εταιρειών ταχυμεταφορών μέσω των e-shop τους.


Στο lockdown του Μαρτίου οι καταναλωτές είχαν τη δυνατότητα να αγοράσουν με φυσική παρουσία ορισμένα από αυτά τα προϊόντα από τα καταστήματα super market, τα οποία παρέμεναν ανοικτά, όπως και σε αυτό το lockdown. Τώρα όμως, λόγω απόφασης της κυβέρνησης, τα super market δεν επιτρέπεται να πωλούν στα καταστήματα παιχνίδια, βιβλία, ρούχα, υποδήματα, ηλεκτρικές και οικιακές συσκευές, είδη για την κουζίνα (π.χ. κατσαρόλες, πιάτα, ποτήρια κλπ) και είδη κηπουρικής», επισημαίνουν στο «ΘΕΜΑ» πηγές από εταιρεία ταχυμεταφορών και συνεχίζουν: «Τα προαναφερθέντα είδη πωλούνται πλέον και από τα super market, μόνο μέσω των e-shop τους.


Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μέρος του συγκεκριμένου τζίρου των super market να καταλήγει πάλι στα e-shop των καταστημάτων που αναφέρθηκαν παραπάνω. Κάτι που σημαίνει περισσότερες αποστολές για τις εταιρείες ταχυμεταφορών. Άλλη μια διαφορά, σε σχέση με το lockdown του Μαρτίου, είναι ότι πλέον παραμένουν σε λειτουργία οι εταιρείες, η βιομηχανία και χονδρεμπόριο και επιτρέπονται όλες οι δραστηριότητες του πρωτογενούς τομέα και του δευτερογενούς τομέα. Όλοι εν δυνάμει πελάτες των εταιρειών ταχυμεταφορών».


Οι ίδιες πληροφορίες τονίζουν παρατηρείται η σημαντικότατη αύξηση της ζήτησης των υπηρεσιών των εταιρειών ταχυμεταφορών και μάλιστα συνυπολογίζοντας το διάστημα της περιόδου που διαρκεί το Black Friday και των εορτών Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς. «Τη φετινή χρονιά όμως, λόγω του lockdown, πρέπει να υπολογιστεί και η αύξηση των αποστολών με εταιρείες ταχυμεταφορών από ιδιώτη σε ιδιώτη (π.χ. αποστολή δώρων νονού σε βαφτιστήρι, γονιών σε παιδί που ζει σε άλλο σπίτι κ.λ.π.), καθώς μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας πειθαρχεί πλήρως στις οδηγίες των αρχών για την αποφυγή συναναστροφών και μετακινήσεων σε άλλα σπίτια. Σύμφωνα με στοιχεία της ACS, η εταιρεία από την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου έχει αύξηση του όγκου αποστολών, κατά 80% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο και κατά 50% σε σχέση με το προηγούμενο lockdown. Υπενθυμίζεται ότι στο προηγούμενο lockdown η αύξηση του όγκου αποστολών σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο ήταν 30%», προσθέτουν οι ίδιες πληροφορίες.


Μετά από επικοινωνία του protothema.gr με την εταιρεία ACS, λάβαμε την εξής απάντηση σε σχέση με το εάν έχουν μισθωθεί περισσότερα οχήματα για να βγαίνουν πιο γρήγορα οι παραγγελίες «Είναι απαραίτητο να διευκρινιστεί ότι ο μεγαλύτερος όγκος των αποστολών διακινείται με φορτηγά αυτοκίνητα και vans, καθώς η αύξηση στη ζήτηση των υπηρεσιών προέρχεται σε πολύ μεγάλο βαθμό από τις αποστολές των e-shop, αλλά και γενικότερα από τη διανομή πακέτων και όχι φακέλων. Όπως είναι εύκολα αντιληπτό τα κουτιά πάνω στα μηχανάκια μπορούν να μεταφέρουν ελάχιστα πακέτα σε σχέση με τον καθημερινό όγκο που διακινείται και αυτά τα πακέτα είναι συγκεκριμένων μικρών σχετικά διαστάσεων. Η ACS έχει προχωρήσει από την αρχή του πρώτου lockdown έως σήμερα στην αγορά και μίσθωση περισσότερων από 150 vans και στην μίσθωση περισσότερων από 20 φορτηγών και νταλικών ΔΧ, έχοντας πλέον συνολικά περισσότερα από 800 vans και 100 φορτηγά και νταλίκες ΔΧ.


Παράλληλα προχώρησε και στην πρόσληψη προσωπικού στα κεντρικά και στα καταστήματά της, τόσο κατά το 1ο lockdown όσο και στο 2ο - η οποία πρόσληψη αθροιστικά εκτιμάται ότι ξεπερνά τους 500 εργαζόμενους.», ήταν η απάντηση της εταιρείας, η οποία συνέχισε: «Τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή η ACS απασχολεί άμεσα και έμμεσα περισσότερους από 3.000 εργαζόμενους και προκειμένου να εξυπηρετήσει ομαλά την αύξηση του όγκου των αποστολών που προαναφέρθηκε ότι αγγίζει το 50%, θα χρειαζόταν αναλογικά μια αύξηση των εργαζομένων της κατά 50% δηλαδή να προχωρήσει στην πρόσληψη 1.500 εργαζόμενων και να τους εκπαιδεύσει σε διάστημα μίας εβδομάδας. Επικρατεί η λανθασμένη εντύπωση ότι η δουλειά των εργαζομένων στις ταχυμεταφορές είναι απλή. Αυτό δεν ευσταθεί, καθώς υπάρχει μια ευρεία γκάμα στοιχείων που πρέπει να γνωρίζει ο εργαζόμενος, από θέματα προστασίας προσωπικών δεδομένων έως τα ηλεκτρονικά συστήματα της εταιρείας και βασικές αρχές ταχυμεταφορών. Σίγουρα, ο χρόνος εκπαίδευσης ξεπερνάει κατά πολύ την μία εβδομάδα και για να θεωρηθεί ο εργαζόμενος άρτια εκπαιδευμένος και έτοιμος να αναλάβει καθήκοντα, αυτός ο χρόνος μπορεί να φτάνει και τον 1 μήνα.


Επίσης χρειάζεται να αναφερθεί ότι είναι μια απαιτητική δουλειά υπό δύσκολες συνθήκες, ειδικά την τρέχουσα περίοδο με αποτέλεσμα πολλοί νέοι εργαζόμενοι μετά από κάποιες ημέρες εργασίας να αποχωρούν δημιουργώντας ανάγκη αντικατάστασης τους. Παράλληλα, υπάρχουν και περιπτώσεις κρουσμάτων που επίσης απαιτούν άμεση αντικατάσταση του προσωπικού με νέο δημιουργώντας επιδείνωση στην λειτουργία. Ένα ακόμη δεδομένο που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη για τυχόν καθυστερήσεις που παρατηρούνται είναι ότι σε αντίθεση με το προηγούμενο lockdown, σε αυτό το lockdown οι ταχυμεταφορείς δεν κινούνται σε μία έρημη πόλη. Ειδικά, το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κίνηση στους δρόμους, ελαφρά έως μεσαία μειωμένη σε σχέση με την προ lockdown κατάσταση. Η κίνηση στους δρόμους μπορεί να μην επηρεάζει τα μηχανάκια των courier, αλλά σίγουρα επηρεάζει την κίνηση των vans και φορτηγών.Παρόλα αυτά ακόμα και σήμερα με πολύ υψηλότερους όγκους και χειρότερες συνθήκες από το πρώτο lockdown η εξυπηρέτηση της λειτουργίας της διανομής των αποστολών ταχυμεταφορών γίνεται με καλύτερη οργάνωση και προγραμματισμό.


Όσον αφορά το εάν οι εταιρείες ήταν έτοιμες να αντιμετωπίσουν την κατάσταση και αν είχε προηγηθεί η απαραίτητη προετοιμασία, η απάντηση της εταιρείας ήταν η εξής: «Είναι απαραίτητο να επισημανθεί η τωρινή εξαιρετικά ρευστή κατάσταση, που οδήγησε στην επέκταση του lockdown δύο φορές μέχρι τώρα. Αυτή η αβεβαιότητα σίγουρα δεν επιτρέπει ακριβή επιχειρησιακό προγραμματισμό για οποιαδήποτε επιχείρηση, πόσο μάλλον για τις εταιρείες ταχυμεταφορών που το αντικείμενό τους επηρεάζεται άμεσα από το lockdown.


Ωστόσο, οι εταιρείες ταχυμεταφορών προετοιμάστηκαν και για το δεύτερο lockdown, αλλά πάντα σύμφωνα με τις εκτιμήσεις που υπήρχαν για την αύξηση της κίνησης, τα μέσα που είναι διαθέσιμα και τις οικονομικές δυνατότητες κάθε εταιρείας, ώστε να μπορεί να διατηρεί τις υπηρεσίες της σε λογικές και ανταγωνιστικές τιμές, επιτρέποντάς της να παραμένει οικονομικά υγιής. Βασικός στόχος κάθε εταιρείας, πέρα από το να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες στους πελάτες της, είναι να παραμένει υγιής, ώστε να μπορεί να συνεχίζει τη λειτουργία της και να διατηρεί αμείωτο τον αριθμό των θέσεων εργασίας της. Συγκεκριμένα, η ACS όλο αυτό το διάστημα, από την έναρξη του πρώτου lockdown έως και σήμερα, δεν προχώρησε σε αύξηση των τιμών των υπηρεσιών της, ωστόσο προχώρησε σε σημαντικές επενδύσεις για να υποστηρίξει την εύρυθμη λειτουργία της και να ανταποκριθεί στην αυξανόμενη ζήτηση των υπηρεσιών της.


Προχώρησε σε επενδύσεις, με αύξηση των αποθηκευτικών της χώρων με μίσθωση 4 σημείων, 3 στην Αττική και 1 στη Θεσσαλονίκη, συνολικής έκτασης 12.000 τ.μ. Πλέον διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους σε Αττική και Θεσσαλονίκη συνολικής έκτασης 18.000 τ.μ. Προχώρησε επίσης, σε αύξηση των χώρων διακίνησης μεγαλύτερη των 2.500 τ.μ. σε περισσότερα από 5 καταστήματά της με σημαντικά αυξημένη κίνηση. Πλέον, οι χώροι διακίνησης των καταστημάτων της εταιρείας έχουν συνολική έκταση άνω των 33.000 τ.μ. Παράλληλα, όμως προχώρησε και στην αγορά 800 καροτσιών αποθήκευσης, τα οποία προστέθηκαν στα 600 καρότσια που είχαν αγοραστεί στο πρώτο lockdown ξεπερνώντας έτσι σε σύνολο τα 4.000 καρότσια και στην αγορά 2 συστημάτων διαλογής σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη που αυξάνουν την ικανότητα διαλογής, κατά περισσότερα από 8.000 πακέτα την ώρα. Οι παραπάνω επενδύσεις είχαν συνολικό κόστος άνω του € 1.500.000 μόλις σε διάρκεια μερικών μηνών.


Οι σημαντικές αυτές επενδύσεις θα αποτυπωθούν και στα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, όπως αποτυπώθηκαν οι επενδύσεις για το πρώτο lockdown στα οικονομικά αποτελέσματα εννεαμήνου της εταιρείας. Στα αποτελέσματα του Εξαμήνου υπήρξε βελτίωση στις πωλήσεις (+11%), η οποία όμως συνοδεύτηκε από μείωση της προ φόρων κερδοφορίας (-6%). Η εν λόγω μείωση οφείλεται σε έκτακτες δαπάνες άνω του €1 εκατ. για την αντιμετώπιση των έκτακτων συνθηκών που προέκυψαν από την πανδημία Covid-19 κατά τη διάρκεια του Β’ τριμήνου του 2020, χρονική περίοδος που περιλάμβανε το πρώτο lockdown και που είναι πέραν των επενδύσεων».


Δεν υπάρχουν σχόλια

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.